Miksi poikalapsella ei saa olla pitkät hiukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
705519.jpg

:D

Saa olla. Meidän isompi poika on ihan vartavasten ite ruvennut hiuksiaan kasvattamaan. Nykyään onkin jo mojova letti! Tyttö taas on halunnut aina lyhyttä mallia olevat hiukset ja sellaiset on saanut.

Kyllä meidän pojalla saa olla pitkät hiukset, kun hän kasvaa, jos itse haluaa sellaiset. Hänellä on kihartuvat hiukset niin olisi sitten ihanat enkelinkiharat.. :D
Meidän perheessä piti aina leikata tytöillä hiukset lyhyeksi niin kuin pojalla, isä ei sallinut pitkiä hiuksia... Inhottavaa.

Jaa-a, en osaa sanoa, kun en tunne yhtään tapausta jossa olisi niin että poikalapsen tukka olisi väkisin ja vastoin lapsen tahtoa lyhyeksi kynitty. Onko sinun lähipiirissäsi tällaista sitten paljonkin?

Mä tiedän monia perheitä joissa ei ole koskaan kysytty haluaako poika sen lyhyen tukan vai kasvatetaanko pitkä. Mutta kyllä säännöllisin väliajoin kynitään pokien tukat ( aina siitä asti kun tukka alkaa kasvaa). Samoissa perheissä tyttöjen tukkia ei koskaan automaattisesti vedetä millin siiliksi tai lyhyeksi.

Meillä siksi että mä en tykkää että hiukset roikkuvat epäsiististi pitkin naamaa. Tytöillä on pitkät hiukset mutta laitankin ne joka aamu siististi kiinni (myös jotenkin silloin jos haluavat pitää hiukset auki). Saisi olla pojallakin pitkät jos suostuisi siihen että laitan ne kiinni.

Mutta sitten tullaan siihen että poika haluaa tukkansa olevan samanlainen kuin isällään, eli ihan kalju, joten tukanlaitto-ongelmaa ei meillä edes ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;24677902:
Mä tiedän monia perheitä joissa ei ole koskaan kysytty haluaako poika sen lyhyen tukan vai kasvatetaanko pitkä. Mutta kyllä säännöllisin väliajoin kynitään pokien tukat ( aina siitä asti kun tukka alkaa kasvaa). Samoissa perheissä tyttöjen tukkia ei koskaan automaattisesti vedetä millin siiliksi tai lyhyeksi.

No enpä ole pojaltani 2v kysellyt haluaako kasvattaa mahdollisesti hiuksiaan, et onko hevityylin kannattaja vai enkelikiharoiden vai kenties armeijasiilin.. Tukkaa on lyhennetty säännöllisesti sentin siiliksi alle puolivuotiaasta, kun hiukset kasvoi silmille. Nyt taitaa olla tukan pituus 3-4cm, kun alkukesästä leikattiin ihan lyhyeksi. Talven saa olla pidempi, muttei niin pitkä että silmillä ja pitää kampailla. Tukkaa leikatessa istuu hiljaa paikallaan ja kuuntelee kiltisti koneen surinaa :D Luultavasti jos ei tykkäisi protestoisi enempi... Ja tytöllä tosiaan on tukka pitkä, mutta sitäkin tasataan säännöllisesti. Olenpa tosi kamala.

Minä muuten en oikein ymmärrä sitäkään, miten se hiusten pituus sinänsä vaikuttaa siihen lapsen pään hikoiluun. Eikai se pituus vaan paksuus sitä päätä lämmitä ?

Mun mielestäni tukka sopii niin tytölle kuin pojallekin. Samoin naiselle ja miehelle. Hoitamaton tukka taas ei kenellekään.

Ja Aries78. Sinulle extramaininta tosi hauskoista vaatteista pojan päällä. Olen aina kuvitellut, että miehet haluavat hankkia pojalleen sitä armeijanharmaata, mustaa tai tummansinistä. Poikasi on valloittava kutreineen ja värikkäine vaatteineen.

Raamatussakin sanotaan, että pitkät hiukset on miehelle häpeäksi ja lyhyet naiselle.

Mielestäni naiselle ei sovi lyhyet hiukset, mutta joissain tapauksissa miehelle sopii pitkät. Sellanen jeesustyyli (pitkät tummat hiukset ja parta) on todella ihana... :D

Mulla pojat, pian 4 ja 5.
Molemmat kesästä kasvattaneet hiuksiaan :) ja ihan vapaasti.

Tosin, mie annoin poikani ostaa myös pinkit syyskengät. Homo siitä joidenkin harmaiden mukaan tulee.

Mun mielestäni tukka sopii niin tytölle kuin pojallekin. Samoin naiselle ja miehelle. Hoitamaton tukka taas ei kenellekään.

Ja Aries78. Sinulle extramaininta tosi hauskoista vaatteista pojan päällä. Olen aina kuvitellut, että miehet haluavat hankkia pojalleen sitä armeijanharmaata, mustaa tai tummansinistä. Poikasi on valloittava kutreineen ja värikkäine vaatteineen.
Tänään oli oranssi muumipaita päällä :D Tuo vanhempi tahtoo vain tummia vaatteita, joten tylsää harmaata ;)

Raamatussakin sanotaan, että pitkät hiukset on miehelle häpeäksi ja lyhyet naiselle.

Mielestäni naiselle ei sovi lyhyet hiukset, mutta joissain tapauksissa miehelle sopii pitkät. Sellanen jeesustyyli (pitkät tummat hiukset ja parta) on todella ihana... :D

Öö, miksi jeesus on kuvattu pitkätukkaiseksi, jos se kerran oli miehille häpeäksi?

Jos mulla olisi poika, hän kulkisi lyhyillä hiuksilla ainakin kouluikään asti ihan vaan siksi, ettei olisi epäselvää kumpi hän on. Kouluiässä saisi mun puolestani kasvattaa, mutta toivottavasti ei kasvattaisi mitään persvakoon yltävää lettiä. Tyttö taas on kysellytkin, että saisko hän leikata polkkatukan, mutta en ole antanut lupaa. Tuntien tuon lapsen hän olisi viikon päästä itkemässä, että haluaa pitkän tukan takaisin. Nyt hänellä on lapaluiden yläreunaan ulottuva tukka, joka on musta just passeli.

[QUOTE="vieras";24677942]Minä muuten en oikein ymmärrä sitäkään, miten se hiusten pituus sinänsä vaikuttaa siihen lapsen pään hikoiluun. Eikai se pituus vaan paksuus sitä päätä lämmitä ?[/QUOTE]

Kyl se vaan vaikuttaa. Ollaan huomattu niin lapsi kun minäkin.

Meilla on saaneet pojat pitaa tukkansa niin kauan kunnes ovat itse halunneet sen lyhyeksi. Esikoinen halusi kaksivuotiaana parturiin mutta nuorempi halusi pitaa tukkansa 4-vuotiaaksi asti. Ja mikas siina oli pidellessa kun oli paksu ja kiiltava ja latvoissa kiharat. Ei ollut yhtaan tyttomaisen nakoinen ja paivittain sain kuulla kehuja etta ompa kaunis tukka ja kiva kun on pitka tukka pojalla, tosin me ei asutakaan Suomessa...

[QUOTE="vieras";24677942]Minä muuten en oikein ymmärrä sitäkään, miten se hiusten pituus sinänsä vaikuttaa siihen lapsen pään hikoiluun. Eikai se pituus vaan paksuus sitä päätä lämmitä ?[/QUOTE]
Meidän pojalla (paksut hiukset) ainakin hikoaa pää kun hiusmalli on pidempi. Samaa ei tapahdu kun hiukset on ihan lyhyet. Ihan loogista sinänsä; kun hiukset on pidemmät, niitä on "päätä hautomassa" paljon enemmän kuin silloin kun ne ovat ihan lyhyet.
Tästä syystä ollaan kyllä vedetty lyhyeksi siiliksi vain pari kertaa, vauvana ja taaperona.

Uusimmat

Yhteistyössä