Miksi raskaana ei muka voi syödä jalopenoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Höh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Höh?

Vieras
Siis mikä juttu tämä on? Mun kaveri ei suostunut syömään koska ovat kuulema kiellettyjä raskaana?

Mä en ymmärrä nyt kyllä yhtään, että miksi olisivat...
Osaako joku selventää miksi. olen itse rv 32 ja syönyt useamman purkin tämän ja edellistenkin raskauksien aikana :).

Ei ne kovin vaarallisia taida olla. Mäkin olen syönyt niitä erityisesti raskauksien aikana.:) En ole kuullutkaan, että niissä olisi jotain vikaa raskauden kannalta.

Minä olen yrittänyt välttää raskaana kaikkea minkä joku on jossain keksinyt kieltää ja vähän vielä enemmänkin, mutta missään en ole nähnyt mitään mainintaa jalapenoista.

En ole myöskään koskaan nähnyt mitään kieltoja... Mutta tämä mun ystävä on aika hysteerinen muutenkin. Joten en yllätty enää mistään oikeastaan. Ihana ihminen, mutta stressaa kaikesta.

Minä olen syönyt naga morichejakin, tuoreena.

Jalapenot on muutamasta tuhannesta kymmeneen tuhanteen scovillea, nagat yli miljoona scovillea. Kauppojen purkeissa olevat "jalapenot" ovat kaikkea muuta kuin se oikea tavara.

Hah minä olen googlaillut neuvola-ohjeiden lisäksi muitakin ruokarajoitteita, joita noudatan likipitäen hysteerisesti. Silti en ole jalopenoista kuullut mitään :D Toki säilykeoliiveihin kuoli pari henkilöä Suomessa kun viimeksi raskaana olin, joten tyli säilykkeitäkin välteltyä, mutta ei niihin mitään virallista varoitusta ollut. Jalopenot kyllä pistää närästämään minulla näin raskaana mutta se lienee jo toinen asia...

Chiliä ei suositella raskaana oleville, sillä se (tai oikeastaan chilissä oleva kapsaisiini) saattaa aiheuttaa kohdun ennenaikaista supistelua ja näin aiheuttaa keskenmenon (tosin samasta syystä naiset ovat syöneet chiliä yrittääkseen käynnistää synnytyksen itse jos raskaus on jatkunut yli "määräajan").

Ja itse aiheeseen kommentti, itse en syönyt sen vuoksi kun niin harvoin tuli niitä syötyä ettei vauva ole tottunut siihen tulisuuteen. Uskon että vauvan makutottumukset muodostuvat jo kohdussa, ja jos yhtäkkiä olisi vetäissyt tulisia ruokia niin vauva tottumattomana jollain tavoin saattaisi tuntea itsensä tukalaksi.

Enpäs ole kuullut moisesta, mutta oisko syynä "tulisuus"? Mulla sai yliajalle menemisen jälkeen aikaan lieviä supistuksia, mutta voihan toi jollain vaikuttaa tehokkaamminkin. Tai sitten oli placeboefekti, tiedäpä näistä...
Tuskin haittaa jos muutaman napsii silloin tällöin, olisi se varmasti siellä EI-listalla mikä neuvolassa tungetaan kouraan.

Yhteistyössä