Miksi on niin vaikia käsittää, että kaikki ylipainoiset ihmiset eivät ole...

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
...valmiita tappamaan itteään sen painon takia?

Okei, aika iso kärjistys, mutta moni tuntuu ajattelevan, että ylipainoisen elämä on täysin perseestä. Ylipainoinen ihminen on automaattisesti onneton, hyljeksitty eikä kukaan olla hänen seurassaan. Ylipainoinen ihminen on aina todella huonokuntoinen eikä jaksa tehdä yhtään mitään, on todella laiska ihminen.

Siis miksi en silti tunne oloani todella onnettomaksi. Miksi mulla on kavereita enkä tunne oloani hyljeksityksi. Mulla olisi mies joka haluaisi olla seurustella mun kanssa. En koe kuntoani mitenkään älyttömän huonoksi, koska jaksan kuitenkin olla keittiöllä normaalin työpäivän työharjoittelun puitteissa ja sen lisäksi vielä osa-aikainen työ perjantai-illalla ja lauantai-päivällä. Aika paljon on jalkojen päällä olemista noissa hommissa.

Haluan kyllä normaalipainoon, mutta en vedä mitään kauhiaa stressiä siitä, että pitää laihtua kauhialla tahdilla. Laihdun kun laihdun.

Olenko mä vain sitten niin tyhmä etten tajua olla onneton. :xmas: B)

Eihän sitä oo ollenkaan vaikea ymmärtää. Ainakaan mun mielestä.

Mutta mun on hyvin vaikea ymmärtää sitä, jos selkeästi ylipainoinen väittää, ettei ole lainkaan ylipainoinen. Mitä ihmeen itsepetosta se on, miksei voi rehellisesti sanoa että olen lihava ja tykkään itsestäni & elämästäni? :)

Mua vaan ihmetyttää se, miten normaalipainoisuuden käsite on hämärtynyt. Normaalipainoisia sanotaan laihoiksi ja merkittävästi ylipainoisetkin on vaan pikkuisen pyöreitä.

Alkuperäinen kirjoittaja musta:
Mua vaan ihmetyttää se, miten normaalipainoisuuden käsite on hämärtynyt. Normaalipainoisia sanotaan laihoiksi ja merkittävästi ylipainoisetkin on vaan pikkuisen pyöreitä.

Mä taas olen huomannut sen, että aivan oikiasti normaalipainoisia sanotaan läskeiksi. Vähän ylipainoiset on sitten suorastaan valaita.

Tai sitten normaalipainoisia sanotaan lihaviksi ja alipainoisia normaaleiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Mä taas olen huomannut sen, että aivan oikiasti normaalipainoisia sanotaan läskeiksi. Vähän ylipainoiset on sitten suorastaan valaita.

Ai no, se riippuu varmaan kuka lukee. Mun silmiin taas sattuu ne "nainen ei oo nainen jos ei ole e-kuppeja" tai "kukaan mies ei halua lautaa" tai "naisessa pitää olla mistä kiinni ottaa" yms. :)

Minäkään en ennen tänne palstalle tuloa edes tiennyt että olen äärettömän yököttävä, ruma, epätoivoinen ja pakostakin tyytymätön elämääni. Ja ihmetyttää ehkä eniten se viha mikä ihmisillä on lihavia kohtaan, ilmeisesti meillä on jotain mitä laihoilla ei ole...saadaan syödä :saint:

Mun mielestä vääristymää on tullut kumpaankin suuntaan. Toiset sanovat normaalipainoisia laihoiksi, toiset valaiksi. Teineillä ja teinien tavoin ajattelevilla on tuota jälkimmäistä enemmän.

Niinpä.
Kyllä mä myönnän että jo 8kilon saaminen pois tuntui vaatteissa ja olossa.
Ei mun elämä kuitenkaan ole surkeaa ja ilotonta vaikka bmi huitelee yli 4kympissä.
Teen ihan samoja juttuja kuin normaalipainoisetkin.
Mä en vähättele kilojani ja myönnän että liikaa on ja reilusti.
Profiiliin sopii kurkata (kasvokuva ) ja sanoa rehellisesti että näytänkö mä näillä kiloilla aivan tajuttoman lihavalta ja sellaiseltä että hyvä kun pääsen edes kävelemään niin kuin joku toisessa ketjussa kirjoitti että pääseekö bmi 36 saavuttanut edes kävelemään.

En miekään tuota tajua..
Ihmettelen myös, miten nuo kokoasiat menee sekaisin..lähinnä niinpäin, että normaalipainoinen, esim.kokoa 40/42 on joidenkin mielestä lihava tms..

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Mutta mun on hyvin vaikea ymmärtää sitä, jos selkeästi ylipainoinen väittää, ettei ole lainkaan ylipainoinen. Mitä ihmeen itsepetosta se on, miksei voi rehellisesti sanoa että olen lihava ja tykkään itsestäni & elämästäni? :)

Niinhän todella moni esim. näissä keskusteluissa kertoo! Siis olevansa onnellisia ja pitävänsä itsestään vaikka bmi onkin mitä on.
Ja nämä ihmiset lytätään heti. Ja kommentit ovat täysin ala-arvoisia.
Siis kyllä varmasti valtaosa ylipainoisista tietää, näkee ja tuntee olevansa lihavia. Miksi siitä pitää tehdä niin kova haloo muitten toimesta?

Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:

Ai no, se riippuu varmaan kuka lukee. Mun silmiin taas sattuu ne "nainen ei oo nainen jos ei ole e-kuppeja" tai "kukaan mies ei halua lautaa" tai "naisessa pitää olla mistä kiinni ottaa" yms. :)

Mä voin mieluusti luovuttaa puolet mun rinnoista jos keksitään tissienluovutusleikkaus. :snotty: :kieh: Mä ainakin haluan olla normaalipainoinen eli ehkä n.60kg kun pituutta n 168cm. Mutta en vedä mitään stressiä vaikka paino ei tipukaan nopeasti.

Mutta onko yksikään ylipainoinen onnellinen kun saa olla ylipainoinen? Veikkaan, että jokainen läski olisi mieluummin "normaali" tai ainakin hoikempi kuin läski!

Ja läskeillä tulee lähes automaattisesti kaikki ylipainon mukanaan tuomat sairaudet; ihottumat, tule-sairaudet, korkea verenpaine, diabetes jne. Vaatteita ei voi ostaa kaupoista, mikään ei istu ja näytä hyvältä. Puhumattakaan matkustamisesta lentokoneessa, penkkiin kun ei mahdu, niin ei mahdu.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Niinpä.
Ei mun elämä kuitenkaan ole surkeaa ja ilotonta vaikka bmi huitelee yli 4kympissä.
Profiiliin sopii kurkata ja sanoa rehellisesti että näytänkö mä näillä kiloilla aivan tajuttoman lihavalta ja sellaiseltä että hyvä kun pääsen edes kävelemään niin kuin joku toisessa ketjussa kirjoitti että pääseekö bmi 36 saavuttanut edes kävelemään.

Et sitten laittanut kokovartalokuvaa? =)

Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:

Mä voin mieluusti luovuttaa puolet mun rinnoista jos keksitään tissienluovutusleikkaus. :snotty: :kieh: Mä ainakin haluan olla normaalipainoinen eli ehkä n.60kg kun pituutta n 168cm. Mutta en vedä mitään stressiä vaikka paino ei tipukaan nopeasti.

Kiitos, mutta olen ihan tyytyväinen a/b-kuppiin, en haluais suurempia, vaikka sitä ei varmaan kukaan usko :). Tällä palstalla ainakin oon törmännyt tällaisiin kommentteihin, en kyllä IRL.

Alkuperäinen kirjoittaja MieletönMelinda:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Niinhän todella moni esim. näissä keskusteluissa kertoo! Siis olevansa onnellisia ja pitävänsä itsestään vaikka bmi onkin mitä on.
Ja nämä ihmiset lytätään heti. Ja kommentit ovat täysin ala-arvoisia.
Siis kyllä varmasti valtaosa ylipainoisista tietää, näkee ja tuntee olevansa lihavia. Miksi siitä pitää tehdä niin kova haloo muitten toimesta?

Totta, niin kertookin. Mutta aika ajoin tulee joku, joka kirkkain silmin väittää että ei syö oikeastaan mitään ikinä, ja painaa 98 kiloa (pituutta 160 cm), eikä oo lihava. Sitä en kässää, mutta ei kai mun pidä kaikkea käsittääkään :D

Alkuperäinen kirjoittaja eme:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Niinpä.
Profiiliin sopii kurkata ja sanoa rehellisesti että näytänkö mä näillä kiloilla aivan tajuttoman lihavalta ja sellaiseltä että hyvä kun pääsen edes kävelemään niin kuin joku toisessa ketjussa kirjoitti että pääseekö bmi 36 saavuttanut edes kävelemään.

Et sitten laittanut kokovartalokuvaa? =)

Ei oo koneella (kuva otettu viimevuoden puolella ). Mutta kyl kasvoistakin näkee onko ihminen järkyn lihava vai laiha :D

On aivan eri asia, onko kyseessä 90 kiloinen ihminen, jolla ei ole lainkaan lihaksia, kun taas 90 kiloinen lihaksia ja kiinteän kropan omaava.

Tai vastaavasti 60 kiloinen löysä, kun 60 kiloinen ja timmi.

90 kiloinen lihakset omaava ja hyväkuntoinen on paremmassa osassa, kun 90 kiloinen ei lihaksikas ja huonokuntoinen.

Tai vastaavasti 90 kiloinen hyvässä kunnossa oleva lihaksikas on varmasti paremmassa kunnossa kun 60 kiloinen sohvapottu :)

Ja vastaavasti taas 60 kiloinen timmi treeni on yhtä hyvä kun 90 kiloinen samanmoinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja tyttokarpanen:
Alkuperäinen kirjoittaja ara:
Mutta onko yksikään ylipainoinen onnellinen kun saa olla ylipainoinen? Veikkaan, että jokainen läski olisi mieluummin "normaali" tai ainakin hoikempi kuin läski!

Ja läskeillä tulee lähes automaattisesti kaikki ylipainon mukanaan tuomat sairaudet; ihottumat, tule-sairaudet, korkea verenpaine, diabetes jne. Vaatteita ei voi ostaa kaupoista[/b], mikään ei istu ja näytä hyvältä. Puhumattakaan matkustamisesta lentokoneessa, penkkiin kun ei mahdu, niin ei mahdu.

siis täh???
:laugh:

Mikäs ihottumissa on niin vaikea käsittää? Et varmasti ole siellä pohjanmaalla nähnyt koskaan niin lihavaa ihmistä, että läskiä on niin paljon, että iho hiertyy ja hikoaa. Lihavilla ihmisillä on niissä läskipoimuissa hyvin usein ihottumaa.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttokarpanen:
Alkuperäinen kirjoittaja ara:

Ja läskeillä tulee lähes automaattisesti kaikki ylipainon mukanaan tuomat sairaudet; ihottumat, tule-sairaudet, korkea verenpaine, diabetes jne. Vaatteita ei voi ostaa kaupoista[/b], mikään ei istu ja näytä hyvältä. Puhumattakaan matkustamisesta lentokoneessa, penkkiin kun ei mahdu, niin ei mahdu.

siis täh???
:laugh:

Mikäs ihottumissa on niin vaikea käsittää? Et varmasti ole siellä pohjanmaalla nähnyt koskaan niin lihavaa ihmistä, että läskiä on niin paljon, että iho hiertyy ja hikoaa. Lihavilla ihmisillä on niissä läskipoimuissa hyvin usein ihottumaa.

=D

Yhteistyössä