Miksi niin moni nainen uskoo pystyvänsä muuttamaan miehen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En vaan tajua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En vaan tajua

Vieras
tai no, moni ja moni, mutta aika paljon on kuitenkin on ainakin minulle tullut vastaan tällaisia naisia, jotka ovat jonkun epäkelvon tyypin kanssa, jolla on ties mitä ongelmia, ja ko. naiset vahvasti tuntuvat uskovan siihen, että kyllä hän (nainen siis) ja hänen rakkautensa vielä muuttaa miehen ja hänen tapansa ja jostain alkoholisoituneesta rentusta tulee vielä kunnollinen perheenisä, jos vain nainen yrittää tarpeeksi.

Siis vaikka kaikki asiantuntijoita myöten sanovat,että tällainen ei vaan onnistu. Että se mies (tai tuskin nainenkaan) ei muutu, ellei hän itse sitä muutosta halua tehdä.

Syitä voi olla moniakin, huonot parisuhdemallit opittu kotoa, ne voivat puuttua kokonaan (tosin tässä tapauksessa yleensä joku toinenkin tekijä), epätoivo, tyhmyys ja yksinkertaisesti surkea miesmaku josta ei suostu/pysty höllentämään, sitten yritetään niitä surkimuksia muuttaa sisältä kun on rakastuttu johonkin ihan vääriin asioihin hyvän parisuhteen kannalta.

En ole itse tuollaista ikinä kuvitellut, joskus hetken yritin seurustella alkoholistin kanssa. En kuvitellut voivani muuttaa häntä. Ero oli vaikeaa koska hänessä oli paljon hyvää, eikä mitään "epäoleellisia asioita" suinkaan vaan oleellisia. Mutta ainut vaihtoehto ero oli, tottakai.

Sitä minäkin olen ihmetellyt!

Eräs mies sanoi, ettei ikinä halua lapsia ja nainen intti vuosia, että miehen mieli vielä muuttuu. Noh, nainen hankkiutui salaa paksuksi ja jäi yksin. Ihmetteli vielä ettei olisi miehestä uskonut. :-o

Toinen otti työnarkomaani miehen ja alkoi vääntää mukuloita. Sitten ihmetteli, kun vuosia on joutunut yksin talouden ja lapset hoitamaan. Ovat vielä yhdessä, mutta nainen jaksaa valittaa.

En ymmärrä.

Yhteistyössä