miksi nykyaikana parisuhde ei kestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sabrina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sabrina

Vieras
siis yhä useampi avioliitto päättyy eroon? tekevätkö ihmiset hätäpäätöksiä? vai mistä se johtuu? ei kai nyt yhdessä oleminen niin vaikeaa ole.. :o parisuhteessa tulee ymmärtää toistakin osapuolta ja avioliittolupauksessa luvataan rakastaa toista myös myötä kuin vastamäessä ja olla yhdessä kunnes kuolema heidät erottaa..eikö se näin mene? en vaan ymmärrä nykyajan ihmisiä :o

Yks veikkaus mulla ois tähän se että ihmisistä on tullut avoimempia, pettämisistä, alkoholin käytöstä, väkivallasta, ym puhutaan julkisesti.
Ennen vaan siedettiin kaikki, koska avioliittolupaus oli annettu.

jaa-a, kait tarinoita on yhtä monta ku eroaki? minä menin aivan liian nuorena rikkinäisenä ihmisenä naimisiin ja aivan väärän henkilön kanssa. onneksi tajusin sen ja korjasin elämäni. nykyään on vapaus valita ja ihmiset eivät tyydy toiseksi parhaaseen, jos ovat huonon oman valinnan tehneet, en minä ainakaan tyytynyt, ja miksi pitää kituuttaa paskassa liitossa, kun ei ole pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja effemia harmeil:
Yks veikkaus mulla ois tähän se että ihmisistä on tullut avoimempia, pettämisistä, alkoholin käytöstä, väkivallasta, ym puhutaan julkisesti.
Ennen vaan siedettiin kaikki, koska avioliittolupaus oli annettu.

Tai ehkä suhtautuminen mainitsemiasi asioita kohtaan on muuttunut hyväsyvämmäksi. Eletään moraalisessa tyhjiössä, jossa kaikki on sallittua.

Niin ja enen oli todellaiso häpeä jos eros.. Tai sai au-lapsen eikä memmyt edes naimisiin lapsen isän kanssa..

*Älköön kukaan erottako sitä jonka jumala on yhdistänyt* tai jotenkin noin se meni..

Nykyään erotaan liian heppoisesti, mutta toisaalta myös mennään yhteen liian kepein perustein.
Teinit jo kihlautuu, että sais rahaa lahjaksi. Sitten asutaan yhdessä ja leikitään kotia ja kohta erotaan. Uuden kaverin kanssa kokeillaan samaa ja taas erotaan. Sitten ei enää edes muuta osatakaan.
Monikaan ei tajua ajatella kihlautumistakaan sitoutumisena, se on vaan tapa. Sitten mennään naimisiin, kun halutaan olla päivä huomion keskipisteenä. Sitten huomataan, ettei se puoliso olekaan ihan pelkkää ruusunpunaa, mitä oli alkuhuumassa. Ihmiset ei malta seurustella tarpeeksi kauan, että oppisivat tuntemaan sen kaverin huonotkin puolet. Sitoudutaan jo rakastumisen alkuhuumassa, kun toisessa näkee vain niitä hyviä puolia.
Ja ollaan liian lyhytjänteisiä, jos kaikki ei suju kuin unelmisa, ei haluta edes yrittää parantaa suhdetta, vaan vaihtoon vaan.

Samaa joskus pohtinut...itse olen ollut aviossa 17 vuotta, mitä monet pitävät nykyaikana lähes mahdottomana saavutuksena.Meille eräs eronnut mies antoi avioon mennessämme yhden ja niin yksinkertaisen neuvon.Puhukaa toisillenne, älkää jättäko mitään mieleenne kalvamaan.Sitä olemme noudattaneet ja kaikesta puhumme.Asioista kannattaa puhua ennen kuin ne paisuvat liian suuriksi.Toivottavasti Luoja suo meille vielä paljon yhteisiä aviovuosia =)

Yhteistyössä