Miksi pienen vauvan äiti tupakoi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tupaka tarttuu vaatteisiin, ja ihan tutkitusti tulee siinä mukana haitallisia aineitakin. Ja lopettamisen vaikeus on vain tahdonvoiman puutetta. Tupakat pois huushollista, niin ei voi polttaa. Kai sitä kaupassa pystyy sen 30 sekuntia kärvistelemään jonka ajan on tupakkahyllyn vieressä?

[QUOTE="vieras";26320303]Millälailla ehdottomasti parempi äiti?[/QUOTE]

No, jollain tapaa rentoutuneempi olo oli kun aloitti uudestaan tupakoinnin. Ei enää väsyttänyt samalla tavalla. En syönyt enää kymmentä kiloa päivässä....

Ja vaikka puoliksi heitinkin tuon vitsinä, niin totta kuitenkin, että tunsin oloni paremmaksi (fyysisesti) alttuani taas polttamaan.

Jokainen voi lopettaa jos haluaa. Minä halusin raskauden ajaksi ja imetyksen olisin hoitanut samalla linjalla, vaan sepä kosahtikin muista syistä. Nyt en edes halua lopettaa, jotta kyllä olen pienen lapsen sauhutteleva äiti eikä sitä muutama tai useampikaan jeesustelija muuksi muuta. Jokaisella on se yksi elämä ja se pitää elää niin, että tuntuu.

No, kun masentuu vakavasti, on täysin uupunut ja yksin, niin hakee lohdutusta edes jostain. Tuntuu että se tupakka on pikku juttu kokonaisuudessa, pahempi juttu se että äiti hautoo itsemurhaa.

vitsit mäki haluaisin polttaa vaan mies sano et se jättää mut...tuli pakko lopetus kun tulin raskaaksi ja koko ajan tekee mieli tuli uniin jne... mies ei anna mun polttaa ja salassa en kehtaa alkaa.jotenki tuntus että en olis niin väsyny jaärtynen jos polttaisin..

Itse olen kahden lapsen äiti ja molemmista raskauksista lopettanut tupakoinnin.. Miksi aina sorrun uudelleen kun imettäminen loppuu? Siksi, että haluan edes jotain vapauksia josta päätän vain minä ja siksi, että pelkään entisenä anorektikkona lihomista ! Voin helposti elää pelkällä tupakalla ja kahvilla .. Ei tee mieli herkkuja.. Kukaan ei ole koskaan sanonut, että haisen tupakille sillä tuuletan ja pesen vaatteet usein yms. Ja kädet aina tupakin jälkeen. Mielummin hoikka ja tupakoitsija kuin läski ja ruma pullamössö äiti!

Mene herranjumala sentään takasi psykiatrin hoitoon jos oikeesti hyvän äidin mitta on ulkonäkö! Polttaminen on pieni juttu siihen verrattuna että kaltasesi ihminen tulee tuhoamaan vielä lapsenkin mielenterveyden! Olisit jättänyt lisääntymättä ja näännyttänyt itsesi hengiltä!

Poltin ennen raskautta 15 vuotta putkeen. Raskauden aikana en polttanut yhtään. En myöskään polttanut imetyksen aikana. En meinaa aloittaa nytkään polttamaan imetyksen loputtua, koska on aikeissa raskautua uudelleen ja sitten joutuisi taas lopettamaan kauhealla vaivalla. Lisäksi lihosin tupakan lopetuksesta n 20kg, hyi! En halua takaisin lihomieskierteeseen enää koskaan! Nyt laihdutan kilot pois ja sitten uudestaan raskaaksi.

Se ei paljo auta, ettei tupakoi vauvan lähellä. Myrkylliset kemikaalit tarttuvat vaatteisiin ja vapautuvat huoneilmaan. Eihän perhepetiäkään suositella tupakoiville vanhemmille. Entä millaisen esikuvan annat lapsellesi tupakoivana vanhempana? Todennäköisesti lapsesikin alkaa polttamaan nuorena sinusta mallia ottaen. Sitäkö sinä haluat?

Itse olin polttamatta raskausajan. Ja maito ei noussut vaikka kuinka yritin. Sitten alkoi omassa elämässä muissa osin alamäkin, tämä lapseni lapsuusaika on ollut hivenen rankkaa ja joka päivä toivon että alkais helpottamaan ja saisin nauttia vain lapsestani. Vastoinkäymisiä on tullut niin paljon että se vie kaikki voimat. Niinä hetkinä käyn pihalla vetämässä sen syöpäkääryleen ja harmittelen näitä asioita.. Sitten pyyhin silmäkulmani, menen sisälle, pesen kädet, juon jotain ja vaihdan paidan. Otan syliini omasta mielestäni maailman kauneimman lapsen ja koitan olla hänelle hyvä äiti. Vaikka kaikki muu kaatuu ympäriltä, koitan kaikkeni että pääni pysyy kasassa tän kaiken keskellä. Onneks joka aamu minua on pinnasängyssä pieni aurinkoinen ihme joka huikkii äitiä <3

Te jotka arvostelette. Se on helppoa! Jos teillä on aikaa arvostella muita, kiittäkää. Teillä täytyy mennä hyvin! Omassa lähipiirissäni on sairastumisia, suuria käänteitä. Omassa elämässä on liian raskaita muutoksia ja vaikeita päätöksiä. Ja tämä alamäki alkoi kun lapseni syntyi, kun sitä saa maailman ihanimman asian syliinsä, sitä sitten muu elämä rojahtaa? Joka nurkan takaa tulee uusia ongelmia ja huonoja uutisia. Onneksi lapseni on ollut helppo ja nauravainen, hän sentään antaa energiaa eikä oo mitenkään syyllinen näihin ongelmiin.

Joten se miksi poltan, sitä te arvostelijat ette voi ymmärtää. Mulle riittää tieto siitä että en tee sitä lapseni läheisyydessä. En mene häkää hengittäen hänen nenän juureen.. Ja kyllä, arvostelen niitä isiä ja äitejä jotka työntävät vaunuja rööki huulessa. Sitä en ymmärrä miksi sen lapsen vieressä pitää polttaa, ite en ole tehnyt sitä koskaan muiden lapsien aikanakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Arvostelijoita riittää;30815740:
Itse olin polttamatta raskausajan. Ja maito ei noussut vaikka kuinka yritin. Sitten alkoi omassa elämässä muissa osin alamäkin, tämä lapseni lapsuusaika on ollut hivenen rankkaa ja joka päivä toivon että alkais helpottamaan ja saisin nauttia vain lapsestani. Vastoinkäymisiä on tullut niin paljon että se vie kaikki voimat. Niinä hetkinä käyn pihalla vetämässä sen syöpäkääryleen ja harmittelen näitä asioita.. Sitten pyyhin silmäkulmani, menen sisälle, pesen kädet, juon jotain ja vaihdan paidan. Otan syliini omasta mielestäni maailman kauneimman lapsen ja koitan olla hänelle hyvä äiti. Vaikka kaikki muu kaatuu ympäriltä, koitan kaikkeni että pääni pysyy kasassa tän kaiken keskellä. Onneks joka aamu minua on pinnasängyssä pieni aurinkoinen ihme joka huikkii äitiä <3

Te jotka arvostelette. Se on helppoa! Jos teillä on aikaa arvostella muita, kiittäkää. Teillä täytyy mennä hyvin! Omassa lähipiirissäni on sairastumisia, suuria käänteitä. Omassa elämässä on liian raskaita muutoksia ja vaikeita päätöksiä. Ja tämä alamäki alkoi kun lapseni syntyi, kun sitä saa maailman ihanimman asian syliinsä, sitä sitten muu elämä rojahtaa? Joka nurkan takaa tulee uusia ongelmia ja huonoja uutisia. Onneksi lapseni on ollut helppo ja nauravainen, hän sentään antaa energiaa eikä oo mitenkään syyllinen näihin ongelmiin.

Joten se miksi poltan, sitä te arvostelijat ette voi ymmärtää. Mulle riittää tieto siitä että en tee sitä lapseni läheisyydessä. En mene häkää hengittäen hänen nenän juureen.. Ja kyllä, arvostelen niitä isiä ja äitejä jotka työntävät vaunuja rööki huulessa. Sitä en ymmärrä miksi sen lapsen vieressä pitää polttaa, ite en ole tehnyt sitä koskaan muiden lapsien aikanakaan...

Ikävä kuulla ongelmistasi, mutta eikö sitä apua voi hakea muusta kuin tupakasta? Ihan hyvin sinne ulos voi mennä hengähtämään ilman tupakkaa, ottaa vaikka kupin teetä tai kahvia mukaan.

Yhteistyössä