Miksi pienen vauvan äiti tupakoi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi jotkut pienten lasten äidit käyttävät huumeita tai alkoholia? Jopa raskausaikana? Thä? Mikäli polttaa vain silloin, kun ei imetä, eikä ole raskaana ja tietenkin tekee sitä kaukana lapsesta. Niin so?
Ihmeteltävää tässä maailmassa riittää juu.
Itse en oo koskaan polttanut, mutta en oo kyllä siitä muiden polttelustakaan liion nähnyt vaivaa.

Kaikki eivät pysty asettamaan lapsen etua riippuvuutensa edelle, ja tarkoitan tällä raskaus- ja imetysaikana polttavia/juovia. Surullista mutta totta.

Itse olen siihen pystynyt, niin varmasti pystyy moni muukin jos vain tahtoo.

olin ajatellut että olen polttamatta raskaus- ja imetysajan, toisin kävi! Aloin kyllä polttamaan uudestaan, sitä kesti pari kuukautta, koko ajan huono mieli polttamisesta. Siispä päätin lopettaa kokonaan, tupakointi ei kuulu mun äitiyteen :)

Ja miksi se sinua liikuttaa?

Itse lopetin raskausajaksi ja imetyksen ajaksi, kun ei ollut enää syytä olla tupakoimatta, sorruin taas, mutta mitä sitten kun en sitä vauvani välittömässä läheisyydessä tee?

• Tykkää
Reactions: Lex
vaikka et polttaisi vauvasi välittömässä läheisyydessä, vauvasi joutuu haistelemaan sitä hajua, kosket vauvaan käsillä millä olet tupakoinut yms.. Eikä se haju pesemällä käsistä lähde!
En vain ymmärrä miksi joku asettaa oman riippuvuutensa vauvan edelle :( Oli se sitten tupakka tai jokin muu..

[QUOTE="aapee";26318290]vaikka et polttaisi vauvasi välittömässä läheisyydessä, vauvasi joutuu haistelemaan sitä hajua, kosket vauvaan käsillä millä olet tupakoinut yms.. Eikä se haju pesemällä käsistä lähde!
En vain ymmärrä miksi joku asettaa oman riippuvuutensa vauvan edelle :( Oli se sitten tupakka tai jokin muu..[/QUOTE]

Tästä varmaan saadaa oiva aasinsilta siihen ettei pienen lapsen äiti saisi käydä kännäämässä tms..?

:popcorn:

• Tykkää
Reactions: MiniMyy ja _Pigeon_
itsellä aika ajoin tupakka mielessä ja toisinaan sen "tuoksu" toisen polttaessa bussipysäkillä tms...tuoksuu niin hyvältä, välillä tekee kovasti mieli mutta tiedän joka kerta etten siihen riippuvuuteen enää lähde..en koskaan, aina sai miettiä onko tupakat kohta loppu, koska pääsee tupakalla..tupakka tupakka tupakka!!! Lopetin kun aloin odottaan ja imetin 10kk siihen päälle. Nyt muistutan itseäni aina siitä ylimääräisestä 150e joka mulle jää joka kuukausi kun en polta!! se on iso raha :)

[QUOTE="aapee";26318290]vaikka et polttaisi vauvasi välittömässä läheisyydessä, vauvasi joutuu haistelemaan sitä hajua, kosket vauvaan käsillä millä olet tupakoinut yms.. Eikä se haju pesemällä käsistä lähde!
En vain ymmärrä miksi joku asettaa oman riippuvuutensa vauvan edelle :( Oli se sitten tupakka tai jokin muu..[/QUOTE]

Meillä osastonlääkäri polttaa ja eipä tuokaan käsiään sen enempää hinkaa ennen potilasta (lapsia) kuin normaalistikaan. Elämä on vaaroja täynnä..hui!!!

[QUOTE="vieras";26318320]itsellä aika ajoin tupakka mielessä ja toisinaan sen "tuoksu" toisen polttaessa bussipysäkillä tms...tuoksuu niin hyvältä, välillä tekee kovasti mieli mutta tiedän joka kerta etten siihen riippuvuuteen enää lähde..en koskaan, aina sai miettiä onko tupakat kohta loppu, koska pääsee tupakalla..tupakka tupakka tupakka!!![/QUOTE]

Kuin olisin itse kirjoittanut! :)
Tykkään niin paljon enemmän savuttomasta minästäni :)

Ihmiskroppa on mielenkiintoinen. Minä olen entinen alkoholin ja lääkkeiden sekakäyttäjä, tupakoitsija, alkoholisti. Kun odotin esikoistani, alkoholinkäyttö loppui täysin, kroppa jotenkin hylki alkoholia, ei voinut ajatellakaan. Sama asia tupakan kanssa. Ei voinut seistä lähellä tupakoitsijaa, ei voinut kuvitellakaan polttavansa, vaikka ei ollut edes kummoista pahoinvointia. Mutta voin kuvitella, että jos on ihminen, jonka kroppa ei toimikaan noin, on pelkkä odotusaika, saati siihen päälle imetys, ilman tupakkaa tai alkoholia hirvittävä voimainponnistus, vaikka kuinka tahtoisi suojella lasta. Riippuvuus ei kunnioita tunteita.

• Tykkää
Reactions: Lex
[QUOTE="miksi";26318530]joku edes haluaa käydä kännäämässä jos kotona on pieni vauva :([/QUOTE]

Mä en ymmärrä miksi juhlimista pidetään niin hirveenä asiana? Eriasia toki jos se on jokapäivästä ja vauva lykätään kenen tahansa hoitoon siksi aikaa.

Yhtähyvin voisi kysyä miksi joku haluaa käydä lenkillä, kahvilla tai vaikka shoppailemassa kun kotona on pieni vauva?

• Tykkää
Reactions: MiniMyy ja Anatolia
[QUOTE="miksi";26318530]joku edes haluaa käydä kännäämässä jos kotona on pieni vauva :([/QUOTE]

Pään nollausta..? Musta se on ihan ok, JOSKUS. Lapsella pitää toki olla hyvät hoitajat tällä välin.

Mä en ymmärrä miksi juhlimista pidetään niin hirveenä asiana? Eriasia toki jos se on jokapäivästä ja vauva lykätään kenen tahansa hoitoon siksi aikaa.

Tiedän valitettavan monta äitiä, jotka joka viikko vain odottavat että pääsevät viikonloppuna kännäämääm, ja aina vauva lykätään omalle äidille eli vauvan mummolle! En vaan voi ymmärtää :(

Eriasia toki satunnainen juhliminen :)

Juuri sain töistä kutsun enskuussa olevaan koulutuspäivään, ja siitä illan viettäjäisiin vaikka olenkin äippälomalla ja tytär täyttää huomenna 1kk
Toki aion mennä, ja jopa jatkoille enkä näe siinä mitään pahaa.
Miksi en menisi? Tekee varmasti vielä ihan hyvää! :D

• Tykkää
Reactions: Lex ja _Pigeon_
Miksi pienen vauvan isi tupakoi :(
Miksi pienen vauvan isi käy juhlimassa :(
Miksi pienen vauvan isi juo alkoholia :(

Miksi alkoholia tai tupakkaa edes myydään ihmisille joilla on lapsia :(
Miksei kaikki vanhemmat voisi keskittyä lapsiinsa ja omistautua heille kerta he ovat lapset tehneet, 18vuotta menee kuitenkin niin nopeasti :(

:'(

• Tykkää
Reactions: Maira, Halin ja Lex
Miks ihmisillä on valtava tarve ronkkia ja arvostella muiden asioita, asioita jotka eivät kuulu heille lainkaan???
Onko oma elämä niin tiptop, ettei siitä löydy mitään parannettavaa ja ruodittavaa...?
Ei mulla muuta!

• Tykkää
Reactions: nuusa

Yhteistyössä