Miksi olet avioliitossa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keijo Lähiöstä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keijo Lähiöstä

Vieras
Alkuhuumassa sitä ei huomaa toisen puutteita, eikä kaikkia hyveitäkään liioin....mutta huuman jälkeen voi moni asia aviopuolisossa alkaa pänniä. Pitkässä suhteessa on monia tilanteita, joissa suhteet voi kiristyä ja pinna samooin.

Itsellä on alkuhuuman loputtua alkanut pänniä vaimon saamattomuus ja omalla tavalla liiallinen turvautuminen itseeni. Hän on lisäksi taloudellisesti minun "armoilla" , koska hän ei ole töissä ja minä olen. Näitä asioita tulee eteen varmaan kaikissa liitoissa ja joskus liitot kestää ja joskus ei. Oman vaimon kohdalla pännii eniten, ettei hän tunnusta tosiasiaa, että elätän häntä ja hän päinvastoin valittaa minulle, että elintasomme on liian alhainen.

Mikä pitää avioliitot kasassa ?

Itse veikkaan ja ajettelen ( ei välttämättä tässä järjestyksessä )

1) lapset
2) raha , ilman miehen/naisen rahoja ei tule toimeen
3) seksi

Mitä mieltä olet ?

Alkuperäinen kirjoittaja Keijo Lähiöstä;11015973:
Alkuhuumassa sitä ei huomaa toisen puutteita, eikä kaikkia hyveitäkään liioin....mutta huuman jälkeen voi moni asia aviopuolisossa alkaa pänniä. Pitkässä suhteessa on monia tilanteita, joissa suhteet voi kiristyä ja pinna samooin.

Itsellä on alkuhuuman loputtua alkanut pänniä vaimon saamattomuus ja omalla tavalla liiallinen turvautuminen itseeni. Hän on lisäksi taloudellisesti minun "armoilla" , koska hän ei ole töissä ja minä olen. Näitä asioita tulee eteen varmaan kaikissa liitoissa ja joskus liitot kestää ja joskus ei. Oman vaimon kohdalla pännii eniten, ettei hän tunnusta tosiasiaa, että elätän häntä ja hän päinvastoin valittaa minulle, että elintasomme on liian alhainen.

Mikä pitää avioliitot kasassa ?

Itse veikkaan ja ajettelen ( ei välttämättä tässä järjestyksessä )

1) lapset
2) raha , ilman miehen/naisen rahoja ei tule toimeen
3) seksi

Mitä mieltä olet ?

Meitä yhdistää samankaltaisuus, toisen arvostaminen ja kunnioitus, seksi, harrastukset, huumori, molempien lapset ja raha. Jos koet, että joudut elättämään vaimoasi niin mikset suosittele hänelle töihin lähtemistä. Varsinkin jos vaimosi on sitä mieltä, että tulotasonne ei ole riittävä.

Meitä yhdistää alkuhuuman jälkeen ystävyys, rakastaminen, mukava yhdessäolo ja yhteensopivuus. Kymmenessä vuodessa ovat särmät hioutuneet molemmilta ja riitoja ja erimielisyyksiä on vuosivuodelta vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijo Lähiöstä;11015973:
. Oman vaimon kohdalla pännii eniten, ettei hän tunnusta tosiasiaa, että elätän häntä ja hän päinvastoin valittaa minulle, että elintasomme on liian alhainen.

Miten tälläistä asiaa voi olla tunnustamatta? Kai hän faktat tietää?

Sori, mutta en oikein jaksa näitä valitusvirsiä siitä, kuinka tylsää on elättää puolisoa. Jos vaimollasi ei ole pääsyä rahoihisi, niin sinä itse mahdollistat hänen käytöksensä.

Toki sinulla on velvollisuus huolehtia, että hänellä on vaatteet päällensä, ruokaa syödäksensä ja katto päänsä päällä, mutta muusta rahankäytöstä päätät itse.

Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;11016043:
Miten tälläistä asiaa voi olla tunnustamatta? Kai hän faktat tietää?

Sori, mutta en oikein jaksa näitä valitusvirsiä siitä, kuinka tylsää on elättää puolisoa. Jos vaimollasi ei ole pääsyä rahoihisi, niin sinä itse mahdollistat hänen käytöksensä.

Toki sinulla on velvollisuus huolehtia, että hänellä on vaatteet päällensä, ruokaa syödäksensä ja katto päänsä päällä, mutta muusta rahankäytöstä päätät itse.

..ja varsinaiseen kysymykseen vastauksena, en aina oikein tiedä itsekään.

Syynä ei ainakaan ole lapset raha eikä seksikään.

Kenenkään ei Suomessa tarvi elättää ketään. Aikuista.

Politiikka- ja yhteiskuntakeskustelut on sitten muualla kuin parisuhdepalstalla.
Ja tarkennukseksi vielä, että eroaminen on sallittua ja eron jälkeen jokainen huolehtii omasta elannostaan. Joten käytännössä jokainen huolehtii omasta elannostaan Suomessa ja jokaisen tulee osallistua kykyjensä mukaan parisuhteessakin yhteiseen talouteen ja elannon hankkimiseen. Ei kukaan saa vain "roikkua mukana". Kuka nyt jaksaisi notkua parisuhteessa vain elantonsa takia?????? Tai elättääkseen ketään? Suomessa.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;11016047:

Aivan, itsekin mietein juuri, että mikä ??? Ainakaan kirkossa annettu lupaus ei ole se....lapsia ei ole...ainakaan viellä....itse en haluaisi jättää vaimoa "tyhjän päälle" mahd. eron sattuessa, mutta en liioin aio häntä elättääkään.

Tässä sitä aprikoidaan !

Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;11016047:

Sitten se on rakkaus...tai polkupyörä, koira, kissa, tv...Eiku poreamme..joo, sese on.

Niinojoo, voihan se olla mukava mieskin.

tässä mun tarinani tähän aiheeseen..
lopussa kysymykset ap:lle.

Seurustelimme mieheni kanssa 4 kk, muutimme yhteen kun mieheni oli 24v, minä nippanappa 17v. Avioon menimme vasta 10 vuoden yhdessäolon jälkeen. Tuli 2 lasta. Asuvat omillaan nyt ja meillä on jo 3 lastenlastakin.
Yhdessä ollaan oltu 40 vuotta ja yhdessä pysytään hautaan saakka.

Me olemme kuin yö ja päivä. Täysin erilaisia ihmisiä ja se veti meitä puoleensa alusta alkaen.

Yhteen muuttaessamme sovimme, että jos joku asia painaa mieltä, siitä keskustellaan heti eikä pidetä mykkäkoulua. Toisen kainaloon saa aina tulla ja pitää tulla viimeistään illalla vaikka olisi kuinka vihainen tai loukkaantunut. Näillä säännöillä ollaan menty eteenpäin ja hyvin pärjätty.

Rakkaus on vaan syventynyt ja vahvistunut. Seksiä on aina ollut. Niin hyvinä kuin pahoinakin aikoina. Rakkautemme on kestänyt syövän ja siitä aiheutuneen hädän ja huolen.

Mietipä sitä mitä on olla raavas, elinvoimainen mies, 182 cm, 92 kg, ikää 25 vuotta. Ei muuta vikaa kun väsyttää vaan hirveästi eikä ruoka maistu. Sinusta löytyykin agressiivinen syöpä.
Leikkauspöydälle 3 viikon päästä löydöksestä. Laihdut alle 60 kiloiseksi luurangoksi joka hoippuu haudan partaalla. Olet mies joka ei jaksa edes vessassa käydä. Makaat kuukausia sairaalassa. Tervehdyt, käyt alle vuoden töissä ja sitten taas sama rumba uudelleen.6 vuotta siinä meni.

Se oli miehelleni todella kova paikka. Joskus hän toivoi kuolemaakin avuksi.
Mutta oli se sitä minullekin. Elättää perhe, maksaa asuntolainat, huolehtia yksin kaikista asioista, lapsista, miehestä. Itkeä öisin tuskasta kun toinen makaa kuolemankielissä sairaalassa. Kumppanina tieto siitä, että mahdollisuus kuolla on 70%, elää 30%.
Yhäkin olen satavarma siitä, että toista yhtä vahvaa rakkautta minulle ei ole olemassa tässä elämässä kuin mitä minulla mieheni kanssa on.

Minä olen yhdessä mieheni kanssa sen vuoksi, että rakastan häntä ja haluan olla hänen kanssaan. Haluan nähdä hänet joka ikinen päivä vierelläni niin kauan kuin elämä sen minulle suo.

Joten hyvä Keke lähiöstä, mietipä vähän mikä on sinulle loppupeleissä tärkeää ja mikä ei.
Kirjoituksestasi paistaa pieni ylenkatse vaimoasi kohtaan.

Mietipä sitä miksi vaimosi ei ole töissä. Eikö hän halua vai etkö sinä halua, että vaimosi menee töihin. Haluatko vaimosi olevan riippuvainen sinusta?

Toisaalta.. jos vaimosi on tyytyväinen pelkästään kotona olemiseen ja teidän rahavaranne sen sallivat.. onko se sitten niin paha asia?

Vai pelkäätkö, että vaimosi löytää paremman miehen, jos hän käy töissä ja elää itsenäisempää elämää kodin ulkopuolella?
Jos rakastat vaimoasi, kannusta häntä löytämään itselleen työpaikka.
Kannusta häntä opiskelemaan uuteen ammattiin tms. Auta vaimosi pois kotoa 4 seinän sisältä.
Vahvista hänen itsetuntoaan sen sijaan, että alennat häntä täällä elleissä.