Miksi pitäisi toivoa poikaa?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta joo.. Se on kyllä hassua että jos peräkkäin tulee samaa sukupuolta kaksi tai useampi muksu niin kyllä kuulee kommenttia että "Voi kun nyt tulis sitte sitä toista sorttia.." Kait ihmiset on olevinaan hauskoja. Tai jotain. Mä pelkäsin nelosta odottaessani hieman että saadaan poika koska esikoinen on poika ja oli pienenä (ja edelleenkin) melkoisen haastava tapaus.. Tytär sen sijaan vauvana nukkui ja söi ja oli elämäänsä tyytyväinen, aivan eri maata. Pelkäsin saavani toisen pojan koska assosioin sukupuolen samantien siihen että pojat on vaikeita ja tytöt helppoja.. :) Noh, eihän se taida ihan niin mennä.. ;) Ja niin meille syntyi poika. Elävänä, ja se on se tärkein juttu. :heart:

Meillä on kaksi tyttöä (kovasti toivoin molemmista tyttöä), ja nyt odotan poikaa. Olen kyllä törmännyt samaan käsitykseen että tässä vielä epätoivoisesti yritettiin saada poika perheeseen.. Suoraan sanotusti olin hetken melkein pettynyt kun 4 D ultrassa näkyi poika, mutta ehkä se on vaan pientä jännitystä kun on jotain uutta tulossa kahden tytön jälkeen. Isukki oli selvästi iloinen poika-uutisesta, vaikka tyttöjään yli kaiken rakastaakin.- Miksi ei isä saisi toivoa poikaa, kun minäkin toivoin kovasti ainakin esikoisesta tyttöä, ja toisestakin tyttöä juuro siksi kun syntyivät pienellä ikäerolla, ja leikit sopii siskoksilla yksiin. Vaatteet yms.sai kätevästi siskolle esikoiselta yms.käytännön juttuja. Nyt tää tuleva iltatähti on sitten vähän uutta pojan äitinä, ja odotan sitä innoissani alku"järkytyksen" jälkeen :)

Näin miesnäkökulmasta sanon, että kyllä se on suurimmalle osalle miehistä täyttymys, jos ainakin yhden lätkäkaverin saa. Pari kaveria oli ihan selkeästi pettyneitä, kun "vain" tyttöjä tuli. Toinen sai iltatähdeksi pojan ja mies muuttui ihan silmissä onnellisemmaksi.

Joo, voi olla, että aika moni mies toivoo poikaa. Meillä tosin eri juttu. Mies pettyi todella paljon kuullessaan, että lapsi on poika. Kyseessä siis toinen lapsi, esikoinen on tyttö. Toisin kuin esikoista odottaessa, mies ei ole tuon ultran jälkeen ollut lainkaan yhtä kiinnostunut raskaudesta, ei halunnut tunnustella vauvan potkaisuja, ei miettiä nimiä, ei mitään. Uskon kyllä, että pettymys menee ohi viimeistään vauvan synnyttyä, mutta itselleni tämä on ollut vähän rasittavaakin. Minulle on ihan sama, onko toinen lapsi tyttö vai poika, joten minulle ei miehen tarvitse "esittää" pettynyttä. Mies ei vaan oikein tykkää poikalapsista, noin yleisesti ottaen. Eikä ilmeisestikään koe, että haluaisi harrastaa mitään "miesten juttuja" erityisesti pojan kanssa. Esikoisenkin kanssa harrastaa niitä asioita, jotka lasta kiinnostaa, ei tyrkytä omia juttujaan.

Vaikea kysymys.
En osaa kyllä sanoa. En varmaan toivoisi mitään, siis että luottaisin siihen että hyvä tulos tulee toivomattakin.

Meillä on kaksi tyttöä. Se on meille hyvä määrä, mutta jos pitäisi kolmas lapsi ottaa vastaan niin tyttö olisi hyvä, koska niitä on jo, taloudellisesti ehkä olisi parempi niin (on pyörät ja lelut ja tavarat ja osa vaatteista jäisi).

Poika taas olisi hyvä siinä mielessä, että mietin että jos on 3 tyttöä, niin tuleeko jostain tytöstä kolmas pyörä? Se olisi ikävää. Tosin ehkä niinkin voisi käydä että jos olisi 2 tyttöä ja poika, niin siltihän toinen tyttö voisi olla kolmas pyörä. ja toinen tyttö ja poika olisivat pari. (leikkisivät paremmin yhteen).

No meillä on "vaan" kolme poikaa. Hui kauhistus. :D Kuopuksen syntymän jälkeen onnittelut olivat enemmänkin osanottoja tyyliin "ei vieläkään tyttöä, ens kerralla sitten" jne. Siinähän odottavat ensi kertaa, meillä kun on miehelle tehty vasektomia, joten enempää lapsia ei ole tulossa. Niin se vaan menee, että joillekin sukupuoli on tosi tärkeä asia, toisille taas ei. Meille se ei ole ollut. Noi kolme rauhallista poikaa sopii hyvin meidän kokoonpanoomme.

Meillä on kaksi poikaa, molemmista toivoin vähän tyttöä. Nyt olen kolmannen (ja viimeisen) kerran raskaanaja nyt toivonkin poikaa. :) JOtenkin meille vaan sopisi vielä yksi poika veljessarjaan..

Yhteistyössä