Miksi pitää lapsillaan keinokuituverkkareita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahastako se on kiinni?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rahastako se on kiinni?

Vieras
Olen usein miettinyt että kun kaupat ovat pullollaan sellaisia kamalia kiiltäviä keinokuituverkkareita, niin kuka sellaisia oikein lapselleen ostaa? Itse ainakin ajattelen, että siistit ja kauniin väriset luonnonmateriaalista valmistetut collegehousut ovat lapsella paljon paremmat kuin hiostavat keinokuituverkkarit. Luulisi lapsenkin viihtyvän niissä paremmin.

Jos ostatte verkkareita esim. jollekin kaksivuotiaalle, niin miksi? Ainakaan ulkonäkösyistä niitä ei varmaan kukaan voi sanoa ostavansa ; )

Myös minä vieroksun ko verkka-asuja, mutta juuri ostin tytöille pihaverkkareiksi tuommoiset kiiltäväpintaiset versiot, ei tarvi harmitella jos tulee semmoista kökköä joka ei lähde pois.
Muuten ihan tavallissia housuja ja verkkareita :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rahastako se on kiinni? :
Jos ostatte verkkareita esim. jollekin kaksivuotiaalle, niin miksi? Ainakaan ulkonäkösyistä niitä ei varmaan kukaan voi sanoa ostavansa ; )

verkkareihin ei tartu kaikki hiekka sun muu roska pihalla toisin kuin collegehousuihin tai farkkuihin

En ole toistaiseksi huomannut tällaista ongelmaa omien lasten kohdalla. Eikös tuollainen sähköinen materiaali päinvastoin kerää sitä pölyä ja muuta?

Alkuperäinen kirjoittaja ap jatkaa kysymistä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rahastako se on kiinni? :

verkkareihin ei tartu kaikki hiekka sun muu roska pihalla toisin kuin collegehousuihin tai farkkuihin

En ole toistaiseksi huomannut tällaista ongelmaa omien lasten kohdalla. Eikös tuollainen sähköinen materiaali päinvastoin kerää sitä pölyä ja muuta?

no verkkareihin ei tartu esim koivunsiemenet kiinni toisin kun puuvillaan ja ne ei tummu ja värjäänny kosteasta hiekasta ja mullasta.

Mitäköhän tuo "rahastako se on kiinni" tarkoitti ?
Meillä on tytöille kunnon verkkarit nimenomaan sen vuoksi,että ominaisuuksiltaan sopivat parhaiten urheiluun.Noiden hinnalla saisi jo monet puuvillapöksyt,mutta eivät ole käytössä o.k.
Kiiltävät keinokuituiset verkkarit eivät liimaannu ihoon kun kunnolla juostaan ja telmitään.
Samoin tuo aiemmin mainittu asia,että ruoho ja hiekka ei tartu.
meillä mm. jalkapalloa harrasteena ja 2 vuotiaskin pelaa omien kykyjensä mukaan kiiltävissä verkkareissa : )
Ja on ihan kivannäköinen äidinmielestä.Ne puuvillapöksyt sitten ihan muihin juttuihin.

tämmöistä asiaa,nuo urheilijat meillä kyllä pitävät verkkareita, eipä sitä ulkonäköä aattele, eivätkä muutenkaan valita..täällä on kyllä aikamoisia vaatteilla hienostelijoita, täytyy sanoa

Taidat olla mun äiti. Sen missio on puhua keinokuitusukkahousuja vastaan, jankuttaa lycrasta pahuudesta ja puuvillan tärkeydestä päivittäin. Tytölleni ostelee jatkuvasti uusia sukkahousuja, koska minun ostamat on aina vääriä (vaikka olisivat täyttä puuvillaa), hänen ostamansa ovat oikeanlaisia(vaikka niissä ei olis oikeesti puuvillaa, niin hänen mielestä niissä on kun hän tietää).
Horoskoopissa neitsyt, oletko ap sinäkin?

Mielenvikanen olisi parempi termi.

Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
Mitäköhän tuo "rahastako se on kiinni" tarkoitti ?
Meillä on tytöille kunnon verkkarit nimenomaan sen vuoksi,että ominaisuuksiltaan sopivat parhaiten urheiluun.Noiden hinnalla saisi jo monet puuvillapöksyt,mutta eivät ole käytössä o.k.
Kiiltävät keinokuituiset verkkarit eivät liimaannu ihoon kun kunnolla juostaan ja telmitään.
Samoin tuo aiemmin mainittu asia,että ruoho ja hiekka ei tartu.
meillä mm. jalkapalloa harrasteena ja 2 vuotiaskin pelaa omien kykyjensä mukaan kiiltävissä verkkareissa : )
Ja on ihan kivannäköinen äidinmielestä.Ne puuvillapöksyt sitten ihan muihin juttuihin.

No teidän verkkarit sitten tuskin on Tarjoustalon mallistoa jos aktiivisesti urheillaan? Kaipa niitä verkkareitakin on ihan hyvännäköisiä.

Sitä siis ajattelin että siksikö niitä ostetaan kun maksavat sen pari euroa, kun ei ne kauniitakaan ole. Vai muustako syystä?

Niissä verkkareissakin on eroja, ei kaikki ole huonoja ja hiostavia. Miksi muuten huippu-urheilijatkin käyttäs verkkareita eikä niitä collegevaatteita? Sellanen tarkotuksenmukainen pukeutuminen on järkevää.

Alkuperäinen kirjoittaja äitiinsä kyllästynyt:
Taidat olla mun äiti. Sen missio on puhua keinokuitusukkahousuja vastaan, jankuttaa lycrasta pahuudesta ja puuvillan tärkeydestä päivittäin. Tytölleni ostelee jatkuvasti uusia sukkahousuja, koska minun ostamat on aina vääriä (vaikka olisivat täyttä puuvillaa), hänen ostamansa ovat oikeanlaisia(vaikka niissä ei olis oikeesti puuvillaa, niin hänen mielestä niissä on kun hän tietää).
Horoskoopissa neitsyt, oletko ap sinäkin?

Mielenvikanen olisi parempi termi.

No olipa purkaus. Että ihan mielenvikaiseksi kutsut?
En ole neitsyt, olen leijona.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:
Niissä verkkareissakin on eroja, ei kaikki ole huonoja ja hiostavia. Miksi muuten huippu-urheilijatkin käyttäs verkkareita eikä niitä collegevaatteita? Sellanen tarkotuksenmukainen pukeutuminen on järkevää.

Totesin jo aiemmin, että on verkkareita ja verkkareita. Ei ne huippu-urheilijat taida kumminkaan käyttää niitä kahdet vitosella -malleja, vaan sellaisia, jotka ehkä hengittävätkin?

Alkuperäinen kirjoittaja häh? :
Oikeesti ap laittaa lapselleen uloskin ne collegehousut? Collarit on sisävaate ja verkkarit ulkovaate. Tuskinpa ne siellä hiostaa, liikuntaanhan ne on suunniteltu!

Hieno luokittelu sinulla. Että collegehousut sisällä ja verkkarit ulkona. Miten on, saako collegehousuissa käydä kaupassa?

Kyllä, lapsi ulkoilee kesällä monestikin collegehousuissa. Keväällä ja syksyllä ja märemmillä keleillä muutenkin on sitten ulkoilupuvun housut jalassa.

mä puen itekin urheillessani keinokuitua päälle. se päästää kosteuden ulos eikä vaate muutu märän ja kylmän tuntuiseksi pidemmälläkään juoksulenkillä. puuvillavaate taas kastuu ja alkaa heti paleltaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä puen itekin urheillessani keinokuitua päälle. se päästää kosteuden ulos eikä vaate muutu märän ja kylmän tuntuiseksi pidemmälläkään juoksulenkillä. puuvillavaate taas kastuu ja alkaa heti paleltaa.

Ainakin laadukkaat ja kalliit urheiluvaatteet toimivat näin ja käytän niitä itsekin. Mutta entä femman verkkarit?

Sekö se onkin se syy, miksi näitä lapsille ostetaan? Että on mukava urheilla? Entä silloin kun ei urheilla, niin miksi niitä sitten pidetään?

Alkuperäinen kirjoittaja ap jankkaa vielä vähän:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ainakin laadukkaat ja kalliit urheiluvaatteet toimivat näin ja käytän niitä itsekin. Mutta entä femman verkkarit?

Sekö se onkin se syy, miksi näitä lapsille ostetaan? Että on mukava urheilla? Entä silloin kun ei urheilla, niin miksi niitä sitten pidetään?

Minusta tuntuu,että meidän muksut kun tuosta ovesta ulos pyrähtävät...niin silloin urheillaan : ) Ihan jättiliikkuvaisia.

Tietysti meillä käytetään muitakin vaatteita...todellakin.

Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
[Minusta tuntuu,että meidän muksut kun tuosta ovesta ulos pyrähtävät...niin silloin urheillaan : ) Ihan jättiliikkuvaisia.

No se on totta. Itsellä on 3 ja 6-vuotiaat pojat ja ihan sama juttu. ikiliikkujia.

Yhteistyössä