miksi poikien vastaavat tuotteet on aina loppu, mutta tyttöjen mallia löytyy? vaatteet yms tarvikkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poikien mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23940702]Minkä ikäisiä lapsia sulla? Jos pistää vaikka 7-vuotiaan pojan ajamaan pinkillä pyörällä niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä lapsi ei halua ajaa koko pyörällä tai hän joutuu kiusatuksi jos sillä ajaa. Jostain Hello Kitty-paidasta nyt puhumattakaan. 2-vuotiaan pojan mielestä pinkki pyörä voi olla hieno.
.[/QUOTE]

Juu ei mun 7v olis ajanu pinkillä jopolla mut 13v ajaa kyllä ;)

[QUOTE="vieras";23940934]Juu ei mun 7v olis ajanu pinkillä jopolla mut 13v ajaa kyllä ;)[/QUOTE]

Joo jossain iässä se on taas ok. Mutta ei glittereiden kanssa silloinkaan :)

En ole erityisemmin huomannut. Alesta on löytynyt paljonkin vaatetta pojalle. Toki en odota jämäalea vaan olen kärppänä paikalla kun kello lyö "ale". Hittivaatteet voivat loppua ennen alea. Olen ostanut ulkovaatteet alesta jo pitkään.

Tyttöjen hepeneitä on kyllä tietyissä kaupoissa paljon enemmän ihan rekkimäärällisesti kuin poikien. Mutta esim POP:ssa kyllä on alessa paljn poikien/unisex-vaatetta samoin kuin monissa nettikaupoissa. Henkkamaukat ja lindexit nyt alemielessä ovatkin ihan kehnoja. Henkkamaukalta taisin löytää järkevää vauva-aikaan. Kaikki fiksu myydään pois ennen alea.

no mun mielestä kyllä ei, siis ei pelkän värin perusteella, mut niitten glittereiden ja painatusten perusteella. Just näin pari päivää sitten bussissa hippivanhemmat lastensa kanssa, pienempi näytti selkeesti olevan tyttö(?) ehkä... vanhempi lapsi näytti pojalta, ainaki oli lyhyt tukka ja poikamainen naama...lapset oli puettu just johki retrokuteisiin, mutta sillä isolla pojalla oli joku vaaleenpunanen paita, jossa oli röyhelöinen sydän keskellä... jotain rajaa vois olla sukupuolettomuus intoilussa, ainakin jos väkisin on puettu tollasta..tietty eri asia, jos lapsi ite tykkää...ja saattoihan se olla tyttökin, jos nää oli niitä kettuja ja susia, että tahallaan tehty poikatukka tytölle ja tyttötukka pojalle, ettei sukupuoli liikaa määrittele persoonan muodostumista:D

Meiän heinäkuus 4v täyttävän pojan lempivärejä on vaaleenpunanen/pinkki, joten meilt löytyy runsaast em. värisii vaatteit ym. Pojal on paljon uniikkivaatteit, ku mä värkkään ite jatkuvast kaikenlaist, enimmäkseen kierrätysmateriaaleist. Poika on söpö, siro, pitkähiuksinen... Huiiii mitä kummajaisii. :D Lapsen sukupuolen kertomat jättäminen ei oo käyny mieleskään, ja meit vanhempii poika sanoo isiks ja äitiks. Mun mielest sukupuolineutraali ja sukupuoleton kasvatus on eri asioit. :)

Viimeksi muokattu:
;) Appi osti pojalleni barbie farkut jossa oli perhosia ja timantteja tuon Barbie tekstin lisäksi (7v oli poika silloin), mä oon kuulema huonosti kasvattanu kun ne ei ollu mieluiset enkä oo niitä hänen päälleen saanu (tosin ei kerrota apelle etten oo ees yrittäny)

heh, meillä taas isovanhemmat ovat paljon tarkempia siitä mikä on poikien juttu ja vaate tai väri ja mikä tyttöjen. Itse olen huomattavasti avarakatseisempi tämän asian suhteen.

[QUOTE="vieras";23940702]Minkä ikäisiä lapsia sulla? Jos pistää vaikka 7-vuotiaan pojan ajamaan pinkillä pyörällä niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä lapsi ei halua ajaa koko pyörällä tai hän joutuu kiusatuksi jos sillä ajaa. Jostain Hello Kitty-paidasta nyt puhumattakaan. 2-vuotiaan pojan mielestä pinkki pyörä voi olla hieno.

Tuskin moni mieskään laittaisi päälleen mielellään pinkkiä paitaa, jossa on kimallehelmiä tai ajelisi kimaltelevalla lilalla pyörällä, jossa on hempsakka kori. Ei pojat tee tässä poikkeusta vaan haluavat näyttää pojilta eivätkä tytöiltä. Ihan samoin harvempi tyttö haluaa 8-vuotiaana pukeutua lohikäärmepaitaan ja maastohousuihin. On unisex-ajattelussakin rajansa, vaikka kuinka haluaisi olla rajaton ;) Lapset on kuitenkin tyttöjä tai poikia, vaikka voissa paistaisi.[/QUOTE]

Toiset 7-vuotiaat haluu ajaa pinkil pyöräl toiset ei, samoin ku jotkut tytöt vaikkapa mustal. Syy siihen miks lapset saattaa kiusata ko. asioist on täysin aikusist lähtösin… Onneks mut ja mun 5 pikkusisarust on annettu kasvaa avarakatseisiks, eikä oo ahdasmielisest eroteltu tyttö/poika juttuja. Jokaiselt löytyy enempi tai vähempi useimpien mielest vastakkaisel sukupuolel kuuluvaa…

Mun miehel on vaaleenpunasii/pinkkejä vaatteit, muttei niis kyl oo kimalteit, röyhelöit ymv. Pojan vaatteist löytyy sydämii, kukkii, eläimii, maisemii ym.löytyy, muttei ne oo mitään kimalle, röyhelö… vaatteit. Pyörän väril ym. ei oo meiän perhees mitään välii, vaan paljon tärkeempää on toimivuus ja turvallisuus… Kauhistus sentään, kaikenlaisii maa päällään kantaaki. :D Tytöt on tyttöjä ja pojat poikii, mut sil miten pukeutuu, millasel pyöräl ajaa, millasil leluil leikkii, ei oo mitään tekemist asian kans.

Jokainen saa toki olla niin ahdasmielinen tai avarakatseinen em. asioiden suhteen ku ite haluu… :)

Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87*;23956860:
Toiset 7-vuotiaat haluu ajaa pinkil pyöräl toiset ei, samoin ku jotkut tytöt vaikkapa mustal. Syy siihen miks lapset saattaa kiusata ko. asioist on täysin aikusist lähtösin… Onneks mut ja mun 5 pikkusisarust on annettu kasvaa avarakatseisiks, eikä oo ahdasmielisest eroteltu tyttö/poika juttuja. Jokaiselt löytyy enempi tai vähempi useimpien mielest vastakkaisel sukupuolel kuuluvaa…

Mun miehel on vaaleenpunasii/pinkkejä vaatteit, muttei niis kyl oo kimalteit, röyhelöit ymv. Pojan vaatteist löytyy sydämii, kukkii, eläimii, maisemii ym.löytyy, muttei ne oo mitään kimalle, röyhelö… vaatteit. Pyörän väril ym. ei oo meiän perhees mitään välii, vaan paljon tärkeempää on toimivuus ja turvallisuus… Kauhistus sentään, kaikenlaisii maa päällään kantaaki. :D Tytöt on tyttöjä ja pojat poikii, mut sil miten pukeutuu, millasel pyöräl ajaa, millasil leluil leikkii, ei oo mitään tekemist asian kans.

Jokainen saa toki olla niin ahdasmielinen tai avarakatseinen em. asioiden suhteen ku ite haluu… :)

Kirjoitustyylisi perusteella voisi kuvitella että olet Eemin äiti -97. :tirsk:

Meilläpäin oon huomannu sellasen asian, että poikien vaatteita löytyy kyllä lähes aina kaikkia kokoja, mutta vain yhtä tai kahta erilaista.Tyttöjen vaatteita taas on hyllyrivit täynnä erikokoisia, värisiä, eri valmistajien jne. miks poikien vaatteita ei valmisteta yhtä paljon ku tyttöjen?

[QUOTE="vieras";23957313]minun on vaikeuksia löytää pullerolle tytölle sopivia vaatteita. onko muilla samaa ongelmaa?[/QUOTE]

eikö kenelläkään muulla ole samaa ongelmaa? kyselee vieras.

Yhteistyössä