Miksi niin moni normaalipainoinen laihduttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";22817226]Kai se joilla kuilla naisilla on itsetunnon jatke, eli pitää saada kroppa jota kehutaan ja kommentoidaan nätiksi jatkuvalla syötöllä.... En tiedä. En ole koskaan ymmärtänyt tätä luuviulu-kultuuria joka vaan pahenee.[/QUOTE]

Tjaa, eiköhän se oma olo ja ulkonäkö, joka miellyttää omaa silmää ole tärkein syy. Mut tokihan se on plussaa näyttää hyvältä myös muiden silmään. Mitä pahaa on näyttää hyvältä?

Mä olen 182cm ja 70 kg ja aion laihduttaa 67 kiloon joka on mulle itselleni ihanne paino. Vaikka nyt olen normipainoinen niin kun saan muutaman kilon pois niin oloni on parempi. Olen painanut ennen tuon 67kg ja koin sen ihannepainoksi, eli ei makkaroita vyötäröllä :)

ei tosiaankaan kerro tuo pituus/paino suhde kaikkia,toisille tuon mittaisille hyvä paino on liki 70kg ja toisille 10-15kg vähemmän,tai jotain siltä väliltä.Mä olen 168 ja aina ollut hoikka,nuorena 52kg ja nyt olin monta vuotta n.55-57kg mikä oli vielä ihan ok.,mutta nyt paino noussut 60 kiloon ja vatsamakkarat pömpöttää ja tosiaan alkaa tuntua,et tarttis varmaan alkaa tehdä jotain... Ja tunnen kyllä muutaman samanpituisen jotka painavat jotain 10-15kg enemmän ja ovat sopusuhtaisemman näköisiä kuin minä nyt tässä 60 kilon painossa.

No jos ollaan normaalipainon rajoissa, niin eihän ne 10 kiloa ole ylimääräisiä. Ylimääräisiksi kilot muuttuvat vasta, kun ylitetaan normaalipaino.

Miksi aina, jos ihmisen paino ylittää normaalipainon BMI:n, se on "yksilöllistä", mutta jos ihminen on normaalipainon BMI:n sisällä mielestään hieman pulskassa kunnossa, niin se on vain oman pään sisällä?

Oikeasti on paljon helpompaa puuttua asiaan, kun painoa on muutama eikä muutama kymmentä ylimääräistä kiloa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;22816959:
Itse olen 169cm ja painan 68 kiloa. Moni mun kokoinen nainen laihduttaa, vaikka on siis normaalipainossa. Moni kokee että pitää saada jopa kymmen kiloa pois painosta:o Itse olisin jo anorektikko silloin, näissä mitoissa olen hoikahko ja naisellinen. Usein myös rinnat häviävät jos laihduttaa noin paljon, onko se sitten hienoa? Rinnaton teinivartalo. Huh. Enkä tarkoita nyt arvostella luonnostaan todella hoikkia.

Ystäväni oli saman kokoinen kuin minä nyt, oli nätti ja hehkeä naisellinen nainen. Sitten laihdutti juurikin kymmenen kiloa ja nykyään vaatteet roikkuvat päällä, kädet ohuet ja posket lommolla. Entiset C-kupin rinnat nykyään A tai korkeintaan B, olkapään luut erottuvat. Ja ei, en ole kateellinen todellakaan, koska mielestäni naisen ei tarvitse näyttää anorektiselta tytöltä.

Onko se muka sen arvoista saada pienempi vaatekoko jos se ei edes näytä hyvältä?

vääristyneestä minä-kuvasta.

ei tosiaankaan kerro tuo pituus/paino suhde kaikkia,toisille tuon mittaisille hyvä paino on liki 70kg ja toisille 10-15kg vähemmän,tai jotain siltä väliltä.Mä olen 168 ja aina ollut hoikka,nuorena 52kg ja nyt olin monta vuotta n.55-57kg mikä oli vielä ihan ok.,mutta nyt paino noussut 60 kiloon ja vatsamakkarat pömpöttää ja tosiaan alkaa tuntua,et tarttis varmaan alkaa tehdä jotain... Ja tunnen kyllä muutaman samanpituisen jotka painavat jotain 10-15kg enemmän ja ovat sopusuhtaisemman näköisiä kuin minä nyt tässä 60 kilon painossa.

Olen samaa mieltä, pituus-painosuhde ei kaikkea kerro. Olen 169cm ja 57kg. Mun kaveri on saman miitainen, mut paino 66kg. Se on vaatekoon pienempi kuin mä. Kukaan ei usko, et tää ihminen on niin painava, joutunut vaa'alla todistamaan asian. Ei harrasta mitään kehonrakennukseen viittaavaa tai yleensäkään liikuntaa.

en laihduta. kauneusnormien mukaan varmaan pitäisi vaikka olen normaalipainoinen.

mutta,minä pysyn tämän kokoisena ja voin syödä mitä haluan, juuri niin paljon kuin haluan, lihomatta tai laihtumatta. Joskus pidin itseäni vuosikaudet kymmenisen kiloa hoikempana ja varmaan monen mielestä näytin paremmalta kuin nyt. Siinä painossa, sen kokoisena oleminen, vaati kuitenkin jatkuvaa syömisten tarkkailua ja treenaamista enkä minä halua olla nälissäni vaan syödä silloin kun tekee mieli ja sen verran kuin tekee mieli.

nykyisin mun ei tartte vahtia syömisiäni pätkän vertaa enkä siitä huolimatta liho, joten miksi rupeaisin väkisin änkemään itseäni johonkin normiin jossa pysyminen on työtä ja tuskaa?

laihdutin juuri 64kg 58kg..olen 168cm pitkä,je enään en halua laihtua=)
Mulla ainakin 4muksun jäljiltä kaikki kilot oli tuossa mahassa ja sitä olen kiinteytättänyt,muutenkin kuntoillut paljon ja saanu itseni fyysisestikkin parempaan kuntoon.
Itselläni ainakin joka vuosi tuli varkain kilo lisää..ensin painoin 59 sitten 60..ja kohta jo 64kg..nyt aion pysyä tässä painossa=)Liikun paljon ja millään nälkäkuurilla ei tartte olla.

Minä välillä laihdutan normaalipainon sisällä muutaman kilon ihan siksi, että tunnen itseni:ashamed: Tiedän, että minulla on taipumus lihoa, ja sitten kun niitä ylimääräisiä kiloja alkaa olla esim. toistakymmentä niin minun on mahdottoman vaikeaa saada itseäni niskasta kiinni.

itse olen 161cm ja painan 50kg. 5kg olis tarkoitus saada pois että näytän paremmalta..samalta kuin viime kesänä.

Miksi haluat olla alipainoinen? Ei sekään ole tervettä kuten ei ole ylipainokaan.

Mulla itsellä on reilusti ylipainoa, mutta painonpudotus on menossa. En kuitenkaan ikinä halua, että painoni on normaalipainon alarajoilla koska se on silloin liian vähän.

Olen 157 cm pitkä ja painan 47 kiloa, mutta kyllä, olen silti aloittanut "laihduttamisen". Parisen vuotta sitten painoa oli yli 50 kiloa, mutta mittanauha ja peilipaljastavat totuuden. Silloin vatsa ei roikkunut ja kroppa oli kiinteä. Nyt lihakset ovat hävinneet ja sen myötä paino on tippunut ja vyötärölle on tullut ikävän näköinen makkara.

Laihdutan, tai kiinteytän, itseäni ihan oman itseni takia. Nykyisessä kropassa ei ole mukavaa olla, housut kiristävät (joku voisi tähän sanoa, että osta isommat...) ja olo on väsyneempi. Ja lisäksi, turhamaisuuttani, haluan näyttää paremmalta myös mieheni ja muiden silmissä.

Kuka oikeasti voi sanoa, että housujen päälle tursuva vatsamakkara on hyvän näköinen? Entä hyllyvät allit ja selkämakkarat rintsikoiden kohdilla? Ei ihmisen tarvitse luuviulu olla, täyteläinen kroppakin on kaunis, mutta onko joku oikeasti sitä mieltä että viihtyy "mammuttikehossaan"?

Yhteistyössä