Miksi se nukahtaminen on niin vaikeaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja yökyöpeleitä oomme:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Tää on varmaan sada alotus multa tällä teemalla :snotty:
Mutta tuo esikoinen, taas meni 45min ennenkuin nukahti :o Tänään on olkoillut 2 kertaa, tv on ollut päällä vain pikku kakkosen ajan, leikitty yhdessä, ennen nukkumista luettiin sohvalla, ei ole juonut mehuja tms. ja siltikin on vaikeeta, on aina ollut...MIKSI???

Joku siinä vain mättää! Nukkuuko päikkärit liian myöhään, liian vähän ohjelmaa hänelle päivään, äidin puutosta/isän.
Normaalilapsi käy nukkumaan tyytyväisenä ja väsyneenä eikä temppuile.

:laugh:

Siinähän se syy.) Sinä olet hermostunut ja valmis paiskaamaan lapsen pihalle, ei ihme ettei nuku.

Juu, joka ilta näin :headwall:

No eihän hän tiedä millon paiskaat, kauhee paniikki.

Niinpä, laps raukka pelossa elää koko elämänsä..

Ap, joillain on noita "normaalilapsia" mutta meillä kyllä samanlainen esikko kun sulla. Ei mulla mitään konsteja kyllä ole, yliväsyneenä vaan vielä pahempi jne. Samalta kuulostaa. Päikkärit sitten lopetti 2v 9kk (jos parikin tuntia nukuttaa eikä nuku niin antaa olla vaan). Mutta illalla sai kyllä jo aiemmin nukkumaan ja muistaakseni vähän helpommalla. Ja noin 3,5 v jälkeen jäi iltasadun jälkeen itse nukahtamaan (ovi raollaan). Se mulle riittikin - thanks lord. Jos yhtään lohduttaa toinen lapsi oli sitten "normaali" - nukkuu vielä 2v n.13-14 tuntia vuorokaudessa (ilman mitään nukuttamisia). Kolmas on tulolla - saas nähdä onko normaali vaiko epänormaali, heh..

Meilläkin sitten aivan epänormaali lapsi. Aina ollut vaikeaa nukahtaminen ja nykyään menee "enää" sellanen puolisen tuntia kun nukahtaa siihen pyörimiseensä. Pitkään ollut iltarutiinit ja rauhoitettu illat, päikkäreitä ei nuku yhtään liikaa. On väsyny muttei millään malta nukahtaa. Äidiltä saa kyllä huomiota ja syliä tarpeekseen eikä siitä varmasti ole kyse.

Meilläkin sitten aivan epänormaali lapsi. Aina ollut vaikeaa nukahtaminen ja nykyään menee "enää" sellanen puolisen tuntia kun nukahtaa siihen pyörimiseensä. Pitkään ollut iltarutiinit ja rauhoitettu illat, päikkäreitä ei nuku yhtään liikaa. On väsyny muttei millään malta nukahtaa. Äidiltä saa kyllä huomiota ja syliä tarpeekseen eikä siitä varmasti ole kyse.

"kiva" kuulla et on muitakin paranormaaleja lapsia :D
meillä nyt ei sit nukuttu päikkyjä tänään ja äsken meinas nukahtaa sohvalle, tulee varmaan piiiitkä ilta :snotty:

Meillä mennään nukkumaan (siis lapset) kahdeksalta, isompi nukahtaa 15 - 20 minuutissa, pienempi vasta ysiltä ... siis joka ilta. Mut ei se haittaa, toinen nukkuu ja toinen pomppii sängstä pois ja huutaa sata kertaa "peitto päälle" ja mä ravaan ohjaamaan takaisin sänkyyn ja peittelemään :).

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Meillä mennään nukkumaan (siis lapset) kahdeksalta, isompi nukahtaa 15 - 20 minuutissa, pienempi vasta ysiltä ... siis joka ilta. Mut ei se haittaa, toinen nukkuu ja toinen pomppii sängstä pois ja huutaa sata kertaa "peitto päälle" ja mä ravaan ohjaamaan takaisin sänkyyn ja peittelemään :).

Eikö se toinen herää? Meillä tuo vauva pelästyy kauheen herkästi kovia ääniä ja niitähän tuosta isommasta pääsee :whistle:

Eikö se toinen herää? Meillä tuo vauva pelästyy kauheen herkästi kovia ääniä ja niitähän tuosta isommasta pääsee :whistle:

Joo, jos toinen on vauva niin tilanne onkin hankalampi. Meillä toi 4,5 vee kyllä nukkuu kun vaan saa unenpäästä kiinni, vaikka vähän meteliä oliskin.

Täähän on kuin ote meidän perheen illasta. Meillä siis myös näitä epänormaaleja lapsia. Ja ei, isompi ei herää pienemmän möykkään. Sen jälkeen kun on nukahatanut niin ei herää yhtään mihinkään mooooneeen tuntiin.

Nyt sitten kävikin niin hassusti että poika on ollut kaksi päivää ilman päiväunia ja molempina iltoina mennyt nukkumaan vähän jälkeen 19 ja nukkunut klo 8 asti :o et taisi sit tepsiä se päikkyjen pois jättäminen :D

Nyt sitten kävikin niin hassusti että poika on ollut kaksi päivää ilman päiväunia ja molempina iltoina mennyt nukkumaan vähän jälkeen 19 ja nukkunut klo 8 asti :o et taisi sit tepsiä se päikkyjen pois jättäminen :D

=)

Yhteistyössä