Miksi olet/olit kotiäiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soiku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Soiku

Vieras
Niin, miksi? Ja tähän en halua niitä vastauksia että koska kotihoito on mielestäni parasta hoitoa lapselle. Koska niinhän varmasti kaikki kotiäidit ajattelevat. Mutta onko muita syitä, jotka ovat tukeneet haluasi hoitaa lapsia kotona niin pitkään kuin mahdollista?

Mun kohdalla yksi tosi tosi tosi tärkeä syy on se, että meidän suvut asuu kaukana, 500km päässä. Pääsisimme siis tosi harvoin mummuja ja pappoja katsomaan, jos olisin töissä. He kun ovat myös edelleen työelämässä. Nyt pyrimme käymään kerran kuussa kotiseudulla isovanhempia tervehtimässä ja yritetään samalla viipyä useampi päivä. Saavat lapset luotua edes jonkinlaiset siteet isovanhempiinsa.

No, yksi syy on tietty se, että viihdyn kotona ja en vaan haluais tai pystyis laittamaan tota kuopusta vielä hoitoon. Lisäksi se, ettei kuitenkan taloudellisesti ole tarvinnut mistään luopua tai tinkiä tämän kotona olon vuoksi.

koska haluan olla kotona mahdollisimman pitkään...myöskin en halua että lapseni joutuvat "laitostumaan" ennen kuin on ihan pakko!
lisäksi isomummulla sekä mummulla ja papalla sekä mummulla ja vaarilla käydään useimmin..kuten myös enoilla ja kummeilla kuin jos olisin töissä!
äitiyslomakin vasta loppuu eikä mulla ees olis työpaikkkaakaan joten ajatteln jatkaa kotona oloa kunnes ei tunnu hyvältä enää tai kunnes oon niin köyhä että tili menee miinukselle : O

Tää on ihan tyhmä palsta, postin toisen tuplavastauksista, ja katos molemmat?

No joo. Jotakuinkin vastasin näin:

Koska kotihoito on parasta lapselle. :saint:

a) koska kuopus on vauva
b) tarhamaksut on sikahintaisia
c) viihdyn kotona, en kaipaa työelämään
d) mies mielellään elättää meidät kaikki. :D

Koska...
Jaa. Jäin miettimään jotain erityistä syytä, mutta en oikeastaan osaa sanoa.
Haluan nyt tässä vaiheessa pitää ipatsut vielä kotona, äitiyslomakaan ei ole vielä loppunut. Eli se kielletty syy: nuorin on minusta vielä liian pieni hoitoon ja kun kerran olen kotona, niin saavat olla myös isommat lapset.

No miettimättä mitä tähän ei saanut vastata :D vastaan miten asia on:
-koska haluan itse mahdollisimman pitkään kasvattaa ja hoitaa itse lapseni.
-koska nautin olla lasteni kanssa ja kituuttamalla se on meillä mahdollista (kun esim. ei ole autoa, ei asuntolainaa, ei tupakoida/kapakoida, ei käydä kampaajalla, ei huviksemme shoppailla jne) :)

Meillä käydään myös usein katsomassa kauempana asuvia isovanhempia. Mutta suurin syy on varmasti se, että meidän esikoinen tulee olemaan myös ainokainen, joten tämä on ainutlaatuista aikaa. Eikä minulle yhtään tee myöskään pahaa se, että jäin hetkeksi pois työelämästä, jossa olin ehtinyt pyöriä jo 14 vuotta. Eräänlainen hengähdystauko siitäkin siis. =)

Koska töihin kerkeän myöhemminkin takaisin. Nautitaan rauhallisista aamuista ja ulkoilusta aamupäivisin. Rakastan päiväunia. Lapseni ovat pieniä vain kerran. Ei minulla ole mitään päivähoitoa vastaan, mutta koska on mahdollista, olen mielelläni kotona!

-viihdyn kotona
-tykkään nukua pitkään aamuisin
-ei taloudellista pakkoa mennä töihin
-ei työpaikkaa mihin mennä ja tarkkaan pitää miettiä mihin hakee, hoitomaksut ja bensa on kallista!

Siksi koska tämä on meille rahallisesti tällä hetkellä järkevin vaihtoehto, lisäksi siksi että mielestäni 6 v on vielä liian pieni olemaan yksin kotona monta tuntia =)

Yhteistyössä