Miksi pienistä asioista tehdään liian isoja?Vrt. imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Niin onko muut huomanneet miten äitiydestä tehdään hirveää "suoriutumista"? Jo raskausaikana äidit arvostelee toisiaan miten joku on levähtänyt liikaa, vauvan synnyttyä arvostellaan korvikeäitejä, sitten työssäkäyviä äitejä.. On totta, että tietyt ratkaisut on PAREMPIA kuin toiset, mutta ne toiset ratkaisut ei tee kenestäkään ns. "huonoa äitiä". On esim. hienoa, jos imetys onnistuu, mutta ei ole maailmanloppu eikä lapsen elämän kannalta vaarallista jos imetys ei onnistu. Sama homma kotiin jäämisen kanssa, olisi mukavaa, jos kaikilla onnistuisi kotihoito, mutta jos ei, niin ei lapsi siitä yksistään vaurioidu. Minusta monet äidit (täälläkin) on liian pahansuopia ja toisten arvostelu ylipäänsä rumaa. Aika harvassa on ne oikeasti huonot äidit, ne jotka ei millään kykene rakastamaan ja sitoutumaan äitiyteensä. Onko muut huomanneet samaa, että äitiyttä arvostellaan kovasti ja pahimpia siinä ovat äidit itse?

Peesi.
Eniten pahaa saa aikaan suvaitsemattomuus tuomitseminen ja arvostelu. tämä saa aikaan kiusaamista ja kun toista arvostelee, lapsi oppii siihen, että toisia saa kiusata jos ovat erilaisia.imetys, lapsen ravinto, ym tottumukset on aivan pieni asia verrattuna ilkeyteen ja suvaitsemattomuuteen erilaisuuden suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Minusta monet äidit (täälläkin) on liian pahansuopia ja toisten arvostelu ylipäänsä rumaa. Aika harvassa on ne oikeasti huonot äidit, ne jotka ei millään kykene rakastamaan ja sitoutumaan äitiyteensä. Onko muut huomanneet samaa, että äitiyttä arvostellaan kovasti ja pahimpia siinä ovat äidit itse?
mä olen niin samaa mieltä. miksi pitää lytätä toisen valinnat, palstan kautta välittyy vain pieni osa ihmisen elämästä. jokaisen päätöksen taustalla on valtavasti vaikuttavia tekijöitä, joten arvosteluun ei oikeastaan ole mitään syytä. ja miksi tällä palstalla ei voida keskustella hyvässä hengessä ja toisia tyrmäämättä, kun se kuitenkin muilla palstoilla onnistuu?

No. Minun mielestäni aivan oikeasti suurempi ongelma on tämä vanhempien hyysääminen: Ei saa sanoa sitä taikka tätä, kun vanhemmalle, äidille tai isälle, voi tulla paha mieli, hän voi syyllistyä. Ei saa kommentoida, jos joku lopettaa imetyksen viikon jälkeen. Eikä, jos joku vie 9-kuukautisen hoitoon kahdeksaksi tunniksi joka päivä. Tietenkin aina saavutetaan enemmän positiivisella sävyllä, mutta vastuuta pitää voida ottaa ja sälyttää. Kun lapsen parhaasta on kyse, aikuisen on kestettävä kritiikkiä.

:flower: Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Mutta pakkohan sitä on kaikkien jollain päteä ja jos ei irl saa tarpeeksi arvostusta niin ainahan voi käydä täällä vähän muita arvostelemassa niin saa mennä taas nukkumaan itseensä tyytyväisenä :whistle:

Ei kyllä nykyään arvostellaan vanhempia joka asiasta. Koskaan ei ole hvyä. ja mikään ei riitä. enne lapsen saaneitakin pidettiin ihan vain ihmisinä, ei tarvinnut olla täydellinen. ihan sriitti että lapsi sai joskus ruokaa. paljon muuta ei tarvinnut, eikä silti arvosteltu lapsen saatneita kuten nyt.
sen sijaan moni oli kunnollinen aikuinen niille vieraillekin lapslle.

Alkuperäinen kirjoittaja shades of gray:
Kun lapsen parhaasta on kyse, aikuisen on kestettävä kritiikkiä.

luonnollisesti, mutta asiat voidaan ilmaista monella tavalla. täällä tuntuu tyyli olevan se, että haukutaan suorilta toinen huonoksi vanhemmaksi, kun rakentavampaa olisi aikuismaisesti tuoda asia esille. tod.näk. toinen kantaa jo huonoa omaatuntoa asiasta, ja se heitetään paskana hänen päällensä, niin onko se sitten oikea tyyli?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kyllä nykyään arvostellaan vanhempia joka asiasta. Koskaan ei ole hvyä. ja mikään ei riitä. enne lapsen saaneitakin pidettiin ihan vain ihmisinä, ei tarvinnut olla täydellinen. ihan sriitti että lapsi sai joskus ruokaa. paljon muuta ei tarvinnut, eikä silti arvosteltu lapsen saatneita kuten nyt.
sen sijaan moni oli kunnollinen aikuinen niille vieraillekin lapslle.

Näinpä.. Ja tuo on totta, että ennen äitiydelle ei asetettu niin kovia "kriteerejä", ainakin mitä olen anoppini ja äitini kertomuksia kuunnellut.

Alkuperäinen kirjoittaja Maryanne:

luonnollisesti, mutta asiat voidaan ilmaista monella tavalla. täällä tuntuu tyyli olevan se, että haukutaan suorilta toinen huonoksi vanhemmaksi, kun rakentavampaa olisi aikuismaisesti tuoda asia esille. tod.näk. toinen kantaa jo huonoa omaatuntoa asiasta, ja se heitetään paskana hänen päällensä, niin onko se sitten oikea tyyli?

Jos täällä puhuttais kaikille niin kuin parhaalle ystävälle tai vaikka naapurille niin tämä palsta olis aivan erilainen. Ei kukaan mene (toivottavasti) oikeassa elämässään sanomaan ystävälleen joka taistelee imetyksen kanssa, että sinä vaan olet laiska niin siksi tuo ei onnistu tai sano lapsettomuudesta kärsivälle että ehkäpä kaikkia ei vaan ole luotu äidiksi. Mutta täällä noita juttuja heitetään täysin ajattelematta että siellä toisessa päässäkin on ihminen eikä välttämättä niin vahva ihminen että hän kestäisi kritiikkia elämässään juuri sillä hetkellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:

Jos täällä puhuttais kaikille niin kuin parhaalle ystävälle tai vaikka naapurille niin tämä palsta olis aivan erilainen. Ei kukaan mene (toivottavasti) oikeassa elämässään sanomaan ystävälleen joka taistelee imetyksen kanssa, että sinä vaan olet laiska niin siksi tuo ei onnistu tai sano lapsettomuudesta kärsivälle että ehkäpä kaikkia ei vaan ole luotu äidiksi. Mutta täällä noita juttuja heitetään täysin ajattelematta että siellä toisessa päässäkin on ihminen eikä välttämättä niin vahva ihminen että hän kestäisi kritiikkia elämässään juuri sillä hetkellä.

Juuri näin. Täällä sanotaan todella julmasti, vaikka toisessa päässä ihmisellä saattaa olla oikeasti hätä, huoli, huono omatunto - kohtelisiko tuo ilkeästi puhuva oikeassa elämässä toista noin? Toivottavasti ei! Älyttömimpiä on ollut mm. töksäytykset lapsettomuudesta kärsivälle, että "se on luonnon valintaa, ei sua oo tarkoitettu äidiks" ja olenpa nähnyt verrattavan ylipainoisia pedofiileihin :-O

Kotilehmä ja vieras, te olette asialla. Jollain voi hajota itsetunto täällä heitetyn tylyn kommentin takia, varsinkin jos muutenkin on vaikea aika elämässä. Valitettavan usein täällä näkee jopa tahallisen (ja varmasti) tahattomankin JULMIA kommentteja. jokaisen kirjoittajan pitäisi ajatella, että miltä tuntuisi saada moinen vastaus omaan asiaansa, ennenkun "vastaa"-nappia painaa.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:

Juuri näin. Täällä sanotaan todella julmasti, vaikka toisessa päässä ihmisellä saattaa olla oikeasti hätä, huoli, huono omatunto - kohtelisiko tuo ilkeästi puhuva oikeassa elämässä toista noin? Toivottavasti ei! Älyttömimpiä on ollut mm. töksäytykset lapsettomuudesta kärsivälle, että "se on luonnon valintaa, ei sua oo tarkoitettu äidiks" ja olenpa nähnyt verrattavan ylipainoisia pedofiileihin :-O

juu ja jos ei vauva nuku perhepedissä äiti on psykopaatti se on myös sama kun löisi vauvaa....

Jotkut harmaat on tehnyt mun ylipainosta äärettömän ison asian. Mä kestän kiloni, mutta joillakin tuntuu mun kilojen takia olevan vesimeloni persiissä. Ja samalla nämä harmaat tuntevat olevansa mua viisaampia. :o :whistle: :laugh:

Aivan oikiasti tämä palsta on yks pellepaikka.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Jotkut harmaat on tehnyt mun ylipainosta äärettömän ison asian. Mä kestän kiloni, mutta joillakin tuntuu mun kilojen takia olevan vesimeloni persiissä. Ja samalla nämä harmaat tuntevat olevansa mua viisaampia. :o :whistle: :laugh:

Aivan oikiasti tämä palsta on yks pellepaikka.

Joo, toi on aika uskomatonta. Ihan eniten olen huolissani niistä ja niiden lapsista jotka noita törkyjuttuja kirjoittelee.