Miksi pettämisestä syytetään aina pelkästään sitä toista naista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmetyttää

Vieras
Miksi naiset vain kieltäytyvät tajuamasta, että oma mies on vain halunnut vierasta pillua? Tuskin miesparkaa kotisohvaltakaan raahataan väkisin vieraaseen sänkyyn.

Mieshän on usein aina valmis seksiin lähes kenen kanssa tahansa. Naiset taasen eivät suostu helposti. Tästä seuraa yhtälö, että naiset ovat vihaisia helpolle naiselle.

Minulla on seksisuhde naimisissa olevaan perheenisään. Vaimo raskaana, mutta meidän suhde alkoi jo ennen sitä. En näe tässä mitään väärää. Pelkkää seksiä ja kotona miehellä sitten vaimo joka hoitaa kaiken muun.

Tätä omen ihmetellyt usein. Se viha kohdistetaan siihen toiseen naiseen, vaikka syyllinen on se mies.
Ei se toinen nainen ole mitenkään vastuussa tapahtuneesta.
Itse en ole tuollaiseen tilanteeseen jotunut, en petettynä enkä toisena naisena, mutta uskoisin että raivo suuntautuisi siihen pettäjämieheen, ei johonkin vieraaseen ihmiseen, joka ei ole minulle mitään velkaa.

[QUOTE="Toinen";28142774]Minulla on seksisuhde naimisissa olevaan perheenisään. Vaimo raskaana, mutta meidän suhde alkoi jo ennen sitä. En näe tässä mitään väärää. Pelkkää seksiä ja kotona miehellä sitten vaimo joka hoitaa kaiken muun.[/QUOTE]

Se, että pettämisestä pitäisi syyttää ensisijaisesti pettäjää, ei tee siitä toisesta kokonaan syytöntä. Sä olet kyllä täysin moraaliton ja kyvytön empatiaan jos et näe tuossa tilanteessa mitään väärää.

[QUOTE="Toinen";28142774]Minulla on seksisuhde naimisissa olevaan perheenisään. Vaimo raskaana, mutta meidän suhde alkoi jo ennen sitä. En näe tässä mitään väärää. Pelkkää seksiä ja kotona miehellä sitten vaimo joka hoitaa kaiken muun.[/QUOTE]

voi helvata miten voit täällä hehkuttaa mikä oikeen olet nään punaista hitto mikä akka

No siis, kyllä mun mielestä mies on se, joka väärin tekee, ensisijaisesti. Eihän se toinen nainen petä (ellei sitten ole myös varattu), mutta siis mies pettää vaimoaan, ei se kolmas osapuoli. Suhteessa oleva on vastuussa omasta parisuhteestaan.

Se toinen nainen on vaan jotenkin, emmä tiiä mitä ajattelisin, jotenkin ehkä aliarvostaa itseään, kun suostuu moiseen. Tekis mieli sanoa, että wake up woman, ansaitset parempaa itsellesi. Toki vaimolle myös.

[QUOTE="vieras";28142792]Se, että pettämisestä pitäisi syyttää ensisijaisesti pettäjää, ei tee siitä toisesta kokonaan syytöntä. Sä olet kyllä täysin moraaliton ja kyvytön empatiaan jos et näe tuossa tilanteessa mitään väärää.[/QUOTE]

Ei se toinen nainen ole moraaliton, vaan mies, joka tekee aviorikoksen.

[QUOTE="vieras";28142792]Se, että pettämisestä pitäisi syyttää ensisijaisesti pettäjää, ei tee siitä toisesta kokonaan syytöntä. Sä olet kyllä täysin moraaliton ja kyvytön empatiaan jos et näe tuossa tilanteessa mitään väärää.[/QUOTE]

Mä en suostu tuntemaan syyllisyyttä tästä meidän asetelmasta. Ei mua kiinnosta se miehen vaimo vaan se mies pelkästään. Tämmöinen asetelma sopii hyvin, koska kaikki on tyytyväisiä eikä vaimon tarvitse tietää asiasta.

Varatulla on vastuu, vaikka onhan se hieman kyseenalaista siltä petoskumppaniltakin, jos siis on tietoinen seksikumppaninsa suhdestatuksesta.

Etenkin, jos rupeaa oikein seksisuhteeseen, eikä jätä sitä vain yhteen panoon.

[QUOTE="Toinen";28142873]Mä en suostu tuntemaan syyllisyyttä tästä meidän asetelmasta. Ei mua kiinnosta se miehen vaimo vaan se mies pelkästään. Tämmöinen asetelma sopii hyvin, koska kaikki on tyytyväisiä eikä vaimon tarvitse tietää asiasta.[/QUOTE]

Kuten sanoin, moraaliton ja vailla empatiakykyä.

[QUOTE="Toinen";28142873]Mä en suostu tuntemaan syyllisyyttä tästä meidän asetelmasta. Ei mua kiinnosta se miehen vaimo vaan se mies pelkästään. Tämmöinen asetelma sopii hyvin, koska kaikki on tyytyväisiä eikä vaimon tarvitse tietää asiasta.[/QUOTE]

Ennen pitkää kyllä vaimokin tajuaa. Ennemmin tai myöhemmin mieheltä herpaantuu ote ja tulee pikku pikku lipsahdus, ja vaimo saa tietää. Ja sitten on taas yksi rikkinäinen perhe lisää. Että se siitä tyytyväisyydestä.

En minä ainakaan syytä. Toki sillä toisella naisellakin on osansa sopassa, mutta ensisijainen syyllinen on se pettäjämies. Voihan olla, että hän on esittänyt alussa sinkkua.

Mä sain syyt niskoilleni, vaikka mies ei kanssani edes pettänyt exäänsä. Mies siis jätti exän ja alkoi olla mun kanssa, mutta kas kummaa, miehessä ei ollut mitään vikaa, sen sijaan minun naapureilleni jätettiin lappusia, miten hirveä ihminen heidän vieressään asuu, kun vei lapsiltakin isän!

[QUOTE="vieras";28142815]No siis, kyllä mun mielestä mies on se, joka väärin tekee, ensisijaisesti. Eihän se toinen nainen petä (ellei sitten ole myös varattu), mutta siis mies pettää vaimoaan, ei se kolmas osapuoli. Suhteessa oleva on vastuussa omasta parisuhteestaan.

Se toinen nainen on vaan jotenkin, emmä tiiä mitä ajattelisin, jotenkin ehkä aliarvostaa itseään, kun suostuu moiseen. Tekis mieli sanoa, että wake up woman, ansaitset parempaa itsellesi. Toki vaimolle myös.[/QUOTE]

Meinaat että pettää voi vain ihmisen, jonka kanssa on eksplisiittisesti sopimussuhteessa tai jonka tuntee? Petoksen määritelmä taitaa kyllä olla reaalimaailmassa laajempi.

Ja vaikka sovittaisiin, että toinen osapuoli ei ole syyllistynyt minkäänlaiseen petokseen, hän voi silti olla syypää johonkin muuhun. Ehkei tässä kulttuurissa laillisesti, mutta moraalisesti kuitenkin. Ja mielestäni on aikuiskeskeisyyttä kulttuurilta se, että noin vahingollinen toiminta on näinkin ok. Jos lapsilta kysyttäisiin, näkemys voisi olla ihan toinen. Niin monelta lapselta lähtee perhe siksi, että yksi ei ole mielestään vastuussa mistään.

[QUOTE="vieras";28142918]Ennen pitkää kyllä vaimokin tajuaa. Ennemmin tai myöhemmin mieheltä herpaantuu ote ja tulee pikku pikku lipsahdus, ja vaimo saa tietää. Ja sitten on taas yksi rikkinäinen perhe lisää. Että se siitä tyytyväisyydestä.[/QUOTE]

Se rikkinäinen perhe ei onneksi minun vastuullani tule olemaan. Vaimo sen eropäätöksen luultavasti tuossa tilanteessa tekee, joten ei ole minun harteillani.

Riippuu tilanteesta, joissain jutuissa nainen on piirittänyt miestä vaikka tietää että se on varattu. Kyllä sillon kummassakin on vikaa, mutta aika paljon vikaa pitää olla naisessa joka vikittelee varattua miestä :D

Noo anyways, mulla oli suhde miehen kanssa jonka en tiennyt olevan varattu. Tosi kiva saada vähän ajan päästä (miehen tunnustettua) tältä varatun naiselta uhkailu/huorittelu viestejä. Joo, ei oo mun kuppi teetä sekaantua varattuihin miehiin.

[QUOTE="vieras";28142937]Mä sain syyt niskoilleni, vaikka mies ei kanssani edes pettänyt exäänsä. Mies siis jätti exän ja alkoi olla mun kanssa, mutta kas kummaa, miehessä ei ollut mitään vikaa, sen sijaan minun naapureilleni jätettiin lappusia, miten hirveä ihminen heidän vieressään asuu, kun vei lapsiltakin isän![/QUOTE]

No, eihän sinunkaan mielestä miehessä ole mitään vikaa, jos se niin miellyttävä kohde on hirveydessään? Miksi sitten lasten äidin pitäisi keskittää vihansa vain mieheen, kun hänen lapsensa kuitenkin kärsivät siitä vihasta suoraan?

[QUOTE="Toinen";28142950]Se rikkinäinen perhe ei onneksi minun vastuullani tule olemaan. Vaimo sen eropäätöksen luultavasti tuossa tilanteessa tekee, joten ei ole minun harteillani.[/QUOTE]

Sinähän varsinainen ympäristötekijä olet! Moraaliton, empatiakyvytön ja vastuuton, ja vielä tietää sen itse? Hyväksytkö sitten, jos sinut päätettäisiin laittaa johonkin häkkiin tai siveysvyöhön? Laitetaanhan rikollisiakin vankilaan. Se että sinua ei määritellä rikolliseksi, johtuu vain siitä että satut asumaan täällä päin maailmaa tällä vuosisadalla.

Meinaat että pettää voi vain ihmisen, jonka kanssa on eksplisiittisesti sopimussuhteessa tai jonka tuntee? Petoksen määritelmä taitaa kyllä olla reaalimaailmassa laajempi.

Ja vaikka sovittaisiin, että toinen osapuoli ei ole syyllistynyt minkäänlaiseen petokseen, hän voi silti olla syypää johonkin muuhun. Ehkei tässä kulttuurissa laillisesti, mutta moraalisesti kuitenkin. Ja mielestäni on aikuiskeskeisyyttä kulttuurilta se, että noin vahingollinen toiminta on näinkin ok. Jos lapsilta kysyttäisiin, näkemys voisi olla ihan toinen. Niin monelta lapselta lähtee perhe siksi, että yksi ei ole mielestään vastuussa mistään.

Moraalisesti arveluttava toiminta ei yleensä johda mihinkään hyvää eli se ei ole ok, mutta vastuu on loppupelissä sillä, joka sen ratkaisevan askeleen ottaa, eli perheeseen kuuluva osapuoli. Tällä osapuolella on kaikki avaimet käsissään, hän tekee valinnan.

Yhteistyössä