Miksi pitää lähteä kiukkuisena kauppaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hinni

Aktiivinen jäsen
27.09.2004
2 112
0
36
Sitä minä olen monesti ihmetellyt, että miksi sinne kauppaan pitää lähteä naama norsunv.tulla. Ei ne jonot siitä yhtään lyhemmiksi muutu, vaikka kuinka tönii toisia ja purkaa omaa huonoa tuultaan mäkättämällä kassajonoissa. Ei ne jonot kaiketi ole ainakaan kassojen vika. Nytkin joulun alla kaupassa näkyi toinen toistaan myrtyneempiä ja kiukkuisia ihmisiä. Koetettiin rynniä kyynärpäätaktiikalla jonon kärkeen. :D
Eikä tuo itseaiheutettu stressi ja kiukku näytä ihmisillä vieläkään helpottavan. Ainakin äsken kaupassa näkemäni mamma oli kuraissut nutturansa liian tiukalle. Voi lapsi parkaa...toinen oli tosi kiltisti mutta mamma karjui kurkku suorana lapselle. Siis tosiaan karjui, pitkän matkan päässä ihmisten päät kääntyivät katsomaan. Nainen ärjyi ja huusi lapselleen kauan aikaa. Meidän pojatkin katsoivat hieman ihmeissään, että mitä nyt tapahtuu. Siitä sitten yhtä aikaa lähdettiin tämän porukan kanssa kaupasta. Ulko-ovella nainen sitten kaiken kukkuraksi tukisti ja löi lastaan. En minäkään mikään enkeli ole, mutta tuossa vaiheessa avasin jo suuni ja sanoin naiselle että lasten pahoinpitely on rikos! Sanoinpa vielä että seuraava kauppareissu kannattaa ehkä tehdä yksin, jos hermot on noin kireällä, että syytön lapsi saa korvilleen.

samaa ihmettelen minä.
olin kaks päivää ennen joulua eräässä paikallisessa tukkukaupassa. siellä on kaks jonoa ja pituus merkitään kilometreillä. asetuin kuuliaisesti jonoon. edessäni nainen kärryineen hymyilee pahoittelevasti jä juoksee shrek aasin kanssa hyllille vaihtaman sitä kerran, toisen ja kolmannen ja neljännen... siinä vaiheessa taakseni ilmestyy mummo joka siirtää mun edessä olevat vaunut sivuun ja pyytää mua siirtymään eteenpäin ihan kohteliaasti että ei tuo tuu takasin kumminkaan.
no siirryttiin eteenpäin ja 10 min. päästä se akka tulee takasin uuden aasin kanssa ja alkaa valittaa lapselleen
"saatana ku näitä kärryjä on siirretty että kiirreisimmät pääsee edeltä. paskiaiset."

meinasin kuule kääntyä ja sanoo että mä oisin voinu tulle 2h sitten tähän jonoon ja laittanu sen saakelin leipägrillin siihen ja pyytäny ihmisiä siirtämään sitä aina ku se jono liikku.
mut en sanonu ja nyt vituttaa :headwall:

:o et sitte ap ottanu ja lojauttanu sitä muijaa joka löi lastaan? mie oisin ihan yhtä pahasti sille sanonu, tosin mie olisin varmaan kivahtanu jo sielä kaupassa sille...

Jaa-a. Sitä on meiänkin perheessä (lapsuuden) harrastettu :D Kauppareissut oli aina kauheeta raivoamista. En tiiä mikä saa ihmiset aivan raivoihin ostoksilla. Miun miehell palaa käämi aina kaupassa, en voi ymmärtää :o

Asiaa Hinni :attn: *tekee aaltoja* Onneksi vielä on olemassa ihmisiä, jotka uskaltaa puuttua lasten kaltoinkohteluun !! :flower: <- kukkia siulle.

Oispa ollu mun mies siellä kaupassa, tai siinä kaupan pihalla! Ois voinu olla se akka joka ois lentäny sen jälkeen! Vaikka eihän naisia saa pahoinpidellä, mutta minusta jokainen lapsenhakkaaja joutas saada korvilleen ja tiilien sisälle loppu iäksi! |O

Jos mulla on huono päivä ja joudun meneen kauppaan, menen sinne. Ei niitä ostoksia kukaan muukaan tee. Mutta vaikka mulla kuinka maailma kaatuis niskaan en toisille rupee karjumaan. En omille lapsille, enkä vieraille ihmisille.
Mutta mun naama saattaa norsun vitulla olla, koska niitä ostoksia ei oikeesti kukaan muukaan sieltä kaupasta hae. Jos mun norsun vittu jotaki haittaa ni sehän on sitte sen ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Jaa-a. Sitä on meiänkin perheessä (lapsuuden) harrastettu :D Kauppareissut oli aina kauheeta raivoamista. En tiiä mikä saa ihmiset aivan raivoihin ostoksilla. Miun miehell palaa käämi aina kaupassa, en voi ymmärtää :o

Asiaa Hinni :attn: *tekee aaltoja* Onneksi vielä on olemassa ihmisiä, jotka uskaltaa puuttua lasten kaltoinkohteluun !! :flower: <- kukkia siulle.

Ihan pakko oli sanoa kun rupesi niin ketuttamaan. Ei siinä mitään, jos se lapsi olis kiukutellu, pitäähän sitä silloin kieltää. Mutta kun se oikeasti seiso paljon reippaammin kuin mun omat lapset =) Eikä tosiaankaan tehnyt mitään muuta kuin oli olemassa.
Mulla on ainakin sellainen periaate, että julkisilla paikoilla en räyhää enkä todellakaan ainakaan korville anna. Ja jos on älyttömän huono päivä itsellä, niin haen ruokaa lähikaupasta, enkä lähde marketteihin jonottamaan lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Jos mulla on huono päivä ja joudun meneen kauppaan, menen sinne. Ei niitä ostoksia kukaan muukaan tee. Mutta vaikka mulla kuinka maailma kaatuis niskaan en toisille rupee karjumaan. En omille lapsille, enkä vieraille ihmisille.
Mutta mun naama saattaa norsun vitulla olla, koska niitä ostoksia ei oikeesti kukaan muukaan sieltä kaupasta hae. Jos mun norsun vittu jotaki haittaa ni sehän on sitte sen ongelma.

Ei se naama mutkalla kulkeminen haittaakkaan vaan se, että karjutaan ja puretaan se kiukku muihin, joko omille lapsille tai vieraille. On mullakin monesti paha päivä, mutta puren huulta ja karjun hiljaa sisäänpäin, se ei ketään ainakaan haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mitä se akka sit sano ku olit noin sanonu sille?

hyvä hyvä btw. :flower:

Se jäi kattomaan haavi auki, ei se mitään sanonut enkä jäänyt kuuntelemaankaan. Tiijä vaikka olisi mua hivauttanut, oli sen verran iso mamma ja minä itse olen palopostin kokoinen :laugh:

Yhteistyössä