Miksi Suomessa ei saa olla eri mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyy hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";26090475]Sinäkin unohdit aikaisemmin vastata kysymykseen =)

En ole tutkinut niin tarkoin tilastoja, jotta voisin vastata kysymykseesi. Minusta yksikin rikos on liikaa, sen tekijästä riippumatta.[/QUOTE]

Tossa sulle tilastoa. Lukiessa kannattaa muistaa ulkomaalaisia olevan vain pari prosenttia väestöstä vaikka tekevät joitakin rikoksia enemmän kuin suomalaiset...

http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135233947201.jpeg

Itse asiassa tuossa linkittämässäni Janne Josefssonin debatissa hän sanoo suoraan, että maahanmuuttoon liittyvä journalismi on suurin petos, jota toimittajat on Ruotsin kansalle tehneet. Että he eivät vuosikymmeniin kertoneet totuudenmukaisesti, mitä ongelmia monikulttuuriseen yhteiskuntaan kuului. (Silloinhan ei ollut nettiä, tiedon pimittäminen oli paljon helmpompaa.) He eivät kertoneet, mitä lähiöissä tapahtui. He eivät kertoneet, miten rappukäytävä toisen perään muuttui maahanmuuttajavaltaiseksi, kirjoittivat vain ylistäviä juttuja monikulttuurisuudesta, omilla alueillaan, kaukana monikulttuurisuudesta itse.

Tuo ei enää edes ole uutinen että maahanmuuttajissa on prosentuaalisesti rikollisia kuin kantaväestössä. Sinänsä ihmettelen miksi se jokaisessa keskustelussa varsinkin kysymyksen muodossa tuodaan "uutisena" julki.
Johtuuko ero sitten kouluttautumattomuudesta? Ihan samahan se on suomalaistenkin keskuudessa. Kouluttautumaton on suuremmassa riskissä ajautua rikosten polulle.

Minäkin hieman kammoksun näiden netsien ja nuivisten mamu-yleistämistä. Aivan kuin kaikki olisivat rikollisia. Ihan sama kuin tämän Breivikin tekemisten takia julistaisi, että maahanmuuttokriittiset ovat julistaneet sodan ja alkaneet tappamaan pikkulapsia, pitäkää lapset sisätiloissa!

Sä kyselet joka helvetin ketjussa samoja tyhmiä kysymyksiä ja vaadit niihin todistelut, mut sitten kun lämäsee todisteet pöytään ei sekään kelpaa sulle.

Breivik tappoi 77 ihmistä, mutta mamut johtavat edelleen tappo- ja raiskaustilastoissa ja sinä ehdit jo viime kesänä leimata kaikki "netsit" ja "nuivikset" breiviikiläisiksi...

Itse asiassa tuossa linkittämässäni Janne Josefssonin debatissa hän sanoo suoraan, että maahanmuuttoon liittyvä journalismi on suurin petos, jota toimittajat on Ruotsin kansalle tehneet. Että he eivät vuosikymmeniin kertoneet totuudenmukaisesti, mitä ongelmia monikulttuuriseen yhteiskuntaan kuului. (Silloinhan ei ollut nettiä, tiedon pimittäminen oli paljon helmpompaa.) He eivät kertoneet, mitä lähiöissä tapahtui. He eivät kertoneet, miten rappukäytävä toisen perään muuttui maahanmuuttajavaltaiseksi, kirjoittivat vain ylistäviä juttuja monikulttuurisuudesta, omilla alueillaan, kaukana monikulttuurisuudesta itse.

Ilmankos nettikirjoittelulle ollaan Suomessakin panemassa suitsia: pelätään tosiasioiden paljastumista.

20 vuodessa mun entisen asuintalon, osaketalo eikä mikään vuokratalomurju, asujaimiston mamuprosentti nousi nollasta 33 prosenttiin. Aika häkellyttävä nousu noin lyhyessä ajassa ja mihin vielä päästäänkään seuraavan 20 vuoden aikana.

[QUOTE="vieras";26090629]Sä kyselet joka helvetin ketjussa samoja tyhmiä kysymyksiä ja vaadit niihin todistelut, mut sitten kun lämäsee todisteet pöytään ei sekään kelpaa sulle.

Breivik tappoi 77 ihmistä, mutta mamut johtavat edelleen tappo- ja raiskaustilastoissa ja sinä ehdit jo viime kesänä leimata kaikki "netsit" ja "nuivikset" breiviikiläisiksi...[/QUOTE]

Minä ihmettelen myös miksi jokaisessa ketjussa, oli aihe mikä tahansa, pitää alkaa jankkaamaan näistä mamu-asioista. Ei mene montaa kommenttia niin jo ollaan mamuissa tai sitten jossain viime vuosisadan alun tapahtumissa.

Minä en nyt haluaisi alkaa kilpailemaan ketkä on parhaita tappamaan minkäkin asian puolesta. Mutta tuollainen yleistäminen näyttää sinustakin olevan hieman ärsyttävää.

Mutta mitä luulet, onko kouluja käymätön (oli mamu tai ihan tavallinen suomalainen) suuremmassa riskissä ajautua rikosten tielle? Vai onko se geeneissä eli ei sinne niinkään ajauduta? Ainakin tavallisissa suomalaisissa perheissä sosiaalinen asema perityy aika isolla todennäköisyydellä. Voisiko sama koskea maahanmuuttajia?

Minä ihmettelen myös miksi jokaisessa ketjussa, oli aihe mikä tahansa, pitää alkaa jankkaamaan näistä mamu-asioista. Ei mene montaa kommenttia niin jo ollaan mamuissa tai sitten jossain viime vuosisadan alun tapahtumissa.

Minä en nyt haluaisi alkaa kilpailemaan ketkä on parhaita tappamaan minkäkin asian puolesta. Mutta tuollainen yleistäminen näyttää sinustakin olevan hieman ärsyttävää.

Mutta mitä luulet, onko kouluja käymätön (oli mamu tai ihan tavallinen suomalainen) suuremmassa riskissä ajautua rikosten tielle? Vai onko se geeneissä eli ei sinne niinkään ajauduta? Ainakin tavallisissa suomalaisissa perheissä sosiaalinen asema perityy aika isolla todennäköisyydellä. Voisiko sama koskea maahanmuuttajia?

Älä sitten jankkaa mamuista jos ei kiinnosta.

Ei pidä ottaa luku- ja kirjoitustaidottomia mamuja jos kerta kouluttamattomilla on sun mielestä korkea riski ajautua rikoksen tielle.

Tämä riitti mulle tälle päivälle. :wave:

[QUOTE="vieras";26090595]Tossa sulle tilastoa. Lukiessa kannattaa muistaa ulkomaalaisia olevan vain pari prosenttia väestöstä vaikka tekevät joitakin rikoksia enemmän kuin suomalaiset...

http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135233947201.jpeg[/QUOTE]

Pitäisikö tästä tehdä päätelmä, että vaikka ulkomaalaisten helsinkiläisten määrä on kasvanut n. 50%, ei heidän tekemien rikosten määrä ole lisääntynyt yhtä paljon?

Varmasti koulutuksen puute on yksi tekijä. Mielestäni ihminen ei voi geneettisesti olla kriminaali, mutta lähtömaan kulttuurin vaikutus on varmaan aika keskeinen. On huomattavan paljon maita, jossa taistellaan rajallisista hyödykkeistä, ja ovelin/röyhkein/vahvin pärjää. Vallanpitäjät ovat korruptoituneita oman edun tavoittelijoita, ja ymmärrän hyvin että ihminen ei koe haluavansa noudattaa tällaisen esivallan sääntöjä kuin näennäisesti (saadakseen elää, kenties).

Kun ihmiseen juurtuu selvitymiseen liittyviä käytösmalleja, niitä on aivan hirvittävän vaikeaa muuttaa vaikka olosuhteet muuttuisivat. Vertaisin sitä esimerkiksi omalla kohdallani "tuntosarviin" jotka vanhempieni alkoholismi minulle kasvatti. Ne eivät ikinä lähde.

Mutta tässä nyt vain yksi mielipide, varmasti syiden kirjo on moninainen :)

On totta, että on aina ollut huonompia ja parempia alueita, mutta maahanmuuttajagetoissa on joitain tiettyjä piirteitä, joiden vuoksi niiden ei toivoisi syntyvän Suomeen. Näistä alueista muodostuu nk. no go-zoneja, joihin kantaväestöllä tai poliisilla EI asukkaiden mukaan ole asiaa. Näitä on Ruotsissa jo. He sanovat ihan suoraan poliisille, että 'tämä on meidän alue, teillä ei ole täällä mitään tekemistä', kivittävät poliisia ja palokuntaa, polttavat autoja, mellakoivat. He ovat sanoneet myös ihan suoraan, että ruotsalaisten tyttöjen raiskaaminen ei ole väärin, he sanovat itse käyvänsä sotaa ruotsalaista yhteiskuntaa ja ruotsalaisia vastaan. Onko tämä kehitys Suomessa missään muodossa toivottavaa?

Moi taas pitkästä aikaa. Tämä kehitys ei ole toivottavaa, mutta ainoa ratkaisu siihen ei ole maahanmuuton kieltäminen, vaan perusteellinen uudelleenajattelu kotouttamisessa ja koulutuksessa. Ei yhtään ylimääräistä päivää maassa ilman kieliopintoja ja muuta koulutusta yhteiskunnan säännöistä ja tavoista. Jos rikkoo lakeja, niin ulos maasta välittömästi. Ruotsin, Saksan ja Ranskan kehitys on ollut ongelmallista juuri siksi, että oletettiin maahanmuuttajien kotoutuvan itsekseen ilman apua ja ohjausta. Meillä on paljon työtätekeviä maahanmuuttajia, eikä joku yksittäinen ryhmä saa olla kaikkien tuomitsemisen syynä. On ehkä myös harkittava enemmän, mistä maahanmuuttajia otetaan ja millä perusteilla. Myös heidän auttamisensa takaisin kotimaahan on joissakin tapauksissa perusteltua.

[QUOTE="vieras";26090629] mutta mamut johtavat edelleen tappo- ja raiskaustilastoissa [/QUOTE]

Ai nyt "ne" jo "johtavat"?? Tappavat ja raiskaavat enemmän kuin suomalaiset? Eikö se ollutkaan suhteessa määrään?! :D On teillä erikoinen tapa käsitellä näitä asioita.

[QUOTE="taavi";26090857]Moi taas pitkästä aikaa. Tämä kehitys ei ole toivottavaa, mutta ainoa ratkaisu siihen ei ole maahanmuuton kieltäminen, vaan perusteellinen uudelleenajattelu kotouttamisessa ja koulutuksessa. Ei yhtään ylimääräistä päivää maassa ilman kieliopintoja ja muuta koulutusta yhteiskunnan säännöistä ja tavoista. Jos rikkoo lakeja, niin ulos maasta välittömästi. Ruotsin, Saksan ja Ranskan kehitys on ollut ongelmallista juuri siksi, että oletettiin maahanmuuttajien kotoutuvan itsekseen ilman apua ja ohjausta. Meillä on paljon työtätekeviä maahanmuuttajia, eikä joku yksittäinen ryhmä saa olla kaikkien tuomitsemisen syynä. On ehkä myös harkittava enemmän, mistä maahanmuuttajia otetaan ja millä perusteilla. Myös heidän auttamisensa takaisin kotimaahan on joissakin tapauksissa perusteltua.[/QUOTE]

Maahanmuuttajien kotouttamisen lisäksi myös asennekasvatusta suomalaisille, lapsesta saakka. Koulussa, jos vanhemmat ei osaa! ;)

[QUOTE="vieras";26090722]Älä sitten jankkaa mamuista jos ei kiinnosta.

Ei pidä ottaa luku- ja kirjoitustaidottomia mamuja jos kerta kouluttamattomilla on sun mielestä korkea riski ajautua rikoksen tielle.

Tämä riitti mulle tälle päivälle. :wave:[/QUOTE]

Älä palaa enää huomenna, kukaan ei jää kaipaamaan!!

[QUOTE="taavi";26090857]Moi taas pitkästä aikaa. Tämä kehitys ei ole toivottavaa, mutta ainoa ratkaisu siihen ei ole maahanmuuton kieltäminen, vaan perusteellinen uudelleenajattelu kotouttamisessa ja koulutuksessa. Ei yhtään ylimääräistä päivää maassa ilman kieliopintoja ja muuta koulutusta yhteiskunnan säännöistä ja tavoista. Jos rikkoo lakeja, niin ulos maasta välittömästi. Ruotsin, Saksan ja Ranskan kehitys on ollut ongelmallista juuri siksi, että oletettiin maahanmuuttajien kotoutuvan itsekseen ilman apua ja ohjausta. Meillä on paljon työtätekeviä maahanmuuttajia, eikä joku yksittäinen ryhmä saa olla kaikkien tuomitsemisen syynä. On ehkä myös harkittava enemmän, mistä maahanmuuttajia otetaan ja millä perusteilla. Myös heidän auttamisensa takaisin kotimaahan on joissakin tapauksissa perusteltua.[/QUOTE]

Ei kukaan ole maahanmuuttoa kieltämässä, vaan tiukentamassa. Hiljaa hyvä tulee. Ruotsissa onglemana on myös ollut maahanmuuton massamuotoisuus. Ja nimenomaan myös se, että mistä heitä tulee. Kuinka hyvin kulttuurit ovat yhteensovittavissa.

En pidä sanasta kotouttaminen, koska se antaa mahdollisuuden aina syyttää jotakuta muuta kuin yksilöä. Suomi voi tarjota puitteet esim. kielikoulutus jne, mutta yksilön vastuulla on kotoutua Suomeen. Esim. Ruotsissa mamu-naiset kävivät vain SFI-(svenska för invandrare)koulutuksessa saadakseen sosiaalin rahat. Sanoivat suoraan, ettei ole aikomuskaan suoriutua niistä kursseista, mutta sinne on mentävä, jotta saa rahaa. Joten aina on näitä keplottelijoita, oli miten hyvät kototussuunnitelma hyvänsä.

Mua myös ärsyttää sana monikulttuurisuus, koska Angela Merkel, Nicolas Sarkozy ja David Cameron ovat kaikki todenneet sen toimimattomuuden. Yhdessä maassa ei voi olla kahta täysin päinvastaista arvomaailmaa. Näin ollen mamuille siis ei saisi antaa yhtään periksi heidän vaatiessaan erityiskohtelua ja erivapauksia. Jos meidän tasa-arvoiset tavat tai yhdessä uimiset ja musisoimiset koulussa ei sovi, niin menkööt sinne, missä näitä ei harrasteta ja missä ne eivät kuulu opetussuunnitelmiin, mutta vapautusta ei tulisi antaa.

Mua myös ärsyttää sana monikulttuurisuus, koska Angela Merkel, Nicolas Sarkozy ja David Cameron ovat kaikki todenneet sen toimimattomuuden. Yhdessä maassa ei voi olla kahta täysin päinvastaista arvomaailmaa. Näin ollen mamuille siis ei saisi antaa yhtään periksi heidän vaatiessaan erityiskohtelua ja erivapauksia. Jos meidän tasa-arvoiset tavat tai yhdessä uimiset ja musisoimiset koulussa ei sovi, niin menkööt sinne, missä näitä ei harrasteta ja missä ne eivät kuulu opetussuunnitelmiin, mutta vapautusta ei tulisi antaa.

Mitkä sitten ovat kaksi täysin päinvastaista arvomaailmaa? Mikä on se raja "erivapauksille"? Pitääkö kaikkien elää just samalla tavalla "ole tällainen kuin me sanotaan tai mene pois/ole ilman!" -jo koulussa tuollainen meno lasten kesken??

Mitkä sitten ovat kaksi täysin päinvastaista arvomaailmaa? Mikä on se raja "erivapauksille"? Pitääkö kaikkien elää just samalla tavalla "ole tällainen kuin me sanotaan tai mene pois/ole ilman!" -jo koulussa tuollainen meno lasten kesken??

Esimerkiksi se, ettei tyttölapsia päästetä uimaan muun luokan kanssa. Se, etteivät he saa osallistua musiikintunneille.

Se, että Vantaalaisessa päiväkodissa eräs perhe ei suvainnut, että tyttö nukkuu kerrossängyssä heidän poikansa yläpuolella. Tämmöisiä juttuja.

[QUOTE="vieras";26091773]Mihin me lestadiolaiset sitten karkoitettaisiin?[/QUOTE]

Aijaa, mitä erivapauksia heillä on? En ole tiennyt.

Toisaalta, suomalaisia ja Suomen kansalaisia ei voi karkottaa. Se vaan on hyväksyttävä.

Jos meidän tasa-arvoiset tavat tai yhdessä uimiset ja musisoimiset koulussa ei sovi, niin menkööt sinne, missä näitä ei harrasteta ja missä ne eivät kuulu opetussuunnitelmiin, mutta vapautusta ei tulisi antaa.

Minäkin olen sitä mieltä että tunnustuksellinen uskonnonopetus pitäisi saada pois koulusta. Mutta jos te nyt olette tätä mieltä, että kaikille sama ja sillä selvä, niin miksi ette ole kritisoineet ortodoksien omaa uskonnonopetusta? Tai sitä että lestadiolaiset on laitettu luokasta ulos kun on katsottu hiihdon MM-kisoja? Tai että uskonnottomille on oma ET-tunti? Vai pitäisikö teidän mielestä olla kaikille luterilainen uskonnonopetus? Viidennes suomalaisista on kuitenkin jo uskonnottomia ja heidän osuus lisääntyy kiihtyvää tahtia koko ajan.

Minäkin olen sitä mieltä että tunnustuksellinen uskonnonopetus pitäisi saada pois koulusta. Mutta jos te nyt olette tätä mieltä, että kaikille sama ja sillä selvä, niin miksi ette ole kritisoineet ortodoksien omaa uskonnonopetusta? Tai sitä että lestadiolaiset on laitettu luokasta ulos kun on katsottu hiihdon MM-kisoja? Tai että uskonnottomille on oma ET-tunti? Vai pitäisikö teidän mielestä olla kaikille luterilainen uskonnonopetus? Viidennes suomalaisista on kuitenkin jo uskonnottomia ja heidän osuus lisääntyy kiihtyvää tahtia koko ajan.

Minä olen sitä mieltä, ettei uskontoja tule opettaa erikseen, vaan kaikille yhteisesti aine nimeltä uskontotieto tms. ja siinä käydään läpi 'kaikki' maailman uskonnot. Annetaan sitten lasten itse miettiä, mitä uskon asiaan haluaa uskoa. En siis kannata sitä, että vanhemmat päättävät, mitä yhtä ja ainoaa uskontoa heidän lapsilleen opetetaan.

En ole ollenkaan tietoinen näistä lestadiolaisten erioikeuksista/oikeudettomuuksista, mutta ei kyllä kuulosta hyvällä. Kerro lisää, jos sinulla on tietoa?

Yhteistyössä