Miksi on niin tärkeää saada poikavauva vielä nykyaikanakin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "LAte"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on kaks poikaa ja jos vielä lapsen saamme niin toiveissa on tyttö. Isälle poikalapsi oli tärkeä että saavat sitten tehdä poikien juttuja joskus isona :) Mä taas olen aina toivonut tyttöä...ehkä joskus sen vielä saan. Miksikö haluan? -koska muuten tuntuu että jotain jää puuttumaan! Ne ihanat prinsessamekot ja hiusten laittamiset ja kaikki.....

No multa yksikin kysyi toisen pojan saatuani, että kai vielä sitten tytön teen. Vastasin ihan suoraan, että mun puolesta saa tulla vaikka kaikki poikia.

Ihan vastaavasti olisi saanut tulla kaikki tyttöjä tai molempia sukupuolia. Outoa, että edelleen joillain on niin vahvat ajatukset siitä, että perheessä pitäisi olla tietty määrä tietyn sukupuolen omaavia lapsia.

Olen tääällä joskus kertonutkin kuinka neuvola lääkärinä toimi eläkkeellä oleva lääkäri sivutoimisena otti näitä äp äitejä pinessä neuvolassa vastaan.
Hänen kommenttinsa oli jotain mitä en voinut käsittää kun kolmatta lasta odotimme.
Ensin kysyy monta ennestään, ja sitten utelee että onhan molemmat tyttöjä tai poikia, kun kerroinkin olevan tytön sekä pojan olikin kommentti miksi sitten enään teet lapsia ja onhan näitä muitakin vaihtoehtoja (viitaten mahdollisesti aborttiin ym.)
seuraavat neuvolakäynnit sujuikin hyvin kylmän viileästi eikä kumpakaan puhunut kuin pakoliset.
Eli emme tajunnneet kumpikaan toistemme ratkasuja, minä en tajunnut miksi piti jättää lapsiluku kahteen kun halusimme kolme ja neuvolalääkärin milipide oli vankkumaton,kun sinulla on jo tyttö ja poika turhaan ennän lapsia teet.

Anoppini toivoi meille poikaa ja kyllä sen näki kun kerroimme että tyttö on tulossa ultran mukaan että pettynyt oli.
Toinen raskaus kun alkoi ja meni yliajalle anoppi kommentoi voisi se poika jo syntyä ;) en viitsinyt tästä vanhan yli 70v ihmisen mieltä pahoittaa että entä jos onkin taas tyttö, poikahan sieltä kuitenkin tuli :)

No kyllä meillä kaikki isovanhempia myöden odotti pikkuprinsessaa, mutta prinssinakki sieltä tuli :D joka on tällä hetkellä kaikkien huomion keskipisteenä<3 piloillehan ne tuon jo on hemmotellut, ikää jätkällä 2 kk.

Kyllä minusta tyttöjä odotetaan nykyään yhtä ilolla kuin poikiakin.

Oma mies yllätti totaalisesti kun kertoi toivovansa mieluummin tyttöä ekaksi lapseksi. Ja kuulemma jos poika tulee, niin toivottavasti jää ainoaksi pojaksi. Ei kuulemma haluais ollenkaan kasvattaa rasavilliä poikakaksikkoa saatikka -laumaa :D

Olen kuullut samaa. Mä luulen tämän johtuvan siitä, että köyhät/vähän koulutetut perheet toivovat tyttöä, koska tytöistä saa helposti perheeseen yhden "äidin" lisää. Tytöt siivoaa, kokkaa jne.
Korkeammin koulutetut taas poikaa, koska statukseen kuuluu poikalapsi ja pojista tulee helpommin jhtajia jne

Hehee, mä meinasin just tulla vastaamaan, että en ymmärrä itsekään poikatoiveita. Ottaisin toki mielelläni ihan minkälaisen lapsen vaan, mutta jos toivomaan pääsee, niin itseasiassa mielummin tytön...

Ja perheestä löytyy yksi maisteri ja yksi tohtori.

Meillä on 2 tyttöä ja "kivoja" kommenttejha oon saanut.. Ihan heti alle vrk sitten synnyttäneenä ekan lapsen jälkeen tuli kommenttia kun se ei ollutkaan poika, kun kaikki oli luulleet niin.. Tokan jälkeen mun äiti sanoi: on se 2 tyttöäkin ihan kiva.. ja yksi toinen ihminen kysyi, että toivoitteko toisesta poikaa vai oliko ihan sama. No toivottiin toisestakin tyttöä ja toivon tyttöä kolmannestakin.

kyllä minä ymmärrän hyvin, että ihmiset haluavat kumpaakin sukupuolta. Kukapa ei haluaisi. Itselleni oli aivan selvää, että haluan olla pojan ja tytön äiti. Meillä on 2 poikaa ja tyttö ja tämä on hyvä!

Joopa joo. Meillekin on sitä voivoteltu moneen kertaan, että kun meillä on "vain" tyttöjä... Ja sit kaikki uskoo, että teemme vielä lisää lapsia, koska meiltä puuttuu "se" poika. Jep! Kyllä me luultavasti haluamme lisää lapsia, mutta emme siksi, että meillä ei poikaa ole!

Se on muuten vanha juttu, että perheessä vain poika voi periä vanhempansa. Siksi niitä toivotaan niin hartaasti! Herätkää hyvät ihmiset jo tähän päivään.... Huoh....

[QUOTE="vieras";27230146]Yleinen mielipide on käsittääkseni se, että pitäisi olla molempia sukupuolia. Mielestäni oikea perhe on sellainen, jossa on tyttöjä, mutta ei poikia.[/QUOTE]

:O

meille on tervetulleita molemmat. mutta ehkä sen tajuaa vasta sit kun se "epätoivottu" tulee, että se on yks p*skanhailee onko sillä nakki vai ei, se on just OIKEA.

[QUOTE="Emma";26147342]Poikalapsia toivotaavan enemmän[/QUOTE]

Tutkimusten mukaan ainakin Euroopassa tyttöjä toivotaan enemmän kuin poikia. Intiassa pojat taitavat olla toivotumpia.

[QUOTE="hmm";26147652]no jaa, tämä tuli mieleen kun pohdin mikä ylipäätään voisi olla pojassa positiivisempaa. itsellenihän asia ja aihe on kumminkin yksi ja sama, taisin joskus toivoa puolihuumorilla poikaa sen takia että poika todennäköisemmin kiinnostuu matelijoista niin voisin ostaa hänelle sammakon lemmikiksi.[/QUOTE]

Sammakko ei ole matelija.

Mielestäni typerä kysymys aloittajalta.

Tottakai miehet haluavat pojan, jotta suvulle tulee jatkaja.

Jos ei tule poikaa, niin sukunimi häviää, suvulle ei tule jatkajaa.

Lähes joka kulttuurissa poikaa toivotaan.

Mitä ihmettä? Kivikautinen näkemys!!
Minulla (äitinä) on poika ja hänellä on minun sukunimeni, jatkaa siis isäni sukua. Mutta yhtä paljon jatkaa poika isänsä sukua vaikka ei isän nimeä kannakaan.

kyllä minä ymmärrän hyvin, että ihmiset haluavat kumpaakin sukupuolta. Kukapa ei haluaisi. Itselleni oli aivan selvää, että haluan olla pojan ja tytön äiti. Meillä on 2 poikaa ja tyttö ja tämä on hyvä!

Oletko ihan tosissasi sitä mieltä, että kaikki ihmiset haluaisivat kumpaakin sukupuolta? Olet vähä-älyinen. Jos minä hankkisin lapsia, hankkisin tyttöjä. Se on minulle täysin itsestäänselvä asia. Poikia en hyväky.

Kun tulin yllättäen raskaaksi tiesin että se olisi ainut raskauteni, ainut lapsi. En voinut sille mitään että heti kun tieto raskaudesta selvisi näin vaan päässäni poikavauvan raskauden päätteksi. Jotenkin en voinut mieltää lasta tytöksi. Syytä siihen en tiedä.
Lapsen sukupuoli kävi kiusallisen selväksi ultrassa kun pieni kikuli sojotti suorana kuvassa :D. Aikaisemmin tehdyssä istukkabiopsiassa asia oli jo varmistettu mutta jos emme olisi sitä tehneet olisimme olleet tuon ultran varassa.
Poikahan sieltä tuli ja se sopi meidän ajatusmaailmaan hyvin. Jotenkin on ollut sellainen olo että en osaisi tyttöä kasvattaa. Mutta kai sen olisi matkan varrella oppinut :)

Meillä on kaksi tyttöä ja kyllä mun mielestä meille vielä ainakin yks poika mahtuis :)
Tuntuu että mieskin sitä poikaa toivoisi, vaikka tytötkin ovat paljon mukana ns. "miesten hommissa".

[QUOTE="mamma";27230497]Kun tulin yllättäen raskaaksi tiesin että se olisi ainut raskauteni, ainut lapsi. En voinut sille mitään että heti kun tieto raskaudesta selvisi näin vaan päässäni poikavauvan raskauden päätteksi. Jotenkin en voinut mieltää lasta tytöksi. Syytä siihen en tiedä.
Lapsen sukupuoli kävi kiusallisen selväksi ultrassa kun pieni kikuli sojotti suorana kuvassa :D. Aikaisemmin tehdyssä istukkabiopsiassa asia oli jo varmistettu mutta jos emme olisi sitä tehneet olisimme olleet tuon ultran varassa.
Poikahan sieltä tuli ja se sopi meidän ajatusmaailmaan hyvin. Jotenkin on ollut sellainen olo että en osaisi tyttöä kasvattaa. Mutta kai sen olisi matkan varrella oppinut :)[/QUOTE]

Todellakin olis oppinut :) mä olin varma että saan vain tyttöjä ja näin itseni tytön äitinä. Ultrassa meilläkin vaan pippeli pläjähti ruudulle ja 2 viikkoa alkujärkytyksen jälkeen shoppailin jo sujuvasti poikien vaatteita. Synnytyksessä sanoin miehelle et jos sieltä tyttö tuleekin niin huudan varmaan ettei se meidän oo! nyt mulla on maailman ihanin poika, en tietenkään tytöks edes vaihtais. Seuraavat sit olkoot mitä on, tyttö olis kiva mut niin olis veljeksetkin :)

Meilläkin on ihmetystä joissain tutuissa herättynyt, miksi hankimme kolmannen lapsen, kun meillä on jo tyttö ja poika.
Itse olen joka kerta toivonut tyttöä, mutta poikakin on ihan ok :D
Mies on tainnut pojan haluta, mutta kyllä tytötkin kelpaa.
Miehen vanhemmat saivat ekan prinsessan kun meille tuli tyttö, kun heillä omat on poikia, olivat aivan myytyjä.
Minun äitini vihaa poikien jalustalle asettamist,a mitä on sukulaispiireissä tapahtunut. Esikoistytöstämme ilahtui ja pojastakin tykkää :)

Yhteistyössä