I
ihmettelee
Vieras
Siskollani on nyt 3 lapsi, nuorin on nyt 1,5 vuotias ja hän imettää edelleen, jokaista lastaan on imettänyt yli 2 vuotiaaksi. Ei siinä että imetys olisi mielestäni pahasta, imetyshän on vain hyvä juttu, mutta siskoni mielestä on pakko imettää pitkään ja on päättänyt että hän imettää lastaan taas yli 2 vuotiaaksi.. Odotan taas kauhulla sitä vierotus aikaa kun lapsella on jo ihan täysin oma tahto, eikä huijaamiset enää onnistu..Mutta siis, itse jouduin antamaan lisämaitoa vauvalleni kun tämä oli 3kk vanha. Multa rupesi loppumaan maito ja vauva huusi nälkäänsä. Tästä siskoni syyllisti minua aika pitkään, sanoi mm. että teen lapselleni tahallaan allergiaa, nyt vauvastani tulee läski ja nyt vauvani ei saa tarpeeksi läheisyyttä (vaikka pidinkin häntä aina sylissäni kun syötän pullosta) Yritti jopa salaa ja muka vahingossa imettää vauvaani omasta tissistään kun piti tätä sylissä! Ja siitähän vasta huuto alkoikin kun lopetin imetyksen kokonaan vauvan ollessa 4,5kk, maitoa ei tullut enää yhtään ja tissiä annoin aina vain öisin. Nyt kun katson siskoni lasta joka 1,5 vuotiaana vaatii vaatimalla siskoltani rintaa, kaivaa itse äitiltään tissin esiin ja tissin syönnin jälkeen juoksee taas leikkeihinsä, niin nousee kysymys, MIKSI PITÄÄ imettää yli 2 vuotiaaksi asti!!?? Kun lapsihan ei enää oikeasti tarvitsisi rintaa, ei edes syö rintaa nälkäänsä, kuhan vaan syö. Vähän "iljettää" katsoa kun lapsi imee tissiä vaikka on niin iso. Joskus olen kysynyt tätä imettämis asiaa siskoltani ja saanut sellaisen ryöpyn niiskaani; ei se sulle kuulu kuinka pitkään imetän... Mutta miksi sitten se muka kuuluu kaikille jos antaa pullosta maitoa..?? Siis mun mielestä imetys on hyvä juttu, mutta en ymmärrä näitä pitkään imettäjiä ja jotka vielä sitten kehtaavat muita olla syyllistämässä ja haukkumassa jos tekee toisin kuin itse eikä tarjoa tissiä lähes 3 vuotiaalle kakaralle...