Miksi säälitään kun on 3 alle 4.v lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oho

Vieras
Mulla on kolme ihanaa tyttöä: 3v8kk, 2v6kk ja 8,5kk.

Mä olen valtavan ylpeä tyttäristäni. Olen iloinen siitä, että heille on saatu suht pienet ikäerot. Näin heillä on toisistaan leikki ja juttu-seuraa ja minusta he muodostvat toisiinsa varsin vahvan tunne-siteen juuri siksi koska ovat kaikki aika pieniä.

Rankkaahan välillä on ja työtä riittää, mutta se kuuluu asiaan ja enkä minä siitä. Ympäristön suhtautuminen joskus vaan ihmetyttää.
Pienellä paikkakunnalla kun eletään, niin ihmiset ovat aika auliita jakamaan kommenttejaan asiasta.

Tuntuu joskus vähän pahalta ja oudolta kuulla esim. seuraavanlaisia kommentteja:
"voi sua, noin pienet lapset ja saat täällä yksin selvitä(prismassa..) "kuinka sä oikein jaksat, olisko pitäny harkita eka", "kaikki noin pieniä! mahtaa teillä olla sotkua", "ei yhen tarvitsisi kansoittaa koko maata, ainakaan tehä lasta joka vuosi", "mitä sä noilla kaikilla vauvoilla oikeen teet?", "ethän sä tommosta ipanalaumaa saa edes mihinkään hoitoon"...

Näitä oon kirjannu vaikka kuinka ylös. Ihmettelen suuresti tämän seudun ihmisten suhtautumista, onko muualla tuollaista??? Lapset ovat kyllä siistejä ja hyvin puettuja ja kammattuja kun kuljemme ulkona, ja silti tuollaista. ihmettelen, mutta menen entistä enemmän kylille.

Mie ainakin sen takia annan tuollaisia kommentteja tuollaisesta lapsilaumasta, kun epäilen että itse en selviytyisi tuollaisen lapsikatraan kanssa. Ts. "ihailen" että miten joku jaksaa :)

Kuulostaa oudolta. Me asutaan lähes maaseudulla ja täällä on suurella osalla paljon lapsia. Meillä on kolme lasta ja se on pieni lapsimäärä täällä. Ihmiset kai voivat ihmetellä vaikka mitä, mutta mitäs niistä välittää. On mullekin silti joku sanonut, että "vieläkös noita tulee lisää?"

No tuota. Minä olin ainakin aika lujilla kesällä 96, kun isot pojat olivat suunnilleen samankokoisia kuin nuo sinun pienesi. Toki se aika oli hurmaavaa kaaosta, mutta myös kovin uuvuttavaa.

Eli itsekin voisin vastaavassa tilanteessa tapaamalleni äidille kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa jotakin, jonka toivoisin äidin tulkitsevan tsemppaukseksi ja kehoitukseksi huolehtia omasta jaksamisestaan.

Ja kyllä minultakin kaikenlaista kyseltiin ja ihmeteltiin kun pienten kanssa liikuskelin. Vaan enemmän ihmeteltiin, kun heidät isoksi saatuani saimme iltatähden :laugh:

Lähes tyystin olen välttynyt tuollaisilta kommenteilta ainakin päin naamaa, sitä en toki tiedä mitä takanapäin puhutaan :) ja me ollaan sentään vuosien varrella liikuttu melko paljon kaupoissa ja muualla koko perheen voimalla. Meidän lapset ovat syntyneet noin kahden vuoden välein eli on meilläkin ollut kolme alle nelivuotiasta yhtäaikaa, tosin ei kovin kauan. Mutta täällä Pohjois-Pohjanmaalla on aika paljon isojakin perheitä, joten ehkä täällä ollaan totuttu paremmin sellaiseen. Missäpäin sinä asut?

Länsi-Uudellamaalla asutaan, täällä perheissä 2-3 lasta, mutta monissa isommat ikäerot. Ehkä asiat kaikineen nyt ahdistaa kun on pakko siirtyä oravanpyörään kun pienin on 11 kk. Ovat onneksi sitkeää sorttia niinkuin äitinsäkin.

Jotkut ihmisethän oikein hakee sitä sääliä ja nauttivat kun saavat olla niin marttyyrin asemassa ja kaikki päivittelevät että kuinka vaikeaa sulla onkaan. Minustakin se on rasittavaa, meille viides tulossa ja vanhin vasta 6v mutta en minä kyllä sääliä kaipaa. Mulla on aivan ihana elämä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Jotkut ihmisethän oikein hakee sitä sääliä ja nauttivat kun saavat olla niin marttyyrin asemassa ja kaikki päivittelevät että kuinka vaikeaa sulla onkaan. Minustakin se on rasittavaa, meille viides tulossa ja vanhin vasta 6v mutta en minä kyllä sääliä kaipaa. Mulla on aivan ihana elämä :D

Millonkas teille on tulossa perheenlisäystä? :)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
miksi ei voi sääliä? minä säälin ainakin. eipä käy kateeksi.

Mun mielestä jos ihminen on onnellinen omista valinnoistaan, ei ole sääliin aihetta.

Mutta jos sulla tosiaan on noin paljon turhaa energiaa, niin käytä ne vaikka nälkälasten säälimiseen?

Alkoholisti- tai huumeperheisiin jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

Marraskuussa on laskettu aika, esikoinen ehtii täyttää 7v ennen sitä että vähän helpottaa ihmisten kauhistuneita kommentteja...ehkä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

Marraskuussa on laskettu aika, esikoinen ehtii täyttää 7v ennen sitä että vähän helpottaa ihmisten kauhistuneita kommentteja...ehkä :D

:D

Uusimmat

Yhteistyössä