Miksi polttarit pitää olla super-hyper-upeat ja erikoiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Väsynyt"

Vieras
Pitää olla yli-erikoista tekemistä ja mahdollisimman kaukana kotikaupungista. Pitää tehdä jotain mitä ei olla koskaan ennen tehty. Ja maksaa niin v*tusti.
Miksi??

samaa olen miettinyt. Ja ennen oli aina polttaripalavereita, nykyään tulee facebookissa kutsu jossa kaaso(t) ilmoittaa polttareitten päivämäärän ja ohjelman ja sitten oletetaan että kaikki tahtoo koko viikonlopuksi jonnekin reissuun ja maksaa siitä ilosta monta sataa.

Kalleimmat polttari tmihin kutsuttiin oli 300e + omat ruuat ja juomat. Olin tuolloin kotihoidontuella niin jätin väliin kun itse häihin piti hankkia mekko ja lahja tietysti. Polttarit olivat lapissa jonne siis lennettiin.

Viime kesänä oli kahdet polttarit, kummatkin maksoi 100e + omat ruuat ja juomat (hinta sisälsi hotelliyöpymisen).

Tänä kesänä kolmet (!!) polttarit tiedossa, onneksi alkaa kaveripiiri sen jälkeen olla lähes kaikki naimisissa niin helpottaa ;)

ai että mitkä polttarit? eipä ollut meikäläisellä sellaisia enkä ymmärrä niitte ideaa!

mä halusin vaan rakkaani omaksi vaimoksi ja sillä hyvä..
häätkin maksoi pukuineen kaikkine kuluineen ehkä 500e. :D

Muiden ihmisten elämän etapit tulee nykyään itsellekkin kalliiksi... Juuri tämä polttarijuttu voi kustantaa satoja euroja per nuppi, sit vielä itse häihin pitää monesti kustantaa mekko ja lahja nykyään joka parille pitäs antaa rahana.

Kun kaveri saa vauvan, pidetään baby showerit, ja taas pitää osallistua juhlakustannuksiin (kakku ym härpäkkeet) ja tuoda lahja ja taas uudestaan kun vauva syntyy. Ja kenties vielä ristiäisiinkin..

Kun kaverit valmistuu tai pitää synttäreitä, nekin on monesti omakustanteisia. Siis mennään porukalla johonkin synttärisankarin keksimään raflaan ja jokainen maksaa omat syömiset ja juomiset + juhlakalun tietty. Jnejnejne.

Ja joo, olen köyhä. Kotihoidontuki on 300€ ja lapsilisä 100€, joskus vaan ostaa mieluummin sillä 30€:lla vaippoja kuin menee syömään raflaan toisen synttäreiden kunniaksi omaan laskuun.

Mutta oonkin niin white trash että vauvakutsuja ja polttareita en "pitänyt", häät maksoi muutaman satasen ja kun vietän synttäreitä joskus tasavuosina, pyydän ihmiset meille ja kustannan tarjoilut ja juomapuolen itse kaikille kutsutuille... mihin nää pirskeet on hävinny?

Enpä tiedä, missä "piireissä" moisia polttareita vietetään, mutta ei ainakaan omassani. Kuulun "akateemis-kultturellis-humanistis-taiteelliseen" ystäväporukkaan ja meillä on polttarit olleet aina tosi ihania, ajateltuja, persoonallisia ja morsiamen näköisiä. Sellaiset olivat myös omani viime kesänä.

Ei tarvitse lähteä kauas eikä edes yöpyä hotellissa. Itse arvostin suunnattomasti sitä paneutumista ja ajatusta, jonka ystäväni olivat polttareihini laittaneet. Maksoi ruoka/juoma varmasti jotakin, mutta en usko että kauheasti yli 50/lärvä kuitenkaan.

[QUOTE="vieras";28489713]Muiden ihmisten elämän etapit tulee nykyään itsellekkin kalliiksi... Juuri tämä polttarijuttu voi kustantaa satoja euroja per nuppi, sit vielä itse häihin pitää monesti kustantaa mekko ja lahja nykyään joka parille pitäs antaa rahana.

Kun kaveri saa vauvan, pidetään baby showerit, ja taas pitää osallistua juhlakustannuksiin (kakku ym härpäkkeet) ja tuoda lahja ja taas uudestaan kun vauva syntyy. Ja kenties vielä ristiäisiinkin..

Kun kaverit valmistuu tai pitää synttäreitä, nekin on monesti omakustanteisia. Siis mennään porukalla johonkin synttärisankarin keksimään raflaan ja jokainen maksaa omat syömiset ja juomiset + juhlakalun tietty. Jnejnejne.

Ja joo, olen köyhä. Kotihoidontuki on 300€ ja lapsilisä 100€, joskus vaan ostaa mieluummin sillä 30€:lla vaippoja kuin menee syömään raflaan toisen synttäreiden kunniaksi omaan laskuun.

Mutta oonkin niin white trash että vauvakutsuja ja polttareita en "pitänyt", häät maksoi muutaman satasen ja kun vietän synttäreitä joskus tasavuosina, pyydän ihmiset meille ja kustannan tarjoilut ja juomapuolen itse kaikille kutsutuille... mihin nää pirskeet on hävinny?[/QUOTE]

Mut eiks "white trash" just pidä noita baby showereita ja muita älyttömiä amerikkalaisista leffoista pöllittyjä idioottijuhlia, jotka eivät istu Suomeen ollenkaan.

Ennen vietiin rotinoita vauvaperheeseen - eli ruokaa, ettei äidin tartte laittaa heti synnytyksen jälkeen sapuskaa. Mut ei kukaan enää noin tee. Ei oo Amerikasta. Eikä kai seksikästä. Vain käytännöllistä.

[QUOTE="vieras";28494335]Mut eiks "white trash" just pidä noita baby showereita ja muita älyttömiä amerikkalaisista leffoista pöllittyjä idioottijuhlia, jotka eivät istu Suomeen ollenkaan.

Ennen vietiin rotinoita vauvaperheeseen - eli ruokaa, ettei äidin tartte laittaa heti synnytyksen jälkeen sapuskaa. Mut ei kukaan enää noin tee. Ei oo Amerikasta. Eikä kai seksikästä. Vain käytännöllistä.[/QUOTE]

No en tiiä, kyllä minusta noi kuuluu ainakin nykyään ihan parempiinkin piireihin..

Itse sain muuten rotinat vauvan syntymän jälkeen, se oli käytännöllistä ja mukavaa.

Eiks ylikalliit häät, överipolttarit ja jenkkibabyshowerit oo SO LAST SEASON? Ihan suorastaan ysäriä!

Tämänhetken in ja pop hipsterimorsian ei tod. halua kasvattaa hiilijalanjälkeään ainakaan lentämällä tai matkustamalla kauas. Ehkä joku kiva gettogether lähinurkilla tai kaverin mökillä, aineettomia lahjoja, kasvisruokaa, gojimarjoja ja kauniita sanoja. Sellaiset polttarit olis oikeasti tämän hetken muodikkaimmat.

[QUOTE="vieras";28494402]No daa, sen takia että saadaan nyhtää niiltä vierailta rahaa ja sit vielä kaupanpäälle kehua retostella hienoilla, ylikalliilla juhlilla.[/QUOTE]

+saadaan facebookiin upeita kuvia joilla tehdä moni kateelliseks :D

Reilun 10 vuoden aikana noin paritkymmenet viikonloppupolttarit ulkomailla poikaporukalla, Aivan normaali ja loistava tapa päästä samalla itse huippureissulle. Juhlakalun osuus kuluista jää usein muutamiin satasiin per lärvi, mutta muuten tietysti rahaa kuluu enemmän. Iso juttu sankarille ja kaikki saavat hupia koko rahalla. Harmi, että valtaosa kavereista on jo naimisissa.

Mä sanoin jo nyt porukalle kun he kysyivät että kumpi tulee jotta osaa ostaa lahjaks sopivia vaatteita ettei me kiitos vaan tarvita vaatteit mut rotinat ois kiva ja jopa oma 50v äiti ihmetteli et mitkä hiton rotinat :D

mutta takasin aiheeseen... en itsekään ymmärrä polttareiden ideaa enkä omia edes halunnut vaikka kaverit oisivat halunneet järjestää. Olin raskauden takia niin huonovointinen. Enole itse vielä yksiinkään polttareihin osallistunut.

Jos mun ystävällä olisi niin kalliit polttarit, ettei niihin olisi itselläni sen hetkisen elämäntilanteen vuoksi rahaa, niin jättäisin menemättä. Pahoittelisin ystävälle toki suoraan, että minulla ei ollut varaa osallistua ja tarjoutuisin tekemään vaikka ruokaa eli jotain tekemistä yhdessä. Ihme hommaa, kun kukaan ei kehtaa suoraan sanoa ja myös osoitus monen huonosta itsetunnosta; Nolottaa myöntää muille, ettei ole laittaa vaikka kahtasataa jonkun polttareihin (joka on mun mielestä aivan järjetön raha vaikka ollaan hyvätuloisia).

Vaikka meitä suomenruotsalaisia pidetään aina kermaperseinä, niin eipä ole tarvinnut kenekään juhlia kustantaa saati ostella jotain monen satasen lahjoja. Sain itse babyshowerit (jokainen oli laittanut yhteislahjaan kympin) ja synnytyksen jälkeen sain monet rotinat (eli kuten kuuluu, niin ystävän toivat/tekivät ruokaa).

Polttarit kuuluu olla morsiamen näköiset, toisen inhokki on toiselle luksusta. Itse olen ollut useissa polttareissa, halvimmat maksoivat 40e ja kalleimmat 300e, tähän tietysti lisäksi omat juomat ja ruoat. Kaikissa on ollut hauskaa, ohjelma on vaan ollut erilaista. En valita. Harvemmin sitä kaveriin rahaa pistää joten miksi ei sitten kerran polttareissa? En ymmärrä tuollaista narinaa.

no ei kaikki vietä tuollaiksia polttareita. mun pojalle just pitivät ja samoin tulevalle miniälle. kummassakaan ei ollut mitään hienoja ohjelma numeroita, eikä menty merta edemmäs kalaa. Pojan polttareissa olivat släheisen järjen raanalla mökillä ja harrastivat vesihiihtoa yms. mitä vesillä voi tehdä, kalastivat, saunoivat, illalla käynti paikallisessa baaarissa. Miniälle järjestivät hemmottelu kylpylässä, hyvää ruokaa ja sellaista. ei siis mitään ihmeitä. ja kustannukset ei olleet pahat

Jos mun ystävällä olisi niin kalliit polttarit, ettei niihin olisi itselläni sen hetkisen elämäntilanteen vuoksi rahaa, niin jättäisin menemättä. Pahoittelisin ystävälle toki suoraan, että minulla ei ollut varaa osallistua ja tarjoutuisin tekemään vaikka ruokaa eli jotain tekemistä yhdessä. Ihme hommaa, kun kukaan ei kehtaa suoraan sanoa ja myös osoitus monen huonosta itsetunnosta; Nolottaa myöntää muille, ettei ole laittaa vaikka kahtasataa jonkun polttareihin (joka on mun mielestä aivan järjetön raha vaikka ollaan hyvätuloisia).

Vaikka meitä suomenruotsalaisia pidetään aina kermaperseinä, niin eipä ole tarvinnut kenekään juhlia kustantaa saati ostella jotain monen satasen lahjoja. Sain itse babyshowerit (jokainen oli laittanut yhteislahjaan kympin) ja synnytyksen jälkeen sain monet rotinat (eli kuten kuuluu, niin ystävän toivat/tekivät ruokaa).

kun sanoo ettei ole araa, suhtautuminen on usein hyvin negatiivistä, pahimmillaan hyökätään sen köyhän kimppuun syyllistämällä siitä ettei rahaa ole säästössä. vähän niinkuin tällä palstalla tehdään.

Yhteistyössä