Miksi sanotaan että vauva pystyy liikkuun masussa vielä paljon nyt rv 25

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miimuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miimuu"

Vieras
Kun ei mun masukki taida liikkua tai siis liikuu mutta potkut tulee aina samasta oaikasta (alhaalta navan kohtaalta ja alapuolelta)

vai liikkuuko se mut mä en tunne muuta kuin alhaalla ne potkut?

no ehkä sulla on vain rauhallisempi kaveri, viihtyy suht samassa asennossa. Tai et tunne ihan kaikkia liikkeitä. Nämä ovat aina ihan hirveän yksilöllisiä juttuja.

Mutta näin yleisesti ottaen. Vielä rv 25 vauva on niin pieni että kohdussa on tilaa temmeltää, kääntyillä ja heitellä voltteja.

Mie olen nyt rv 31+ ja yhä edelleen tuolla kääntyillään. Esikoiseni. teki voltteja vielä rv 37+ ja silläviikolla syntyikin.

Tuossa vaiheessa ei kyllä ehkä kauhean hyvin tunne, onko kyseessö potkut, pyöriminen, kääntyily vai mikä. Itselläni on laskettuun aikaa aikaa pari viikkoa ja edelleen vauvalla on tilaa temmeltää. Kolmisen viikkoa sitten oli poikittain, nyt pää alaspäin. Ennen poikittain menoa oli ollut jo jonkin aikaa pää alaspäin.

Nyt potkut vaihtelevat niin että yhtenä päivänä työntää pikkuinen jalkaansa oikealle ja toisena päivänä vasemmalle. Tällainen on uudelleensynnyttäjillä erityisesti aika yleistä eli tilaa on hyvin.

voi toki olla että mulla viikkojakin vielä vähän.
Muistelin että edellinen laps potki ihan kamalasti pitkin päivää ja aamu yöstä kunnon menot ja tuntu että se survoo kaikki kylkiluut samalla,mutta en muista millä viikolla tuo tapahtui.

Tämä oli rv 21 asti pääalaspäin jokasessa ultrassa tai neuvolassa missä kävin niin aina sama asento. Nyt pari viikkoa sitten oli kuitenkin sen verran liikahtanut että oli perätilassa ja kylkiin tunsinkin jotain mutta nyt tässä jo 3-4vk niin tunnen kaikki mahdolliset ainoastaan tuolla alhaalla eli saattaa edelleenkin olla perätilassa.

Yhteistyössä