Miksi noissa laihdutusketjuissa painonvartijat ja karpit aina tappelee?? Kumpaakaan tyyliä en jaksaisi loppuelämää. Painopudotus o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos jollekkin karppaus on se juttu, jonka kanssa aikoo elää loppuelämänsä niin silloin se on oikea.
Jos joku haluaa laskea kitupisteitä ja syödä vaan noin. 1000-1500 kaloria päivässä jotta laihtuu ja ei osaa sen jälkeen hallita painoaan vaan palaa entisiin tapoihin ja taas menee kitudieetin mukaan niin so? Jos se tekee onnelliseksi.

Itse en voisi kuvitellakaan jättäväni perunaa tai satunnaisia pullia ja kakkuja pois ruokavaliosta.
Syön kaikkea, mutta olen vähentänyt vaalean leivän määrää ja vaihtanut pastat tummaan. Eli syön perunaruokia ja pastaruokia, mutta makaronilaatikkokin tulee herkulliseksi tummallakin. Syön monipuolisesti ja hyvin ja jos menen kylään tai meille tulee vieraita syön myös leivonnaisia... kohtuudella. Juon viikonloppuisin saunaoluet ja joskus otan jopa enemmänkin. Pidän karkkipäivää kerran viikossa.
Silti olen onnistunut laihtumaan. Käyn vähintään joka toinen päivä tunnin kävelylenkillä, muuta en ehdi harrastamaan, mutta ilman liikuntaa en enää osaisi olla.

Minun mielestäni kaikki perustuu tuohon, että kulutat mitä syöt ja mistään ei tarvitse tinkiä kun kohtuudella syö. Sikäli sama periaate kuin painonvartijoilla, mutta jos itse söisin pisteiden mukaan niin saisin syödä monta pistettä vähemmän päivässä mitä nyt syön. Silti olen laihtunut. Ja parhaimmat vinkit olen saanut kutrin sivuilta.

Mutta tämän paasauksen jälkeen pointtini on se, että laihdutusta ei saa ottaa kuurina vaan sellaisena elämäntapana jota jaksaa noudattaa. Ja tässä tavassa paino ei putoa salamana vaan pikkuhiljaa. Minullakin kesti vuoden puodottaa nämä reilut 10 kg eli noin kilon kuukausi tahtia, mutta tällä tyylillä jaksan myös pitää ne poissa.
Jos joku tosiaan esim. haluaa olla ilman leipää ja perunaa aina niin silloin se on hänelle sopiva tapa.

Mä en varmasti olisi elänyt kovin pitkään vanhalla tyylillä. Se on aina niin mukava kun karppauksesta puhutaan puutaheinää, mutua ja välillä täyttä paskaa. Karppaus onkin niiden ihmisten laji jotka eivät usko ihan kaikkea mitä näkkileipä ja laihdutuspatukkamainokset uskottelevat.

Suurin osa karpeista on kokeillut paikkaritkin ja tietää sen tyylin täysin toivottomaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Painonvartioiden tarkoitus on nimenomaan se, että lopun elämänsä oppisi löytämään ne ruoat, missä on vähän kaloreita ja rasvaa ja on terveellisiä.

Joo, olet oikeassa. Mutta miksi suurinosa painonvartijoista repsahtaa ja aloittaa aina uudelleen ryhmässä?? Siksi koska kalorit lasketaan niin alas, että niitä ei pysty noudatattamaan loppuelämäänsä ja sitten pisteiden laskun jälkeen pikkuhiljaa hiipivät vanhat tavat ja jojo-kierre on valmis. Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta aika suuri prosentti painonvartijoista ei ole ekaa kertaa liikkeellä...

Alkuperäinen kirjoittaja painonvaritijana myös itsekin ollut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Painonvartioiden tarkoitus on nimenomaan se, että lopun elämänsä oppisi löytämään ne ruoat, missä on vähän kaloreita ja rasvaa ja on terveellisiä.

Joo, olet oikeassa. Mutta miksi suurinosa painonvartijoista repsahtaa ja aloittaa aina uudelleen ryhmässä?? Siksi koska kalorit lasketaan niin alas, että niitä ei pysty noudatattamaan loppuelämäänsä ja sitten pisteiden laskun jälkeen pikkuhiljaa hiipivät vanhat tavat ja jojo-kierre on valmis. Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta aika suuri prosentti painonvartijoista ei ole ekaa kertaa liikkeellä...

Kuinka moni ihan millä tyylillä vaan laihduttava repsahtaa? Vastaus on, aika moni. Toisilla on taipuvuus lihavuuteen ja toiset saa syödä mitä vain lihoamatta.

Hyvinhän se paikkarit toimii. Aina vain uudestaan ja uudestaan samat akat pudottaa ne samat kilot mitkä tulee AINA korkojen kanssa takasin. Aina se on pikkasen vaikeampaa aloittaa. Se on helvetin epäterveellistä ja tekee kropalle tosi pahaa. Tervemenoa kollageeni ja luusto!!! Näyttäkää mulle yksikin akka joka on saanut painonsa paikkareiden ohjeilla pysymään poissa 5 vuotta niin mä näytän 50 karppaajaa jotka näyttävät ikäisiään 10 vuotta nuoremmilta.

Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että pv pisteet ovat aika alakanttiin ja sellaista kitukalorimäärää en itse jaksaisi kovin kauaa repsahtamatta noudattaa.
Peruna ja ruisleipä taas kuuluvat meidän perheen normaaliin ruokavalioon ja ilman leivonnaisiakaan olisi aika tylsää ;) , mutta eiköhän se päde, että kohtuus kaikessa niin sitten olisi hyvä.
Hmm.. vielä kun oppisi itse siihen kohtuuteen eikä yhden suklaapalan syötyä kiskoisi heti koko levyä kerralla :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Höm höm:
Hyvinhän se paikkarit toimii. Aina vain uudestaan ja uudestaan samat akat pudottaa ne samat kilot mitkä tulee AINA korkojen kanssa takasin. Aina se on pikkasen vaikeampaa aloittaa. Se on helvetin epäterveellistä ja tekee kropalle tosi pahaa. Tervemenoa kollageeni ja luusto!!! Näyttäkää mulle yksikin akka joka on saanut painonsa paikkareiden ohjeilla pysymään poissa 5 vuotta niin mä näytän 50 karppaajaa jotka näyttävät ikäisiään 10 vuotta nuoremmilta.

Millä tavalla epäterveellistä ja miten tekee kropalle pahaa?

Normaalia, terveellistä ja monipuolista ruokaa. Vettä, kasviksia, hedelmiä, marjoja enemmän. Liikuntaa säännöllisesti. Herkkupäiviä myös säännöllisesti. Kahvileivät ja pullat vain juhliin jne. Sokeriset mehut ja limpparit pois. Siinä on jo hyvä alku :)

Alkuperäinen kirjoittaja kujakatti:
Hmm.. vielä kun oppisi itse siihen kohtuuteen eikä yhden suklaapalan syötyä kiskoisi heti koko levyä kerralla :ashamed:

Ensin sanot että peruna ja leipä kuuluu ruokavalioon ja sitten päivittelet sitä miten levy suklaata menee kerrasta.... Tästä juuri on karppauksessa kyse, että otat yhden palan sitä suklaata monipuolisen ruoan päälle, enempää ei tee edes mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:

Ensin sanot että peruna ja leipä kuuluu ruokavalioon ja sitten päivittelet sitä miten levy suklaata menee kerrasta.... Tästä juuri on karppauksessa kyse, että otat yhden palan sitä suklaata monipuolisen ruoan päälle, enempää ei tee edes mieli.

No joo, ehkä niin. Mutta minä en syö sitä suklaalevyä joka päivä. Ehkä kerran kuussa käy noin. Ja oikeastaan kun ylipainoakaan ei kovin ole, niin miksi siitä suklaastakaan sitten luopuisin?? Kun sitä ei kuitenkaan niin paljon syö, että terveydelle haittaa olisi...

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Siksi varmaan kun eivät tajua että se on kaikille omakohtaisia nuo jutut?!!!

Ei ihan noin.

Kyllä periaate on sama jokaisella ihmisellä, kroppa toimii tietyiltä osin samalla tavalla jokaisella ja ruuat vaikuttavat samalla tavoin suurimmalle osalle ihmisistä. Poikkeuksia on, mutta ei niin paljoa.

No joo, ehkä niin. Mutta minä en syö sitä suklaalevyä joka päivä. Ehkä kerran kuussa käy noin. Ja oikeastaan kun ylipainoakaan ei kovin ole, niin miksi siitä suklaastakaan sitten luopuisin?? Kun sitä ei kuitenkaan niin paljon syö, että terveydelle haittaa olisi...

Niin, miksi? Itsehän sitä täällä päivittelet.

Syntyikö tämä ketju siitä, kun minä kirjoitin eläväni ilman perunaa ja vehnää? Tekeekö se musta jonkin hemmetin karppaajan!? Mä en edes tiedä, mikä sellainen on :)

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:

Niin, miksi? Itsehän sitä täällä päivittelet.

Enhän minä mitään päivitellyt!!! Kunhan nyt huvikseni kommentoin ap:n kirjoitukseen että varmaankin paras tapa on kohtuus kaikessa. Ja minun mielestä peruna ja ruisleipä on aivan täysipainoista ruokaa, vehnäjauhot eivät sitä sitten enää olekaan eikä tosiaan se suklaa. Mutta noitakin joskus syömällä ei varmaankaan elimistölleen haittaa tee. Itse vaan en aina tuon suklaaan kanssa muista sitä kohtuutta.

Yhteistyössä