Miksi se on meillä niin, että ukko vaan ilmottaa, että "nyt lähden sinne ja sinne" eikä kysele sopiiko se mulle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja melkein yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

melkein yh

Vieras
...mutta minun pitää jo hyvissä ajoin suunnitella menoni ja kysyä sopiiko miehelle ja voiko hän hoitaa lapsia sillä aikaa...!!? Nytkin ukko vain sanoi, että hänellä on menoa ja lähti. Minulla ei onnistuisi mitenkään. Jonnekin jos JOSKUS pääsen niin pitää olla ukolle paperilla mustaa valkoisella, miten toimitaan lasten kanssa yms. Äsken yritin taas "keskustella" asiasta, mutta mitäpä se auttaa... lähti silti... :(

Minä ainakin ennemmin vien lapset hoitoon jos on menoa tai otan mukaan. Tarvii se mieskin omaa aikaa työpäivän päälle. Joskus jätän jos sattuu olemaan kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No voi kristus, miksi olet suostunut tuohon tilanteeseen. Miksi et vain lähde, esim samalla ovenavauksella kuin äijä tulee kotiin. Puhelin pois päältä ja vain menet.

En vaan voi. En uskalla :( Kerran, kun mies oli lähdössä taas johonkin, kaappasin autonavaimet ja sanoin, että nyt lähdenkin minä... Mutta mies vaan syöksyi silti ulos auton luo ja minun oli pakko palata sisälle, ettei lapsille ehdi sattua mitään yksinään... :(

Meillä oli joskus noin. :/ Mutta en mäkään saman päivänä ilmoita, jos olen menossa johonkin pidemmäksi aikaa ilman lapsia, vaan pari päivää ennen. Eilen esim. sanoin miehelle, et menen kaverin kanssa perjantaina elokuviin. Ja vaadin myös mieheltä, että pari päivää ennen kertoisi, jos on johonkin menossa, tosin se ei käy oikeen missään enää.

siis..hetkonen. ja sä suostut tuohon? Ihan kuule ilmoitat vaan miehelles,että se saa jäädä lasten kanssa kotia kun SINULLA on menoja.

Kuvittelleko mies,että hän vain siittää lapset ja voi mennä. AIka olisi miehenkin oppia hoitamaan lapsia..ihan ilman että sinä olet kärpäsenä katossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Meillä oli joskus noin. :/ Mutta en mäkään saman päivänä ilmoita, jos olen menossa johonkin pidemmäksi aikaa ilman lapsia, vaan pari päivää ennen. Eilen esim. sanoin miehelle, et menen kaverin kanssa perjantaina elokuviin. Ja vaadin myös mieheltä, että pari päivää ennen kertoisi, jos on johonkin menossa, tosin se ei käy oikeen missään enää.

Tarkoitin nyt pääasiassa sellaisia lyhempiä aikoja... En voi esim. lähteä kaupunglla käymään ilman "neuvotteluja"...

Alkuperäinen kirjoittaja melkein yh:
No voi kristus, miksi olet suostunut tuohon tilanteeseen. Miksi et vain lähde, esim samalla ovenavauksella kuin äijä tulee kotiin. Puhelin pois päältä ja vain menet.

En vaan voi. En uskalla :( Kerran, kun mies oli lähdössä taas johonkin, kaappasin autonavaimet ja sanoin, että nyt lähdenkin minä... Mutta mies vaan syöksyi silti ulos auton luo ja minun oli pakko palata sisälle, ettei lapsille ehdi sattua mitään yksinään... :(

No mies luottaa siihen ettet sinä lähde. Mitäs jos lähdetkin? Jäisikö lapset heitteille? Ei sellainen ole mikään isä jos ei lapsistaan huolta pidä.

Meillä myös sama homma.Välillä tuntuu että joutuu rukoilemaan että pääsee kaupassa käymään yksinään.Auta armias jos pääset sinne kauppaan ja reissu venyy 10min pitemmäksi,jo soitetaan perään ja hoputetaan.Päivät mies on töissä ja illat istuukin sitten tietokoneella pelaamassa nettipokeria.Ja tokihan raskas työ vaatii raskaat huvit,viikonloput menee ukolla kaljapöhnässä.Jos ei istu kotona tietokoneella mäyräkoiran kera niin sitten lähtee kapakkaan.Pian olen yh jos ei tahti muutu.Eipä ole ukko kertaakaan minultakaan kysynyt käykö jos hän lähtee jonnekkin,tulee vain ilmoitus että nyt menen.Vittu!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:

Tarkoitin nyt pääasiassa sellaisia lyhempiä aikoja... En voi esim. lähteä kaupunglla käymään ilman "neuvotteluja"...

Niin, meillä ne lyhyet ajat on siis ruokakaupassa käynti tms, eli max tunti.

Alkuperäinen kirjoittaja homsantuusa:
siis..hetkonen. ja sä suostut tuohon? Ihan kuule ilmoitat vaan miehelles,että se saa jäädä lasten kanssa kotia kun SINULLA on menoja.

Mies sanoo, että hänen menonsa ovat tärkeämpiä.... ja eihän minulla oikeastaan ole mitään kovin tähdellisiä menoja... mitä nyt vaan haluaisin välillä omaa aikaa... :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä ainakin ennemmin vien lapset hoitoon jos on menoa tai otan mukaan. Tarvii se mieskin omaa aikaa työpäivän päälle. Joskus jätän jos sattuu olemaan kotona.

Mä mietin ton niin, että mä olen tehnyt ihan yhtä täyden työpäivän näiden kolmen muksun kanssa kotona, kuin mies on tehnyt töissä.

Muuna aikana hoitovastuu jakautuu meillä aika tasan ja kumpikin saa mennä omia menojaan ja harrastuksiaan yksinkin.

No mies luottaa siihen ettet sinä lähde. Mitäs jos lähdetkin? Jäisikö lapset heitteille? Ei sellainen ole mikään isä jos ei lapsistaan huolta pidä.

No en tiedä miten kävisi... Joskus olen sanonut, että menen nyt käymään siellä ja siellä ja sinä saat olla lasten kanssa ja hän oikein vihaisesti sanoo, ettei varmasti ole. Surettaa vaan lastenkin puolesta, jos saavat isästään sellaisen kuvan, ettei tahdo olla lastensa kanssa :( Ja en tiedä voisinko hyvillä mielin olla menoillani, jos olisin lähtenyt riidoissa, neuvottelematta asiasta...

Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Mä mietin ton niin, että mä olen tehnyt ihan yhtä täyden työpäivän näiden kolmen muksun kanssa kotona, kuin mies on tehnyt töissä.

Muuna aikana hoitovastuu jakautuu meillä aika tasan ja kumpikin saa mennä omia menojaan ja harrastuksiaan yksinkin.

Minunkin mielestä kotiäidin työ on työtä siinä missä miehenkin työ kodin ulkopuolella. Mutta miehellä on vissiin se käsitys, että minu työpäiväni on 24h, hänen 8h. Mnulla ei ole vapaa-aikaa, hänellä on.

Alkuperäinen kirjoittaja homsantuusa:

Mies sanoo, että hänen menonsa ovat tärkeämpiä.... ja eihän minulla oikeastaan ole mitään kovin tähdellisiä menoja... mitä nyt vaan haluaisin välillä omaa aikaa... :(

Tottakai sinäkin tarvitset omaa aikaa... oli se sitten kauppareissu, ikkunaostoksia tai jotain muuta.

Voi vitsi kun käy kateeksi äijää... minun sitä pitää neuvotella jokaisesta menosta. Pidemmät poissaolot otan puheeksi kun on käly kylässä, ettei vaimo kehtaisi sanoa "ei". Tarkemmin ajateltuna käytin samaa taktiikkaa pikkupoikanakin: kerjäsin äidiltä rahaa aina kun hänellä oli vieraita. Hän ei halunnut vaikuttaa saidalta tutkivien silmäparien alla. Niin ne ajat muuttuvat, muttei muutu ihminen...

Minäkin olen työttömänä kotona lasten kanssa. Mies tulee ja menee eikö sen kummemmin ilmoittele etukäteen jos on menossa johonki, sanoo silloin ku menee ovesta ulos. Nyt kuitenkin minä olen alkanut tekemään samoin. Mies tulee töistä, ja kun hän syö minä lähden ovesta ulos. Vaikka vain lenkille, mutta pointtina on etten etukäteen varoita häntä vaan ilmoitan silloin kun kävelen ovesta. Eilen kävin 2 tunnin sauvakävelylenkin ja mies oli kiltisti kotona lasten kanssa. Eiköhän tuo kans opi ilmoittamaan menoistaan ku sille näyttää mitä se on!

Kyllä minä yksin menen jos on tarvetta, meillä on noita hoitajia vaikka muille jakaa, ei tarvi miestä nakittaa jos ei satu olemaan aivan jouten, mitä harvoin omakotitalossa on.

Kyllä minä yksin menen jos on tarvetta, meillä on noita hoitajia vaikka muille jakaa, ei tarvi miestä nakittaa jos ei satu olemaan aivan jouten, mitä harvoin omakotitalossa on.

Hienoa :flower: ettei isä tarvitse viettää aikaa lastensa kanssa :headwall:

Kyllä hän viettää aikaa, varsinkin viikonloppusin. Lapset menee siinä vaikka puutarhahommissa mukana jos on vaan tarpeeksi monta silmää katsomassa, ettei yksin jää, silloin ei hommista tule mitään. Ja jos on vaikka autoa korjaamassa niin tarvii lapset toisen vahdin, ne ehtii kyllä jollain työkalulla tekemään vaikka mitä autolle jos et itse heti ehdi katsomaan. Ei se meinaa ettei vietä aikaa vaikkei sitten välttämättä ole yksin heidän kanssaan.

Nojuu!
Munn ukko teki niin että ilmotti jälkikäteen että oli lähteny tyyliin"lähdin reissuun,tulen kuukauden päästä" jne...
Pari vuotta tätä tehtyään kävikin ilmi et sillä oli toinen perhe... :attn:

Ei asu enää meillä se ukko

Jotkut kun tekevät perheen kanssa yhdessä asioita, ei sitä tarvitse niin olla että jompikumpi vahtii lapsia, heidän kanssaan voi tehdä koko perheen voimin vaikka mitä. Pelata, vaikka niitä puutarhatöitä, ulkoilla, lenkkeillä,käydä uimassa, rakentaa legoja... ja isä viettää mielellään aikaa lasten kanssa, ei se ole tarvitsemista!

Yhteistyössä