J
Jepjep
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:Rokottajien ja rokottamattomien välillä on vain se ero, että ne jotka jättävät lapsensa/itsensä rokottamatta riskeeraavat lastensa/oman terveytensä ohella myös rokotettujen terveyden. Eli mitä useampi rokotteen ottaa sitä vähemmän tautia meillä ilmenee. Taudin voi saada vaikka piikki olisi otettunakin. Rokottamatta jättäminen on myös vapaamatkustajuutta. Jos riittävän moni ottaa rokotuksen, saavat myös rokottamattomattomat suojan kun tauti ei pääse leviämään. Ja noin niinkuin tarkennukseksi, niin vapaamatkustajuus on mielestäni suvältä sieltä...
Miks rokotetaan vaikkei se suojaa?
Miks te pelkäätte tautia (enemmän kuin rokottamattomat) vaikka olette ottaneet rokotteen jonka pitäis suojata ko. taudilta?
No tottakai se suojaa, mutta suoja ei ole täydellinen. Minä en pelkää rokotetta enkä pelkää tautiakaan. Lasken vaan yhteen yks ynnä kaksi ja saan tulokseksi, että rokotteesta on todennäköisesti enemmän hyötyä kuin haittaa, joten se kannattaa ottaa. Jälkeenpäin näitä asioita on ihan turha pohtia, sillä elämässä ei ole undoa. Minua vain risoo, sekä tässä rokotteessa että muissa rokotteissa, ne mammat jotka jättävät vekaransa rokottamatta ja siten lisäävät ko. tautien yleisyyttä rakkaassa lintukodossani. Tämä on riski myös minulle ja lapsille, sillä mikään rokote ei tarjoa täydellistä suojaa.