MIKSI sitä huivia käytetään joissain uskonnoissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Muslimi:
uon "vanhan" lain on säätänyt Jumala Koraanissa, kirjassa joka ei koskaan vanhene ja joka on aina ajantasalla.

Aviopari voi päättää mitä tahansa keskenään, MUTTA koska he ovat muslimeita, heidän toimiaan säätelee islam, Koraani. Eli mies voi ottaa HALUTESSAAN maksimissaan 4 vaimoa.

Miehen ei tarvitse kysyä tai saada lupaa ensimmäiseltä vaimotaan, jos hän haluaa ottaa toisen vaimon. Kuitenkin ON hyvien tapojen mukaista kertoa asiasta ensimmäiselle vaimolle.

Islamilainen avioliitto on vain ja ainoastaan virallinen islamilaisittain naimisiin mennessä. Eli esim. Suomessa maistraatin vihkiminen ei tee muslimeiden avioliitosta virallista ja lainvoimaista islamin näkökulmasta. Suomessa ei tosiaankaan voi olla naimisissa virallisesti kahden naisen kanssa, kuten jokainen tietää.

Nämä asiat ovat tarkistettavissa Koraanista.

Mä ihmettelen, miten joku voi vielä tänä päivänä elää noin tiukasti? En tuomitse, jos noin tiukka tulkitseminen ja sen mukaan eläminen tekee sinusta onnellisen, niin hyvä! Mielestäni uskon kuuluukin tuoda ihmisten elämään onnea, ei surua ja pettymyksiä ym.

Kuunteletko musiikkia? Juhlitteko syntymäpäiviä?
Kyselen siksi, että en henkilökohtaisesti tunne ketään, joka eläisi noin tiukasti islamin mukaan, vaikka mieheni kotimaassa väestö on lähes 100% muslimeja.

ja vielä yksi kysymys? Koska alkaa tänä vuonna ramadan? Hyvää paastokautta sinulle ja perheellesi!
Minun tuntemani muslimit edustavat samaa linjaa, jota itse yritän noudattaa eli sitä islamia, joka ilmoitettiin yli 1400 vuotta sitten. Emme lisäile islamiin mitään, mikä siinä ei ole jo valmiiksi emmekä sovella asioita omien halujemme mukaan. Noudatamme vain puhdasta islamia.

Islam kieltää musiikin kuuntelun ja syntymäpäivien vieton. Nämäkin molemmat kiellot perustuvat vain ja ainoastaan ihmisen hyvinvointiin, jotka olen käytännössä havainnutkin. Monissa muslimimaissa kulttuuri, ihannoitu länsimaisuus ja islam ovat sellaisena sillisalaattina, että tuskin kukaan tietää mikä on islamia ja mikä kulttuuriperinnettä. Harmi. Tosin tämäkin asia on ennustettu jo islamin alkuaikoina, kuten sadat muut näinä päivinä olevat tapahtumat.

Ramadan alkaa inshaAllaah 10. tai 11. elokuuta. Tänään aionkin tehdä miehelleni megapitkän kauppalistan, jotta Ramadanina ei taritse juosta kaupoissa :)

Kiitos Ramadan-toivotuksesta! Sinulle hyvää ja kaunista kesän jatkoa!

Sellainen vielä lisäyksenä, että muslimeja on kehoitettu valitsemaan ystävänsä erittäin huolella, koska ystävät vaikuttavat ihmisen uskon tasoon. Eli kuten Suomessakin sanotaan, kerro millainen ystäväsi on, niin kerron minkälainen sinä olet. Tämän vuoksi olen aina hakeutunut sellaisten muslimien seuraan, jotka tietävät enemmän islamista kuin minä.

Muuten miehet ei pysty pitämään värkkiään housuissaan ja raiskaavat naiset.

Tietenkin tämä on useimmiten käännetty naisten, noiden syntisten viettelijättärien, viaksi: sen sijaan, että miehet käyttäisivät itsehillintää, naisten on piilotettava itsensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Islamin mukaan musliminainen ei saa avioitua muun kuin muslimin kanssa. Mies taas saa avioitua myös kristityn ja juutalaisen kanssa. Eikö olekin tasa-arvoista?
Muslimimies saa avioitus kristityn tai juutalaisen kanssa, jos musliminaista ei ole saatavilla. Tämäkin edellyttää sitä, että miehen tulee kertoa vaimolle islamista.

Islam perityy isältä lapsille, juutalaisuus taas äidin kautta, eli mitäs sitten kun muslimimiehellä on juutalainen vaimo? :snotty:

Islamissa moniaivoisuus on sallittua JOS mies pystyy kohtelemaan jokaista vaimoa kaikin puolin tasapuolisesti. Näin on sanottu Koraanissa. Ja sen perään, että ihminen yleensä ottaen on sellaiseen aika kykenemätön. Suurella osalla miehistä on vain 1 vaimo. Moni onkin sanonut, että yhdenkin kanssa on haastavaa.

Tunnen paljon muslimeita ja siksi sua tenttaan... uteliaisuuttani :)
Mitä mieltä itse olet? Mitä jos mies sanoisi haluavansa toisen vaimon? Tai ilmoittaisi sellaisen olemassaolosta ykskaks yllättäen?
Vaimo ei voi kieltää miestään ottamasta toista vaimoa, joten en voisi kieltää sitä. Luultavasti ottaisin eron, koska en koe saavuttaneeni vielä niin suurta uskontasoa, että voisin hyväksyä muita naisia miehelleni vaikka Jumala sen salliikin. Koskaan ei voi tietää tulevasta ja aika näyttää mitä silloin kävisi jos mieheni jostakin syystä haluaisi toisen vaimon. Tällä hetkellä asia ei ole mitenkään ajankohtainen, koska olen edelleen monien avioliittovuosien jälkeen hänen elämänsä valo niinkuin hän on minullekin.

Joissakin tapauksissa uusia vaimoja saatetaan ottaa sen vuoksi, jos vaimo ei vaikka voi saada lapsia, ja mies ei halua erota vaimostaan, mutta haluaa kuitenkin saada jälkikasvua.

Mun kaveri eros vähän aikaa sitten moskeijassa ja imaami sanoi, että tuo monen vaimon ottaminen on vanha laki, se on säädetty aikana, jolloin miehiä oli vähän, kun niin moni oli kaatunut esim sodassa. Tänä päivänä siihen ei ole mitään perusteita. Toisekseen jos aviopari päättää naimisiin mennessään olla yksiavioinen pari, he ovat sitä loppuun asti. Toiseen vaimoon pitää kysyä ensimmäiseltä lupa, jos tämä evää sen, mies ei voi toista vaimoa ottaa. Pitää ottaa huomioon myös sen maan laki, jossa asutaan. Suomessa laki kieltää useamman vaimon, joten sitä ei silloin saa ottaa. Näin sanoi siis imaami.
Missä moskeijassa tämä imaami muuten vaikuttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Islamin mukaan musliminainen ei saa avioitua muun kuin muslimin kanssa. Mies taas saa avioitua myös kristityn ja juutalaisen kanssa. Eikö olekin tasa-arvoista?
Muslimimies saa avioitus kristityn tai juutalaisen kanssa, jos musliminaista ei ole saatavilla. Tämäkin edellyttää sitä, että miehen tulee kertoa vaimolle islamista.

Islam perityy isältä lapsille, juutalaisuus taas äidin kautta, eli mitäs sitten kun muslimimiehellä on juutalainen vaimo? :snotty:

Uskonto ei periydy keneltäkään. Sitä voi opettaa, mutta ei usko voi veressä kulkea ;)

NYT ON TULLUT SIVISTYKSEEN AUKKO SUOMESSA ON USKONTO NIMELTÄ KÖRTTI- USKONTO NYKYSIN TUNNETAAN UUS HERÄNNÄISYYS: Naisen asu on pitkä hihanen jalat peittävä mekko musta , johon kuuluu myös röijy( pikkutakkimainen vaate), ja se huivi musta pellavahuivi, jossa kaksi taivaan sistä raitaa, jota pidetään päässä tai harteilla.

Miksi näin tarkkaan Tiedän. On se, että vaatekaapistani sattuu löytymään Juuri kyseinen huivi, se on mummoni Perintöä, noin puketuminen on jääntyt Nykyään pois itse Olen ylpeä Kyseisetä huivistani, se on minulle Arvokas pidän sitä , silloin kun Kirkossa , Seurakunnassa on Suuret Juhalt( kirkko täyttää 100- vuotta esim.)

Minulla ei ole ns. Körttimekkoa mutta minulla on siistit tavalliset vaatteet Kirkossa tai Seurakunnan tilaisuuksissa, suorat housut , paita pikkutakki( ainakin Itsenäisyyspäivänä olen myös Sotiemme Veteraanien Avustaja, nykysin Heidän Leskien Olen saanut Veteraani Työstä Suomen Veteraani Liitolta Standandin , pitkä aikasesta Työstä Veteraani työstä).

NYT ON TULLUT SIVISTYKSEEN AUKKO SUOMESSA ON USKONTO NIMELTÄ KÖRTTI- USKONTO NYKYSIN TUNNETAAN UUS HERÄNNÄISYYS: Naisen asu on pitkä hihanen jalat peittävä mekko musta , johon kuuluu myös röijy( pikkutakkimainen vaate), ja se huivi musta pellavahuivi, jossa kaksi taivaan sistä raitaa, jota pidetään päässä tai harteilla.

Miksi näin tarkkaan Tiedän. On se, että vaatekaapistani sattuu löytymään Juuri kyseinen huivi, se on mummoni Perintöä, noin puketuminen on jääntyt Nykyään pois itse Olen ylpeä Kyseisetä huivistani, se on minulle Arvokas pidän sitä , silloin kun Kirkossa , Seurakunnassa on Suuret Juhalt( kirkko täyttää 100- vuotta esim.)

Minulla ei ole ns. Körttimekkoa mutta minulla on siistit tavalliset vaatteet Kirkossa tai Seurakunnan tilaisuuksissa, suorat housut , paita pikkutakki( ainakin Itsenäisyyspäivänä olen myös Sotiemme Veteraanien Avustaja, nykysin Heidän Leskien Olen saanut Veteraani Työstä Suomen Veteraani Liitolta Standandin , pitkä aikasesta Työstä Veteraani työstä).

Yhteistyössä