Miksi osa rikoksista on palstamammojen mielestä ihan ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hhmm

Vieras
Jännää lueskella täällä keskusteluja, missä ihan avoimesti myönnetään tiettyjä asioita (esim. tv-luvan maksamatta jättö, ylinopeus, "vahingossa" kaupasta varastaminen....jne) ja ollaan jopa melkein ylpeitä niistä. Sitten taas tietyissä asioissa päivitellään että kauheeta miten te voitte tehdä noin! (vaikkapa tukistaa lasta) kun sehän on RIKOS!!! ihmettelen vaan... eikö logiikka toimi.

(itse olen kyllä anarkian kannalla, ei kaikkia lakeja tarvitse noudataa jos ne on tyhmiä, mutta sitten pitää siinäkin kyllä olla joku linja. vai pitäisikö jokaisen saada määritellä omat lakinsa? hmmm?)

Alkuperäinen kirjoittaja hhmm:
Jännää lueskella täällä keskusteluja, missä ihan avoimesti myönnetään tiettyjä asioita (esim. tv-luvan maksamatta jättö, ylinopeus, "vahingossa" kaupasta varastaminen....jne) ja ollaan jopa melkein ylpeitä niistä. Sitten taas tietyissä asioissa päivitellään että kauheeta miten te voitte tehdä noin! (vaikkapa tukistaa lasta) kun sehän on RIKOS!!! ihmettelen vaan... eikö logiikka toimi.

(itse olen kyllä anarkian kannalla, ei kaikkia lakeja tarvitse noudataa jos ne on tyhmiä, mutta sitten pitää siinäkin kyllä olla joku linja. vai pitäisikö jokaisen saada määritellä omat lakinsa? hmmm?)

sanoppa esimerkki "tyhmästä" laista, jota et itse noudata?

Alkuperäinen kirjoittaja :
En tajunnu tätä sun lopetusta, ei oo oikein linjassa aloituksen kanssa?

Logiikan puute. Että perustellaan jonkun vääryyttä siks että laissa sanotaan niin, mutta ei sitten kuitenkaan noudateta jotain muuta laissa sanottavaa juttua koska.... niin....

Joo mua kyllä ärsyttää sama juttu joskus, että jotakin perustellaan sillä kun se on LAKI. Kun aika harva taitaa olla, joka ei koskaan olisi edes kävellyt punaisia päin. Ja muutenkin Suomen laki ei ole mikään täydellisyyden ilmentymä.

Yhteistyössä