miksi pitää nukkua yhdessä jos molemmat nukkuu huonosti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kirsikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kirsikka";29321376]Täälläkin monissa keskuteluissa tullut ilmi ettei kaikissa perheissä nukuta hyvin. esim. äsken luin ettei "kumpikaan vanhemmista ole nukkunut yli 8h pitkään aikaan, kuukauteen". Siis miksi? Pitääkö molempien herätä vauvan kanssa jne. jos se vauva herää vai mikä on ongelma? Tämäkin oli yksilapsinen perhe.

Me nukutaan erillään, molemmat saa nukuttua välillä niin pitkään kun nukuttaa. Ja kyllä, vauva saa vain rintamaitoa ja mies käy töissä.

Tiedän että yhdessä nukkuminen on kivaa, mutta kannattaako sen takia menettää pahimmillaan monen vuoden yöunet. Sitten valitetaan kun ei kukaan saa nukkua.

Mitä en tässä nyt tajua?[/QUOTE]

Ei miksikään. Me tajuttiin tämä toisen lapsen synnyttyä, jolloin minä aloin nukkua vauvan kanssa ja mies esikoisen kanssa. Tätä nykyä nukutaan miehen kanssa eri huoneissa siitä syystä, että minä herkkäunisena en saa kuorsaukselta nukutua. Tärkeintä on uni! Lapset onneksi jo nukkuu yöt.

Mieheni on isokokoinen ihminen, ja kuorsaa kovasti. Koska en saanut nukuttua siinä hirveässä metelissä ja lisäksi hänen herätyskellonsa soi aina aamuisin kauan, ja vauvan kanssa siihen heräsimme, niin siirtyi lasten/vierashuoneeseen. Minä jatkoin vauvan kanssa nukkumista makuuhuoneessa. Yöt rauhoittuivat ja kaikki voivat hyvin. Vauva on nyt 3,5 vuotias ja edelleen nukumme eri huoneissa. On suoranaista tuskaa nukkua esim. hotellissa tai kylässä miehen vieressä, koska hän kuorsaa niin paljon. Eikä suostu oikein hyväksymään, että hän kuorsaa, ei siis usko sitä. Mutta erillään nukkuminen on vain parantanut suhdetta. Minä vihaan meteliä yöllä ja tykkään nukkua pimeässä, sekä mennä nukkumaan aikaisin. Mies valvoo, vaikkei jaksaisikaan, nukkuu siis lyhyitä unia vain. Kuorsaa kovasti edelleen.

Lapsemme nukkuu minun vieressäni sängyssä, eli hänen sänkynsä on varattu pehmoleluille ison sängyn vieressä:) emme tätä julkisesti huutele, ja miehen peti korjataan aina pois vieraiden tullessa, mutta en vaihtaisi tätä entiseen systeemiin. Saamme niin paljon paremmat unet, eikä seksielämä kärsi yhtään, päinvastoin, kun käyn miehen luona "vierailulla". Suosittelen. Ei kannata tehdä jotain asiaa vain sen vuoksi, että niin kuuluu tehdä. Huonosti nukkuvien pariskuntien ei tarvitse kärsiä toisistaan. Suhteessa on perustavanlaatuinen vika, jos se erillään nukkumisesta vaurioituu.

Ei mies herää, vaikka syöttäisin vauvaa ja kattoisin telkkaria samassa sängyssä. Mies on ehdottomasti sitä vastaan, että nukkuisin muualla. Vaikka olisin kamalassa flunssassa ja pelkäisin tartuttavani hänet,viereen hän kömpii. Itse olen huonompi nukkuja, mutta en mie miehen vuoksi valvo.

No jos toinen ei herää niin miksi pitäisikään nukkua? Otsikossa luki että JOS MOLEMMAT NUKKUU HUONOSTI.

Ei varmaa PIDÄ. Mut monelle se yhdessä nukkuminen on tärkeää. Siinä tulee eri tavalla läheisyyttä kuin päivällä. Tottakai seksiä voi harrastaa, vaikka nukkuisi erillään. Mutta tarkoitan sitä, että nukkuu yön sylikkäin. Siitä jää ainakin mun kroppaan hyvä olo.

[QUOTE="noo";29324390]Ei varmaa PIDÄ. Mut monelle se yhdessä nukkuminen on tärkeää. Siinä tulee eri tavalla läheisyyttä kuin päivällä. Tottakai seksiä voi harrastaa, vaikka nukkuisi erillään. Mutta tarkoitan sitä, että nukkuu yön sylikkäin. Siitä jää ainakin mun kroppaan hyvä olo.[/QUOTE]

Eikö voi edes välillä nukkua erikseen, vaikka kerran viikossa niin ettei tarvitse kuukausien univajetta sietää.

Meillä mies nukkuu ilman ongelmia, vaikka katuporalla porailis tossa vieressä. Mutta mulla on tosi paljon näin vauva-aikaan ongelmia nukkumisessa ja nukahtamisessa. Ja sit vauva valvoo sen pari-kolme tuntia öisin.
Meillä ei mahdollista mennä toiseen huoneeseen nukkumaan, tai en saa sielläkään kunnolla unta, mutta ollaan ratkaistu asia niin, että käyn parin viikon välein tuossa meidän pitäjän hotellissa nukkumassa illan, yön ja aamupäivän. Saavun sit lounaalle kotiin. :xmas:

Mä nukun niin huonosti muutenkin että on luojan kiitos että mies nukkuu hyvin. Mä varmasti sairastuisin sen lisäksi etten nukkuisi silmällistäkään jos mies nukkuisi muualla.

Nukun huonosti jos mies on poissa mutten nuku yhtään jos mies on paikalla mutta nukkuu eri paikassa. On koettu tämä pariin otteeseen miehen selkäongelmien takia (lyhyitä juttuja onneksi). Fyysisellä muistilla on ihmeellinen vaikutus.

[QUOTE="noo";29324390]Ei varmaa PIDÄ. Mut monelle se yhdessä nukkuminen on tärkeää. Siinä tulee eri tavalla läheisyyttä kuin päivällä. Tottakai seksiä voi harrastaa, vaikka nukkuisi erillään. Mutta tarkoitan sitä, että nukkuu yön sylikkäin. Siitä jää ainakin mun kroppaan hyvä olo.[/QUOTE]

Mä taas en pysty nukkumaan kenenkään iholla. Pakko olla tilaa kääntyillä ja ojennella käsiään ja jalkojaan. Samoin inhonväreet menee siitä, jos mies hengittää mun niskaan, kun yritän nukkua, hyih. Ei mitäänlusikka-asentoja tänne siis, never!
Kaikki eivät oles amasta puusta veistettyjä :)

Meillä on yks tosi unettava sohva ja meillä suunnilleen kilpaillaan iltaisin sohvapaikasta. Olen aina ollut hyvä sohvanukkuja, jotenkin täysin tasainen sänky on ihan tylsä mun selälle (tyynystä ja joustinpatjasta huolimatta).
Lisäksi inhoan sitä raskasta ilmaa joka tulee kahden ihmisen nukkumisesta makkarissa, ja usein meidän väliin kapuaa kuopus lisäksi nukkumaan. Usein mä annankin iltaisin keittiöhommat tehtyäni miehen nukkua kuopuksen kanssa meidän makkarissa ja karkaan vaivihkaa ihanalle sohvalle, raikkaaseen huoneilmaan.:)

Viimeksi muokattu:
Hei kaikki runsaat kuorsaajat, oisko aika kipasta lääkärissä, ettei oo mitään vakavampaa taustalla?

Mies on käynyt, muttei usko edelleenkään kuorsaavansa kovaa. Ylipainosta johtuu hänellä ihan varmasti.. Lihoi 10kg niin alkoi kuorsaamaan. Puhuu laihduttamisesta, mutta on puhunut siitä kolme vuotta jo, joten enpä rupea enää patistamaan. Ja edelleen mieluummin nukun erillään; saa nukkua väljemmin eikä kukaan kömmi vasta aamupuolella yötä ähkimään ja kuorsaamaan viereen.

Kaikesta huolimatta meillä on loistava avioliitto :)

t. se 3 vuotta erillään nukkuja

no ei kai kukaan pakota, ainakaan ulkopuolinen. talossa talon tavoilla. meillä ei isäntä koskaan herännyt ja häiriintynyt vauvan itkuista. ja jos joskus niin kävi, osas kyllä itse häipyä sohvalle nukkumaan, mutta sitä sattui kyllä toosi harvoin

Yhteistyössä