miksi raskaana olevat vaan valittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hei, olen miettinyt sitä että miksi raskaana olevat valittavat niin herkästi asioistaan koko ajan? Ymmärrän sen että jos on esim. alku tai loppuraskaudessa huono olo jne. mutta tuntuu että ns. normaalikunnossakin olevat raskaana olevat väen vängällä keksivät jotain valittamisen aihetta jota eivät normaalielämässä ehkä edes noteeraisi... Onko raskaana ollessa jotenkin pakko kuulua joukkoon ja valittaa vaikka ei mitään hätää olisikaan?
Kyseessä on kuitenkin useimmiten iloinen asia joka mun mielestä vähän latistuu kun ihmiset keksimällä keksivät siitä jotain valitettavaa. Ja en siis tarkoita nyt näitä "oikeasti kärsiviä" ihmisiä, tietenkin saa valittaa jos makaa 24/7 oksentelemassa mutta näitä pikkuvaivaisempia ihmettelen...

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23671878:
Ooksä ollu ikinä raskaana?

Meinasin kysyä ihan samaa:) Ensinnäkin hormonit tekee aika keljuja temppuja... Yhtenä hetkenä itket ja naurat vuoronperään, seuraavana tekisi mieli motata ihmisiä päin näköä! yritä nyt siinä olla seesteinen ja ei valittava...

jep.ensin vingutaan kun halutaan lapsi ja voi voi kun on vaikeaa saada plussa ja onko tää haamu vai ei, sit ku se pulla on uunissa aletaan valittaa. sitä saa mitä tilaa.

Meinasin kysyä ihan samaa:) Ensinnäkin hormonit tekee aika keljuja temppuja... Yhtenä hetkenä itket ja naurat vuoronperään, seuraavana tekisi mieli motata ihmisiä päin näköä! yritä nyt siinä olla seesteinen ja ei valittava...

Joo olen tälläkin hetkellä raskaana, viikkoja 36. Eli ei mikään superhyvä olotila ole enää mutta silti vierastan ajatusta että joka toinen lause alkaa valituksella... Ja siksi olen kiinnostunut kuulemaan tälläisten ihmisten kommentteja ja fiiliksiä.
Ja hormoneista, joo ne vaikuttavat ihmiseen mutta olen myös sitä mieltä että moni käyttää niitä myös syynä huonoon käytökseen...
ap

Juu eipä yleistetä, kai ne valittaa joilla on tapana muutenkin asioista valitella mutta itse en henk. koht. valita raskaanakaan jos nyt ei oikeasti mihinkään koske.

Mä en yhdy ihan tähän mielipiteeseen että ne vaan valittavat ketä yleensäkin valittaa koska ainakin mun kokemusten perusteella tätä valittamista harrastavat aika paljon myös ne ihmiset jotka normielämässä ovat ihan suht positiivisia. Mutta sitten se raskaus ikään kuin laukaisee jonkun hirveän negapilven :D
ap

Riippuu mistä roikkuu! Mä valitin ekassa raskaudessa, koska oli oikeasti todella rankka, raskausmyrkytysten ym takia. Nyt toista odottaessa oloni on aivan mahtava! En keksi mitään miksi valittaa, no ehkä selkä on välillä vähän jumissa :)

Olen varmaan valittanut rasittavuuteen asti ainakin viimeiset 2 raskautta läpi.
Vaikka mitään varsinaisen isoa vaivaa ei ole ollutkaan, mutta raskaana vaan on v*ttumaista olla.

Mutta vähän kremppaa joka paikka, ei tunnu "omalta itseltä".

Lisäksi olen tottunut raskaaseen liikuntaan, fyysiseen työntekoon ja ylipäätään sellaiseen elämänmenoon, että tahti välillä huimaa omaakin päätä. Se ihan vaan hitaus, minkä raskaus aiheuttaa -kun kroppa ei vaan pysty siihen mulle normaaliin tahtiin-, käy ihan tosissaan mielenterveyden päälle ja pistää valittamaan.

Itseasiassa halusin alunperin 5 lasta, mutta kyllä se neljään jää, en usko että mun pää kestää enää yhtään raskautta, tai ainakaan lähipiiri kestä mua enää yhtään raskausaikaa...

Mä vannoin joskus, että jos saan lapsen niin en valita raskausaikana :D
No, kun oksentaa alusta loppuun saakka enemmän tai vähemmän niin ei siinä paljoa hymyilyttäny.
Nyt toisella kertaa, 6 vuoden tauon jälkeen olo parempi, pahoinvointi tuntuu hellittävän, mutta on sitten tullu pieniä kolotuksia tilalle.
Kummasti sitä vain uskaltaa valittaa sitten kun vihdoinkin on raskaana.

No oon vähän samaa ihmetelly, että kuuluuko se tavallaan asiaan. No, kai joillain on oikeasti paljon kaikenlaista vaivaa, ja sitä sitten valitellaan... Mutta osa kyllä valittaa just siksi että koko maailma huomaa että "mää oon raskaana" !

Itellä ei kokemusta sellaisesta raskaudesta jossa olisin valitellut. Valitin kyllä siinä synnytystilanteessa, muuten ihan nautin vain raskausajasta :) Ymmärrän ettei kaikki voi nauttia, enmäkään varmaan nauttisi jos en pystyisi tyyliin mitään tekemään ja sattuisi jne.

Uusimmat

Yhteistyössä