Miksi pitää juoda huono olo?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Niin, miksi pitää juoda huonoon oloon asti alkoholia? Mies kotiutui viihteeltä ja oksennusta pukkaa. Kolistelee ja kohta herättää lapsetkin.

Oli työpaikan virkistäytymisreissulla jne. Harvoin käy että ei siinä mitään. Muut oli sanoneet että harjoituksen puutetta. Mutta minä taas mielessäni ihmettelen tässä sitä miksei voi lopettaa juomista ajoissa kun tietää että lopputulema on hirveä oksennuskrapula?! Aikuinen ihminen.

Oon varmaan jotenki tiukkapipo ku en ymmärrä tätä.

Yksittäistapaus voikin olla ihan tuota harjoituksen puutetta. Ja varsinkin jos on juonut vahvoja, niitä voi juoda liikaa siinä vaiheessa kun edelliset ei ole vielä kunnolla kolahtaneet ja sitten onkin yht´äkkiä ihan liian humalassa.

Mutta minun miehelläni on tuota ongelmaa ollut toistuvasti. Ei aina oksenteluun asti, mutta kuitenkin herkästi juo itsensä liian humalaan silloin kun enemmän juo. Olen tullut siihen tulokseen, että hänellä ei humalassa enää pelaa luonnollinen kontrolli ollenkaan. Jos minä juon hiukankin liikaa, eli esim. alkaa tasapaino tai sujuva puhe kärsimään, minua häiritsee asia suuresti ja vaihdan juoman heti veteen. Minulla ei ole kivaa kun olen liian humalassa. Näin ei koskaan pääse kovin pahasti överiksi menemään juominen, mitään oksentelua ei ole ollut kuin joskus teininä ja silloinkin vaan kerran tai kaksi. Miestä taas ei ollenkaan humalassa häiritse, että alkaa menemään yli vaan haluaisi juoda vaan lisää. Hänellä ei siis humala saisi mennä tippaakaan "yli", koska sitten kontrolli katoaa ja juomishalut vaan yltyy. Kun taas minulla ihan luonnostaan tulee rajoitin päälle. Miehelle kohtuudessa pysyminen on siis huomattavasti haastavampaa. Välillä siinä onnistuu pitkiäkin aikoja (siis tyyliin parin vuoden ajan), varsinkin jos on ollut riitaa ja vakavia keskusteluja överijuomisesta (kun sitä on tapahtunut useamman kerran suht lyhyessä ajassa). Mutta helposti taas joku kerta karkaa käsistä varsinkin tilanteissa, joissa joku ulkopuolinen juomia tarjoilee.

Mutta oli niin tai näin, ei yksittäistapauksesta kannata minusta pelihousuja repiä. Ehkä mies ottaa opikseen ilman saarnojakin, eihän se oksentelu varmasti hänestäkään kivaa ole.

Yhteistyössä