Miksi si-rokotuksen puolestapuhujat hyökkäävät rokottamatta jättäviä vastaan aika aggressiivisestikin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outoa

Vieras
Tällä palstalla kun olen lueskellut ketjuja sikainfluenssasta niin melkein joka ketjussa on saatu aikaan riitaa rokotuksen ottamisesta. Jotka eivät anna rokottaa lapsiaan puolustautuvat sillä, ettei rokotuksesta tiedetä tarpeeksi eivätkä halua lasten elimistöön sellaista. Niin sitten rokutuksen puolestapuhujat (usein hoitoalan ihmisiä) arvostelevat aika kärkevästi. Olen lukenut mm. että ei-rokotettuja lapsia ei saisi tuoda saamaan tehohoitoa, vanhemmat ovat siipeilijöitä (vaikka taval. rokotusohjelman rokotukset otettaisiinkin), älä sitten tule itkemään jos lapsi kuolee si:aan jne...

MIKÄ oikeuttaa nämä ihmiset näin hyökkäämään sanallisesti toista vastaan? Kun joka ikinen meistä varmasti tekee sen minkä luulee olevan lapselleen parasta! Rokottamatta jättävillä on varmasti vain kova huoli siitä, että rokotus tekee haittaa lapsille. Ja varmasti ovat asiaa kovasti miettineet.

Oletkohan nyt lukenut oikein tarkkaan ?

Hyökkäämistä tapahtuu ihan toisinkinpäin. Rokotteenvastaiset ovat minusta täällä kaikista hyökkääimpiä olleet...

Alkuperäinen kirjoittaja voi kuule:

Hyökkäämistä tapahtuu ihan toisinkinpäin. Rokotteenvastaiset ovat minusta täällä kaikista hyökkääimpiä olleet...

Peesi. On ollut Antti Heikkilä-faneja, Tohtori Tolonen faneja, 2 tähden jenkkikenraali-faneja etc etc

Joo olen huomannut noinkin päin. Mutta kuulostaa tosi pahalta, varsinkin hoitoalan ihmisten suusta, tuo että älä tuo lastasi viemään hoitopaikkoja. Lapsenko syy se on?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Peesi. On ollut Antti Heikkilä-faneja, Tohtori Tolonen faneja, 2 tähden jenkkikenraali-faneja etc etc

Ja se yksi terroristi, joka taisi saada bannia, koska ärhäköistä aloituksista ei tullut mitään loppua!

Ja se yksi terroristi, joka taisi saada bannia, koska ärhäköistä aloituksista ei tullut mitään loppua!

Oliko hän rokotuksen puolustaja vai vastustaja?

Rokottajien ja rokottamattomien välillä on vain se ero, että ne jotka jättävät lapsensa/itsensä rokottamatta riskeeraavat lastensa/oman terveytensä ohella myös rokotettujen terveyden. Eli mitä useampi rokotteen ottaa sitä vähemmän tautia meillä ilmenee. Taudin voi saada vaikka piikki olisi otettunakin. Rokottamatta jättäminen on myös vapaamatkustajuutta. Jos riittävän moni ottaa rokotuksen, saavat myös rokottamattomattomat suojan kun tauti ei pääse leviämään. Ja noin niinkuin tarkennukseksi, niin vapaamatkustajuus on mielestäni suvältä sieltä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo olen huomannut noinkin päin. Mutta kuulostaa tosi pahalta, varsinkin hoitoalan ihmisten suusta, tuo että älä tuo lastasi viemään hoitopaikkoja. Lapsenko syy se on?

Ei ole. Kaikki asiaton löpinä on tyhmää.

Kai se on niin, että kaikki äidit ovat ymmällään ja koettavat perustella siksi omia ratkaisujaan voimallisesti myös toisille.

Ei se lapsen syy ole, vaan vanhemman, mutta lapsi holhouksen alaisena joutuu valitettavasti kärsimään holhoajansa virheistä. Se on elämää.

Vastustaja henkeen ja vereen. Tyyliin VAROITUS! ÄLÄ ROKOTA LASTASI! vAARA! hENKI POIS!!!!

Hyökkäävät siksi, että ovat itse niin epävarmoja siitä, kannattaako rokotetta ollenkaan itsekään ottaa. Silti eivät uskalla olla ottamatta.

Sitten kun joku (esimerkiksi minä ja vielä astmaatikko) ilmoittaa että ei rokotetta ota, niin hermohan siinä menee! Rokotusmyönteisiltä!

Vastustaja henkeen ja vereen. Tyyliin VAROITUS! ÄLÄ ROKOTA LASTASI! vAARA! hENKI POIS!!!!

Ok, sai varmaan bannia, jos meuhkasi kuin heikkopäinen

Ei ole. Kaikki asiaton löpinä on tyhmää.

Kai se on niin, että kaikki äidit ovat ymmällään ja koettavat perustella siksi omia ratkaisujaan voimallisesti myös toisille.

Näinpä. Kaikki ovat ymmällään ja miettivät mikä on parasta ja turvallisinta. Ja tekevät päätöksen sen mukaan.

Ei lapsen syy vaan oikeasti tosi vastuuttomien vanhempien syy! Jokaisen vanhemman joka jättää rokotusmahdollisuuden käyttämättä pitäis nähdä teholla oleva hengestään kamppaileva kipeä lapsi - ihan oikeesti! Sen jälkeen olen aivan varma ettei ko.äiti tai isä hetkeäkään epäröisi rokotuttaako omaa lastaan. Se on niin helppo ajatella ettei meidän perheeseen tule sitä vaikeaa tautimuotoa kun naapuritkin selvisivät niin vähällä. Eihän kukaan usko että syöpäkään iskee omalle kohdalle! Rokotus on pieni vaiva ennaltaehkäistä tuo kohtalo melko varmasti. Tottakai nuo rokottamattomat meillä hoidetaan,mutta minunkin mielestäni se on resurssien väärinkäyttöä tahallaan uhmata tautia kun tehopaikat muutenkin vähissä. Sairaalle lapsellehan voidaan antaa verensiirto,tehdä leikkaus jne vastoin vanhempien tahtoa jos lääkäri katsoo että että tilanne on lapsen henkeä uhkaava,mutta ennaltaehkäisevää rokotetta ei voi antaa vastoin vanhemman tahtoa nykylainsäädännön mukaan Suomessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Rokottajien ja rokottamattomien välillä on vain se ero, että ne jotka jättävät lapsensa/itsensä rokottamatta riskeeraavat lastensa/oman terveytensä ohella myös rokotettujen terveyden. Eli mitä useampi rokotteen ottaa sitä vähemmän tautia meillä ilmenee. Taudin voi saada vaikka piikki olisi otettunakin. Rokottamatta jättäminen on myös vapaamatkustajuutta. Jos riittävän moni ottaa rokotuksen, saavat myös rokottamattomattomat suojan kun tauti ei pääse leviämään. Ja noin niinkuin tarkennukseksi, niin vapaamatkustajuus on mielestäni suvältä sieltä...

Meillä ainakin lapset rokotetaan rokotusohjelman mukaan plus ovat saaneet Twinrix-rokotteen ja kuopus rotarokotteen. Mutta tätä si?rokotetta en uskalla antaa. Pelkään aivan kamalasti, että lapsille on siitä jotain haittaa. Olen siis öitä valvonut miettiessäni, että pitäisikö kumminkin... En halua olla "vapaamatkustaja" jne vaan pelkään ihan hysteerisesti sitä, että lapset sairastuvat rokotteesta! Tekisin kaikkeni noiden puolesta enkä ikinä tekisi päätöstä kevyesti. Siksi tuntuu todella pahalta lukea kaikenlaisia syytöksiä täältä. Tiedetään, miksi sitten luen... No yritän hankkia tietoa rokotteesta. Enkä tosiaan vain tältä palstalta vaan luotettavimista paikoistakin.

Miks rokotetaan vaikkei se suojaa?
Miks te pelkäätte tautia (enemmän kuin rokottamattomat) vaikka olette ottaneet rokotteen jonka pitäis suojata ko. taudilta?

No totta kai ne jotka on rokottaneet niin pelkää että rokotuksesta seuraa jotain myöhemmin ja kadehtivat niitä jotka jättävät rokottamatta. Yksinkertaista mutta totta. Nyt nukkumaan kun ei täällä osata puhua kun sikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja myös sairaanhoitaja:

Ei lapsen syy vaan oikeasti tosi vastuuttomien vanhempien syy! Jokaisen vanhemman joka jättää rokotusmahdollisuuden käyttämättä pitäis nähdä teholla oleva hengestään kamppaileva kipeä lapsi - ihan oikeesti! Sen jälkeen olen aivan varma ettei ko.äiti tai isä hetkeäkään epäröisi rokotuttaako omaa lastaan. Se on niin helppo ajatella ettei meidän perheeseen tule sitä vaikeaa tautimuotoa kun naapuritkin selvisivät niin vähällä. Eihän kukaan usko että syöpäkään iskee omalle kohdalle! Rokotus on pieni vaiva ennaltaehkäistä tuo kohtalo melko varmasti. Tottakai nuo rokottamattomat meillä hoidetaan,mutta minunkin mielestäni se on resurssien väärinkäyttöä tahallaan uhmata tautia kun tehopaikat muutenkin vähissä. Sairaalle lapsellehan voidaan antaa verensiirto,tehdä leikkaus jne vastoin vanhempien tahtoa jos lääkäri katsoo että että tilanne on lapsen henkeä uhkaava,mutta ennaltaehkäisevä rokotetta ei voi antaa vastoin vanhemman tahtoa nykylainsäädännön mukaan Suomessa.
Jep, sairaanhoitaja, näitä sanoja juuri tarkoitin; että pitäisi nähdä hengestään kamppaileva lapsi teholla... Olet kyllä niin kammottavan empaattinen ihminen että...

En halua olla "vapaamatkustaja" jne vaan pelkään ihan hysteerisesti sitä, että lapset sairastuvat rokotteesta!

Itse et ehkä halua olla vapaamatkustaja, mutta sitä sinä todellisuudessa olet. Katsos kun tuota vapaamatkustajuutta et itse pääse määrittelemään. Sen määrityksen tekevät ne, jotka saavat kärsiä sinun ratkaisustasi. Minun ratkaisuni rokotuttaa lapseni ei vaikuta sinun lastesi terveyteen, mutta sinun ratkaisusi jättää rokote ottamatta vaikuttaa minun lapsiini. Joten minä saan määritellä sinut vapaamatkustajaksi!

Meillä ainakin lapset rokotetaan rokotusohjelman mukaan plus ovat saaneet Twinrix-rokotteen ja kuopus rotarokotteen. Mutta tätä si?rokotetta en uskalla antaa. Pelkään aivan kamalasti, että lapsille on siitä jotain haittaa. Olen siis öitä valvonut miettiessäni, että pitäisikö kumminkin... En halua olla "vapaamatkustaja" jne vaan pelkään ihan hysteerisesti sitä, että lapset sairastuvat rokotteesta! Tekisin kaikkeni noiden puolesta enkä ikinä tekisi päätöstä kevyesti. Siksi tuntuu todella pahalta lukea kaikenlaisia syytöksiä täältä. Tiedetään, miksi sitten luen... No yritän hankkia tietoa rokotteesta. Enkä tosiaan vain tältä palstalta vaan luotettavimista paikoistakin.

rokotin lapseni eilen, luuletko että minä en halua lapseni parasta siksi rokotin?

Minua ainakin ärsyttää, kun osa ihmisistä ei itsepäisyyttään ota sitä rokotetta, kun maalaillaan kaikenlaista negatiivistä rokotteen ympärille. Tässä kun on se perusongelma, että tauti saadaan nopeampaa aisoihin, un ihmisiä rokotetaan Rokottamatta jättäminen antaa taudille enemmän aikaa tehdä mutaatioita ja kehittää resistenssiä nykyisiä lääkkeitä vastaan

Näihän mm tuberkuloosin kanssa Suomesta se on rokotusohjelmien avulla kadonnut ihan olemattomiin, mutta venäjällä jyllää, ja on kehittänytkin resistenssiä siinä määrin, että nykyisin sitä hoidetaan jo klmen antibiootin yhdistelmällä, eikä sekään ole varmaa, että toimii hoito. En kyllä millään haluaisi kenellekään läheiselleni, tuota venäjän super kehittynyttä tuberkuloosia.

Sama tässä sika influenssassa. Vaikka tällä hetkellä tauti ei ole hirvittävän tappavaa laatua, niin se kehittyy kuitenkin koko ajan ja pahenee ajan saatossa, ihan kuin kaikki muutkin virukset ja bakteerit. Virus haluaa selviytyä, lisääntyä ja sopeutua olemassa oleviin olosuhteisiin.

Yhteistyössä