Miksi nykyään avioerot ovat niin yleisiä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eiymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
VALTIO SUOSII YKSINHUOLTAJIA erilaisilla tuilla ja maksujen alennuksilla!! JA taas mennään lisää tuohon suuntaan - lapsilisien leikkaukset eivät tule koskemaan yksinhuoltajia...........

Koska mennään yhteen väärän ihmisen kanssa hätäpäissään täysin heppoisin perustein. Toisaalla on nämä jotka eroaa heti, kun ei ooko ajan olekaan joka päivä onnellinen ja rakastunut. Eroaminen pitäs olla huomattavasti nykyistä vaikeampaa.

Miten se sitten voisi olla vaikeampaa, siis miten käytännössä sellainen voisi olla mahdollista? Eikö se sitten voisi johtaa tilanteeseen, että joku pakotetaan (yhteiskunnan toimesta) olemaan ihmisen kanssa, jonka kanssa ei halua olla?

Koska nykyään ihmiset elää kertakäyttöelämää joka taholla eikä mitään ongelmia haluta selvittää. Pätee työelämässä, parisuhteessa ja myös ystävien kanssa. Mieluummin lähdetään lätkimään ja etsimään seuraavaa vaihtoehtoa

Alkuperäinen kirjoittaja Eiymmärrä;29794066:
En ole mikään erityisen uskonnollinen, mutta eikö lupauksella "myötä ja vastoinkäymisissä" tarkoiteta enää mitään? Eikö haaveillakaan enää siitä, että saa jakaa ja vanheta koko loppuelämässä jonkun yhden ja saman kumppanin kanssa?

En usko, että kukaan konkreettisesti haaveilee vanhenemisesta kenenkään kanssa. Kyllä ihmiset tietenkin haaveilevat ihmisestä, jonka kanssa ovat onnellisia "aina" ja "ikuisesti yhdessä", mutta ei siinä ole olennaista suhteen kesto ja joku yhdessä vanheminen, vaan siinä on olennaista se onnellisuus, itselle sopiva kumppani, jonka kanssa olisi niin hyvä olla, että ei haluaisi koskaan erota.

Silloinhan, jos jossain vaiheessa haluaa erota, tilanne lienee muuttunut...?

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29794366:
En usko, että kukaan konkreettisesti haaveilee vanhenemisesta kenenkään kanssa. Kyllä ihmiset tietenkin haaveilevat ihmisestä, jonka kanssa ovat onnellisia "aina" ja "ikuisesti yhdessä", mutta ei siinä ole olennaista suhteen kesto ja joku yhdessä vanheminen, vaan siinä on olennaista se onnellisuus, itselle sopiva kumppani, jonka kanssa olisi niin hyvä olla, että ei haluaisi koskaan erota.

Silloinhan, jos jossain vaiheessa haluaa erota, tilanne lienee muuttunut...?

hmm. Mä kyllä haaveilen siitä, että saisin vanheta mieheni kanssa. En mä nyt haluisi vanheta, mutta pakko on :D Ja koska se on pakko, haluaisin vanheta mieheni kanssa. Ehkä tarkoitat jotain muuta? Meidän suhde on niin onnellinen etten haaveile onnesta. :)

[QUOTE="mmm";29794388]Ehkä pitäisi ajatella asiaa toisella lailla. Ehkä nykyään mennään yksiin entistä helpommin? Kaikki mulle nyt ja heti.[/QUOTE]

Tuokin on totta. Ja sitten kun pitää heti hankkia yhteinen lapsi vaikka suhde on niin tuore, ettei puolisoaan tunnista isommasta väkijoukosta. Ei kai ihme jos tulee konflikteja.

[QUOTE="mmm";29794388]Ehkä pitäisi ajatella asiaa toisella lailla. Ehkä nykyään mennään yksiin entistä helpommin? Kaikki mulle nyt ja heti.[/QUOTE]

Kyllä taidettiin wanhoina hyvinä aikoina paukata naimisiin vielä nopeammin, kun muut seurustelun saatikka yhteiselon muodot eivät olleet kovin hyväksyttyjä. Ja lapsiakin alkoi sitten varmaan tulla saman tien ilman sen syvällisempiä harkintoja.

[QUOTE="ninnu";29794377]hmm. Mä kyllä haaveilen siitä, että saisin vanheta mieheni kanssa. En mä nyt haluisi vanheta, mutta pakko on :D Ja koska se on pakko, haluaisin vanheta mieheni kanssa. Ehkä tarkoitat jotain muuta? Meidän suhde on niin onnellinen etten haaveile onnesta. :)[/QUOTE]

Niin, no sä varmaan tajusitkin että tarkoitin sitä, että ihmiset haaveilevat tuollaisesta onnellisesta suhteesta ennen kuin ovat sen löytäneet.

Näin kerran eronneena voin tosiaan allekirjoittaa sen, ettei riitä että yksi ihminen tekee töitä liiton eteen, että yksi ei halua erota.

Eksäni sanoi aikoinaan minulle, ettei hyväksy pettämistä, että se on kerrasta poikki. No sama mies vuosien kuluttua ei enää ollutkaan sanojensa mittainen mies. Oltiin 15 vuotta yhdessä, hän halusi erota, halusi kokea elävänsä uudestaan. Siinä kohtaa, ei auttanut kuin kerätä elämänsä palaset ja jatkaa eteenpäin.

Erottiinko helposti, ehkä se prosessi oli sitä - henkisesti kaikkea muuta.

Olen myös sitä mieltä, ettei ulkopuolinen koskaan tiedä eron todellisia syitä ja sitä kuinka vaikeaa / helppoa se on.
Onneksi se on oikeudellisesti helppoa ja onneksi eroaminen on kaikille myös taloudellisesti mahdollista. Ihminen on yksin vastuussa onnellisuudestaan ja kantaa päätöksensä seuraukset itse.

Yhteistyössä