Miksi pitää vittuilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hjalmarska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hjalmarska

Jäsen
28.12.2007
852
0
16
Täällä on yleensä galluppia ja kyselyä ja aloitusta jos jonkin laista.
Niihin vastaillaan yleensä asiallisesti.
Mutta auta armias, jos joku tekee aloituksen hengellisistä asioista, niin johan alkaa vittuilu ja käsketään suksia suohon tms.
Miksei osata olla vastaamatta, jos ei pysty vastaamaan asiallisesti?
Miksi heti pitää ivata?
En ymmärrä mikä teihin fiksuihin ihmisiin välillä menee?

Tätä samaa ihmettelyt. Ja ihmetellyt myös, miksi näitä voidaan melkeinpä rasistisesti mollata. Mielestäni modejen tehtävä olisi pitää keskustelut asiallisena, mutta näin ei kyllä yleensä ole kun aiheena joku vähänkin johonkin uskontoon liittyvä.
Säälittää ihmisten tietämättömyys ja vielä enemmän tyhmyys! Tyhmiä ihmisiä kun tälläkin palstalla riittää!

Alkuperäinen kirjoittaja minä itte:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
miks siitä jeesuksesta sitte pitää paasata jos ei kestä negatiivisiä vastauksia siihen?
Miksi pitää avata aloitusta ja vastata siihen, jos asia ei kiinnosta?

no, miksi sulla ei lukenu otsikossa että tää avaus käsittelee jesseä? olisin osannu olla avaamatta

miks siitä jeesuksesta sitte pitää paasata jos ei kestä negatiivisiä vastauksia siihen?
Miksi pitää avata aloitusta ja vastata siihen, jos asia ei kiinnosta?

no, miksi sulla ei lukenu otsikossa että tää avaus käsittelee jesseä? olisin osannu olla avaamatta

Ei ollu mun aloitus.
Ja osaathan säkin lukea. Mikä sut laittoi vastaamaankin vielä, kai sä jo ensi sanoista tajusit, missä mennään.
Jaksoit rullata sivun alas asti, että pääsit vastaamaan...

Ei ollu mun aloitus.
Ja osaathan säkin lukea. Mikä sut laittoi vastaamaankin vielä, kai sä jo ensi sanoista tajusit, missä mennään.
Jaksoit rullata sivun alas asti, että pääsit vastaamaan...

tarkotat nyt tuota hän kutsuu sinuakin? no, siinäkään otsikossa ei jessestä ollu sanaakaan ja kun kysytään kauniisti Onko Jumala kutsunut vielä sinua? Mitä vastaat hänelle?? niin vastaan mitä mieltä olen.
vai onko tuo jeesustelu sellainen aihe johon saa vastata vain jos on samaa mieltä?

Sitä on kai totuttu siihen että uskontoon kuuluu se asioiden selväksi tekeminen ja "viimeinen tuomio" taivas vai helvetti tms.kysymykset. Ja kun moni uskonnon harjoittaja asettuu mielelään Jumalan paikalle tuomitsemaan muita niin sitten kaikki keskustelu uskonnosta yleistetään tuomitsevaksi ja ahdasmieliseksi......ts. se alkaa ahdistaa ihmisiä.... kenties se tuo vaikeat ja palottavat asiat liian lähelle pakottaa kohtaamaan kysymyksiä joihin ei ole omalla kohdalla vastausta....mitä kuoleman jälkeen.....olenko hyvä ihminen jne?ihminen peittää pelkoa sillä veetuilulla ja ISOTTELULLA....

Kannattaa jokaisen omalta kohdaltaan miettiä, miksi just usko ja Jeesus on niin herkkiä asiota monelle..Turha sitä tupputtamista on syyttää, sitähän täällä tapahtuu monessa muussakin asiassa.
Tai vedotaan, että on henk.koht asia, niinkuin ei olisi henk.koht esim. seksiasiat, että montako kertaa ja mistä päin..
Mutta kun kyse on nimenomaan siitä, että suurin osa tuntee omantunnon ääntä sisimmässään eikä voi sitä kestää eikä kohdata.

Okei... Tää Jeesus aihe on melkeen yhtä hauska ku laihdutusaiheiset keskustelut.
Mun mielestä Jeesuksesta puhuminen ja ns. tuputtaminen ei oo koskaan pahalla tarkotettua. Ne jotka uskoo, uskoo että se todellakin pelastaa, ja hyvää tarkottavat kun levittävät sanaa jne. Näin oon ymmärtänyt.
Toisaalta, ateistit tai eriuskoiset voi tuntea olonsa "intimirerad" (joskus en muista sanoja suomeks, tai niitä ei oo, sorry) ja sitten tulee vähän rumempaa/suorempaa tekstiä. Toisaalta, heitä saattaa ärsyttää tämä ns. tuputtelu, koska he eivät usko. Ja se taas on ihan ymmärrettävää. jos ei usko niin ei usko, koska kellään ei ole mitään näyttöä, puolesta tai vastaankaan sitä että mitään Jumalaa tai Jeesusta olis koskaan ollut olemassakaan, siks sitä kutsutaan uskomiseksi.

Se mikä mua ärsyttää on se, että pitää olla joko tai. Ei mitään välimuotoja sallita. Ja se mikä on taas ihan naurettavaa on se "erotkaa kirkosta" skeida mikä nykyään on oikeen muoti-ilmiö. Ja silläkin rintamalla on tuputtelijansa, uskokaa pois :laugh: Ja se on ihan yhtä lailla oman uskon tuputusta kuin minkä tahansa muun.

Tää ei ole mikään jeesus-foorumi. Sille mönjälle lie omat sivustot. Että sinne vaan jauhamaan muiden jauhopäiden sekaan, niin ei tule täällä loukkaantuneeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkukullanmama:
Alkuperäinen kirjoittaja Pistoja Syrämmes:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No miksi tällä palstalla pitäisi käsitellä hengellisiä asioita :o

Sanoitpas oivallisesti. Miksi sitten täällä täytyis käsitellä eräiden kirjoittajien yo-kokeita tai hiusten paksuutta....? :whistle:

Viittaatko minuun? sori jos oon ollu liian innoissani ;) :p

Noup,en tarkota sua. Tarkotin sellasta jolla EI ole omia lapsia... ( Pointti: Miks oleille mammasivuilla,kun jos ei kerran hengellisyyksistä tarvi täälä puhua...)

Alkuperäinen kirjoittaja Nibblerin sisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Tää ei ole mikään jeesus-foorumi. Sille mönjälle lie omat sivustot. Että sinne vaan jauhamaan muiden jauhopäiden sekaan, niin ei tule täällä loukkaantuneeksi.

Joo, joka aiheelle aina oma foorumi. Mitäs tällä foorumilla sit saa käsitellä?

Vaikka sun nännien väriä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nibblerin sisko:

Joo, joka aiheelle aina oma foorumi. Mitäs tällä foorumilla sit saa käsitellä?

Vaikka sun nännien väriä.

Voiskos lunatikki vähän rauhoittua. Parempi olla hiljaa jos ei ole järkevää sanottavaa. Pistäppäs niitä omia arvojas tänne niin päästään pilkkaamaan.

justiin näin, uskontoa ja politiikkaa ei saa sekottaa normaaliin keskusteluun.
ei myöskään suntioitten hyväksikäyttöä ;)

Yhteistyössä