Miksi olen kipeänä vähän väliä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja flunssainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

flunssainen

Vieras
2 viikkoa sitten oli kunnon flunssa ja tänään iski taas jälleen kunnon flunssa, tuntuu että on vähän lämpöäkin, vaikkei ole nyt kuumemittaria käytössä.

Voiko tähän olla syynä esim; talossa oleva home tai vääränlainen ruokavalio - tyyliin ettei sitten ole kunnon vastustuskykyä?

Tämä kämppä, missä nyt opiskelujen ajan asun, on tosi vanhan ja rapistuneen oloinen. Näin talvella sisällä on tosi viileää, mutta onneksi toin nyt lämpöpuhaltimen puhaltamaan lämmintä ilmaa. En tiedä olisiko tuo lämmin ilma mikä puhaltaa laitteesta, nostattanut homeitiöitä ilmaan tavallista enemmän?

Ruokavaliota kanssa mietin, että onko siinä jotain syytä. Kun en tietysti kovin häävisti täällä iltaisin syö. En viitsi itselleni alkaa kunnon sapuskaa kokkaamaan.

Syön esim; makaronia tai nuudeleita, sitten lisukkeeksi joko tonnikalaa tai nakkeja. Viiliä ja jogurttia syön myös. Silloin tällöin omenaa tai banaania. Muutamia suklaapaloja menee joinakin iltoina. Leipä on pääasiassa ruista, mutta näin flunssaisena tykkään syödä vaaleaa leipää, mikä ei kieltämättä ole kovin terveellistä. Teetä tykkään myös juoda päivittäin ja siihen sokerilisä joukkoon. Velliä tai puuroa keitän muutaman kerran per arkipäivä.

Kolmas tekijä mitä kanssa mietin on se, etten ulkoile. Alkutalvesta vielä viitsin nähdä vaivaa ja kävellä kouluun, mutta jotenkin se on vain jäänyt. Jotenkin autolla pääsee helpommin ja nopeammin perille. Ja iltapäivällä kun tulen kämpille, niin en jaksa vain nähdä vaivaa ja lähteä iltalenkille.

Nytkin tämä flunssa tuli tosi huonoon aikaan, kun huomenna on koulussa päivällä tentti ja sinne on siis pakko mennä vaikka "pää kainalossa". Enää ei ole kuin 2 viikkoa työssäoppimisen alkuun ja siksi on kaikki kurssit saatava suoritetuiksi ennen työssäoppimisjaksoa. Lisäksi huomenna aamusta on myös toinen tärkeä kurssi missä pitää kanssa ehdottomasti olla paikalla.

Tosin tässä kunnossa ei ole kovin hääviä olla koulussa koko päivä. Ja miten jaksaa alkaa pohtimaan jotain tenttikysymyksiä, toivottavasti saisin edes ykkösen tentistä - pääsisin lävitse ja kurssi olisi suoritettu. Jälkeenpäin kyllä tuo ykkönen jää kyllä harmittamaan, mutta ei voi mitään, elämä on niin muuttuvaista. Välillä ihmisellä on voimavaroja enemmän ja toisinaan vähemmän.

No en mä tohon ruokavalioon usko. Ihan suht hyvältähän toi jopa kuulosti :) Home tietty mahdollista ja toinen on se, kun se lämppäri varmaan kuivattaa ilmaa...

Ja sit on vielä se, että ehkä oot kuitenkin edellisen flunssan jäljiltä vielä puolikuntoinen ja tän takia sulle on herkemmin tarttunut uutta. Ja jossain opiskelupaikoissahan noita riittää. Just kun tullaan kouluun vaikka ois kuinka kipeenä...

En minkään hyväksy, että kipeänä tullaan kouluun, mutta ikävä kyllä itse on nyt niin toimittava. Ei taatusti ope annan mahdollisuutta tehdä tenttiä ensi viikolla uudestaan ja tuonne aamukurssillekin on pakko mennä, ei niitäkään hommia voi enää ensi viikolla harjoitella.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En minkään hyväksy, että kipeänä tullaan kouluun, mutta ikävä kyllä itse on nyt niin toimittava. Ei taatusti ope annan mahdollisuutta tehdä tenttiä ensi viikolla uudestaan ja tuonne aamukurssillekin on pakko mennä, ei niitäkään hommia voi enää ensi viikolla harjoitella.

Joo ymmärrän kyllä hyvin :D Mutta siis sitä just tarkoitin, että kun pakkokin on (muistan kyllä ite...). Sit niitä pöpöjä just riittää siellä. Minkäs teet. Kun ei sieltä poiskaan voi olla pöpöjen pelon takia...

D - vitaa yritän syödä ainakin muutaman kerran per vko. C-vitaa vasta näin kun olen jo kipeänä, kai sitä saisi joka päiväkin lapata nassuunsa. Maitohappobakteerejakin syön epäsäännöllisen säännöllisesti

Mun flunssat loppui ruokavalion muutokseen. Vaihdoin siihen ruokavalion, mitä ei tällä palstallla voi mainita ilmen, että joku provosoituu. (*kuiska ahiljaa* Siis karppaukseen.)

Vastustuskyky parani ihan huomattavasti. Uskon, että asiaan vaikutti saamani ravintoaineiden monipuolistuminen sekä se, että lisätyn rasvan myötä kroppa toimii niin kuin pitääkin ja pystyy hyödyntämään ravinnosta saatavat ravintoaineet paremmin.

Miksi minä olen kokoajan kipeenä yskittää ja nenä on tukossa ja täätapahtuu joka vuosi. se tässä on pahinta. Minulla on ollut sikainfulenssa ja kurkunpäntulehdus. joten mikä se on . Vanhemmat sanoo et toi yskä kuulostaa ihan kurkun pään tulehuksen ykskältä. mut ite en tiiä mitään. Voisko se johtua siit ert me muutetaan vähän väliä vai mistä. olen 4lk:lla joten vastaa sen mukaisesti.

Yhteistyössä