Miksi ne jehovat pitää käännyttää pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eevee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eevee

Vieras
Tuli mieleeni kun äsken kävivät ovella.

Meillä on käynyt sama nainen n.10v. Hällä on aina mukana joku toinenkin jehova, tällä kertaa oma 16v tytär. Ovat aina, poikkeuksetta, aivan hirveän mukavia. Eivät tuputa uskoaan milläänlailla. Joka kerta kysyvät mitä minun lapsille kuuluu, tuntevat jo nimeltä kun niin kauan on käynyt. Ja edelleen kysyvät lupaa, otatko lehdet. No toki minä otan. Vaikken ole samaa mieltä monistakaan asioista heidän kanssa, on avartavaa ja mielenkiintoista lukea heidän lehtiään.

En yhtään, en milliäkään ymmärrä miksi minun pitäisi olla kylmä ja laittaa ovi nenän edestä kiinni.

Ja puhutaanhan täälläkin nyt noista "torvista" jotka laulaa ympäri maailman. Kysyin heidän kantaa asiaan. Eivät ole kuulemma kuulleetkaan kys asiasta.

Vaikken ole samaa mieltä joistain asioista heidän uskonsa kanssa, tulisiko minun silti olla epäkohtelias heitä kohtaan? Ei.

Ja otettakoon vielä aiheeksi se kuinka isoja ennakkoluuloja taikka vääriä luuloja ihmisillä on jehovista. Ei he odota maailmanloppua jotta pääsevät taivaaseen. Heodottavat että TÄSTÄ maailma tulisi parempi elää. Näin ainakin tämä meillä käyvä nainen on asian minulle ilmaissut.

Meilläkin kävi aikanaa mukavia jehovantodistajia, otin lehden vastaan aina ja olin ystävällinen. Nyt ei ole käynyt pitkään aikaan. Viimeisin kohtaaminen (varmaankin) jehovantodistajien kanssa oli, kun oven takana oli mies ja ehkä 14v tyttö. Mies kysyi vaan heti alkajaisiksi, että "tuntuuko sinusta, että elämälläsi ei aina ole suuntaa tai sisältöä?". En osannut vastata tuohon kun että ei, mulla on kaikki ihan ok, mutta kiitos kuitenkin. :)

Ei tarvitse olla epäystävällinen mutta kannattaa muistaa että kyse ei ole kristinuskosta, eivät tunnusta Jeesusta Jumalaksi. Ja kun lukee heidän lehtiään, huomaa että aina vedotaan järkeen...usko on ihme, ei selitettävissä päättelyllä, eikä Jumalaa voi ihminen miellyttää. Ihmisen oma hurskaus on Jumalan edessä kuin likainen vaate.

No mää en tykkää että mulle tullaan kotiin "myymään" mitään, oli sitten uskontoa,joulukoristeita tai imuria. Mun mielestä toi on ärsyttävää häirintää ja sitä lähetystyötä voisi tehdä jossain muualla kuin ihmisten ovilla kierrellen. Onneks on ovisilmä.

Ai eivät tuputa uskontoaan? Ihan huvikseenko kuvittelet heidän tulevan vain kuulumisia kyselemään? Ne lehdet tai uskonto ei kiinnosta mua enkä halua vieraita ihmisiä kotiini niistä puhumaan. Ei tarvitse olla epäkohtelias tai laittaa ovea nenän edestä kiinni. Voi ihan ystävällisesti kieltäytyä lehdestä ym.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Mä olen aina kikille ystävällinen, myös jehoville. Siksi käännytänkin heidät ystävällisesti oveltani jatkamaan matkaansa. Silkasta kohteliaisuudesta en kallisarvoista aikaani tuhlaa heihin, koska asiansa ei minua kiinnosta. Kohteliasta on olla myös turhaan tuhlaamasta heidän aikaansa, koska en ole aikeissa kääntyä jehovaksi, koskaan.

En mä ainakaan käännytä. Kyselen niiltä aina kaikenlaista, esim mitä mieltä SINÄ/TE olette tästä asiasta, mutta koskaan en saa suoraa vastausta ja jehovat alkavat liikehtiä harmistuneena, kunnes tekevät lähtöä.

Ei kiinnosta minkään uskontokunnan asiat kotiovella tyrkytettynä. Ja koska vuosien kohtelias kieltäytyminen ja sen asian kertominen, että minua ei ko. asia kiinnosta ei ole auttanut, on pitänyt siirtyä tylympään käyttäytymiseen. Tyhmempikin jo tajuaisi olla toiselle tuputtamatta, jos ei kiinnosta.

no mä erehdyin kuunteleen ekan kerran kun kaks tyyppiä tuli kertoon juttuja ovelle.sitten ne vaan palas uudelleen ja uudelleen,ja aina siinä ovella vierähti se vartti ja ne alko kyseleen mua niitten kokoontumisiin ja huomas jotenkin kai mussa heikon ja herkän käyttäytymisen ja oli ihan silleen että mun kyllä kannattaa tulla niitten kanssa.
mua alko vaan ahistaa,en ollu samaa mieltä monestakaan asiasta.lopulta eräällä kerralla sanoin jotenkin niin että haluan rauhassa miettiä asioita ja oon kyllä miettiny uskonjuttuja mutta kun siinäki suuntia on niin monta...ja että en oo valmis tämmösiin juttuihin tällä kertaa.

Mielestäni oman oven sulkeminen vierailta ihmisiltä ei ole epäkohteliasta. En päästä kotiini, enkä jää ovelle rupattelemaan vieraille ihmisille ja entäs sitten? Oma piha ja oma koti on mun aluetta.

Uskoaanhan ne on tuputtamassa, eikä mua kiinnosta sellainen. Sanoin kerran yhdelle joka kysyi että olisiko sinulla hetki aikaa keskustella, että oikeastaan on ja keskustelen oikein mielelläni, jos keskustellaan jostakin muusta kuin uskonasioista, niistä en halua puhua mitään. Että tervetuloa vaan ja keitän kahvitkin jos tällainen sopii sulle. Eipä sitten tullut.

No juttu nyt on niin, että kun minulle toivotetaan omalla velkaisella pihallani, että "joudut kadotukseen" en kertakaikkiaan ala vänkäämään, koska tottahan se on. Toivotin vaan kohteliaasti että : KIITOS samoin!
Kenenkään ei ole pakko olla liian kohtelias vieraille ihmisille. Mistä sen näkee, onko ne vieraat tulossa hyvälle asialle vai varastamaan omaisuuttasi tai?? Ei mistään. Kauniit puheet ei mee läpi. Mitään lehtiä en lue, onhan mulla netti. Saan täältä ihan kaikki tiedot uutisia myöten joka päivä, en tarvitse siihen kenenkään näkemyksiä tai mielipiteitä.

Useimmiten katson ovisilmästä enkä avaa, jos oven takana on jehovan todistajia. Mä olen vähän liian kiltti silloin, kun avaan, jään kuuntelemaan hetkeksi ja otan lehden vastaan. :D Vaikea sanoa ei.

No mulla on tapana ihan kohteliaasti sanoa, että olen omat päätökseni uskoni suhteen jo tehnyt, etten tarvitse tietoa mitä heillä olisi antaa.
Ihan asiallisia ihmisiä meidän oven takana on käynyt eikä ne ole alkaneet tuputtamaan, saattaneet kysyä joskus jotain mielipidettni vaikka raamatusta, mutta siinäpä se on ollut.

Musta mun ukkini on omaksunut aivan ihanan suhtautumisen heidän kylänsä jehoviin. Kutsuu heidät sisälle ja tarjoaa kahvit, mutta on ilmaisuut aikapäivät sitten jo, että ei aio uskoaan vaihtaa, kunhan pyytää jehovat turisemaan :D

[QUOTE="Vieras";25483670]Ei tarvitse olla epäystävällinen mutta kannattaa muistaa että kyse ei ole kristinuskosta, eivät tunnusta Jeesusta Jumalaksi. Ja kun lukee heidän lehtiään, huomaa että aina vedotaan järkeen...usko on ihme, ei selitettävissä päättelyllä, eikä Jumalaa voi ihminen miellyttää. Ihmisen oma hurskaus on Jumalan edessä kuin likainen vaate.[/QUOTE]

kerropa sitten missä niin sanotaan että jeesus ja jumala on sama asia?
eikös jeesus ole jumalan poika?

Mä käännytän sen vuoksi, että en tykkää - varsinkaan talvisaikaan - notkua vähissä vaatteissa ovensuussa. Ihan kohteliaasti ja ystävällisesti kuitenkin olen käännyttänyt. Sen sijaan kuuntelen kyllä heidän juttujaan, jos vaikkapa bussipysäkillä tulevat juttelemaan. Ei mulla siinä bussia odotellessa yleensä muutakaan tekemistä ole.

Ennen kohtelin heitä asiallisen mukavasti, kunnes vaihtui mummo (ennen aina sama leppoisa vanharouva), yrittää väkisin tunkea ovesta vaikka kuinka hoen Ei kiitosta ja nyt sillä uutena kikkana kuskata kahta pientä lasta mukana jotka
"avaavat keskusteluyhteyden".. Ällöttävää..

"Kyselen niiltä aina kaikenlaista, esim mitä mieltä SINÄ/TE olette tästä asiasta, mutta koskaan en saa suoraa vastausta ja jehovat alkavat liikehtiä harmistuneena, kunnes tekevät lähtöä."

No, näinhän siinä aina käy.

Ja siksi niitä onkin aina yleensä kaksi, että kokeneempi osaisi johdattaa kaverinsa pois hankalasta tilanteesta!

näppärää...

` "Kyselen niiltä aina kaikenlaista, esim mitä mieltä SINÄ/TE olette tästä asiasta, mutta koskaan en saa suoraa vastausta ja jehovat alkavat liikehtiä harmistuneena, kunnes tekevät lähtöä."

No, näinhän siinä aina käy.

Ja siksi niitä onkin aina yleensä kaksi, että kokeneempi osaisi johdattaa kaverinsa pois hankalasta tilanteesta! `

Niillä on niin monessa käänteessä muuttuneet opit, että eivät tahdo itsekään pysyä niistä selvillä. ;)

Tiesittekö, että jehovien oppi perustuu ihmisviisauteen, eivätkä he todellakaan koe tarvtsevansa mitään pelastusta Jeesuksen kautta, vaan uskovat pelastuvansa hyvillä teoilla ja hankkimalla "Jumalan tuntemusta".

Jehovan todistajien oppi on kaukana kristinuskosta ja siitä kannattaa pysyä erossa.

Hei! Jehovat on kyllä taitavia sekoittamaan ihmisten päät, jos ei tunne kristinuskoa. Mutta ne ei tosiaan oo mitään Jeesukseen uskovia. Uskovan (kristityn) ystäväni luona kävi muutama ja aikansa tuntui siltä, että he olivat kaikesta samaa mieltä ystäväni kanssa, myöntelivät vain... ;) Kunnes ystäväni ehdotti, että: "Jos meillä todella on sama Jumala, niin rukoillaanpa tässä yhdessä!"

Kyllä tuli pojille tulinen lähtö... ;D