Miksi Suomessa kaupoissa on todella hyvät valikoimat eineksiä, jos niitä ei juuri kukaan syö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuzieQ.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SuzieQ.

Aktiivinen jäsen
06.07.2012
2 158
2
36
Ainakaan tämän palstan perusteella? :D

Amerikkaa lukuunottamatta monissa maissa (näkemäni ja kuulemani perusteella) on eineksissä paljon suppeammat valikoimat kuin Suomessa.

Kuka ne kaikki syö? Yksin asuvat miehet?

Ne kaikki euron mikropizzat ja kumisen makuiset mikroateriat, onhan niille pakko olla kysyntää täällä, kun kerran on tarjontaakin? Ja valmiiksi paistettu jauheliha, valmiit, ylihinnoitellut puurot yms.

Vanhukset syövät paljon eineksiä, ja on loistavaa, että niissä on niin hyvät valikoimat kuin on. Mikropizzat ja -hampparit lienevät enemmän lasten suosiossa. Itse ainakin söin niitä lapsena välipalaksi.

Täällä ei ole koko Suomi, lähinnä naiset, joilla on pikkulapsia. Täältä puuttuvat lähes täysin
- Miehet
- Nuoret
- Lapsettomat (sekä sinkut että parisuhteessa olevat)
- Eläkeläiset

Mä syön eineksiä toisinaan, ihan vaan siksi, että tiedän etukäteen olevani joskus liian kiireinen tai nälkäinen kokatakseni "kunnon" ruokaa. Ja kun olin vuorotöissä, en aina ehtinyt kokkailemaan, silloin ostin lapsille valmisruuat, jotka he lämmittivät kun olin töissä.

Perhelliset niitä syö. Kattokaa Kaappaus keittiössä, ihan tavallisia perheellisiä ihmisiä (no viimeks siinä oli kyllä lapseton pariskunta), ei vaan osata tehdä ruokaa. Olin ite aikasemmin sellanen, etten osannu mitään tehdä, ei ollu minkäänlaista kiinnostusta aihetta kohtaan. Vasta avioeron jälkeen alko ruuanlaitto kiinnostaan, kun olin niin tottunu kotona tehtyyn ruokaan, kun mies oli innokas ruuanlaittaja. Ja kyllä vieläkin sorrun valmisruokiin kiireessä tai väsyneenä.

[QUOTE="vieras";28412941]Mutta missä on kasvissyöjän einekset? Teinille toisinaan vaikea löytää mitään.[/QUOTE]

Onhan niitä... pinaattikeitto/pinaattiletut, kasvispihvit, porkkanalaatikko, tomaattikeitto ja vaikka mitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28412943:
Ja tunnen monia, jotka ostaa mieluummin jonkun parin euron eineslaatikon töihin lounaaksi kuin maksaa 8,90 € lounasravintolassa.
Hui, kauhea hinta, meillä maksaa työntekijöille onneksi ruoka lounasravintolassa vain 5,90 e, muille sen 9 e pintaan. Siksi käynkin siellä joka arkipäivä. :)

Ja tunnen monia, jotka ostaa mieluummin jonkun parin euron eineslaatikon töihin lounaaksi kuin maksaa 8,90 € lounasravintolassa.

... samantasoisesta ruuasta. Eineksissä on ihan hyvääkin settiä, esim. Kokkikartanon lohikiusaus ei juuri omatekemälle häviä.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
[QUOTE="vieras";28412941]Mutta missä on kasvissyöjän einekset? Teinille toisinaan vaikea löytää mitään.[/QUOTE] Itsekin tykkäisin näistä kovasti-tykkään sekä liha-että kasvisruuista, mutten osaa valmistaa kovin maistuvaa kasvisruokaa, ehkä harjoituksen puutetta.

[QUOTE="Jenis";28412978]... samantasoisesta ruuasta. Eineksissä on ihan hyvääkin settiä, esim. Kokkikartanon lohikiusaus ei juuri omatekemälle häviä.[/QUOTE]

Totta, ja myös kinkkukiusaus tekee meillä kauppansa.

Myös Saarioisten maksalaatikko on mielestäni loistavaa, en ainakaan itse osaisi tehdä parempaa.

Mulla ei oo edes mahdollista käydä lounaalla missään eli omat eväät on ainoo vaihtoehto, mulla on eväänä joko päivälliseltä jäänyttä tai siten vaikka joku kokkikartanon tai vastaavan laatikko (joskus pakasteateria kans, pakaste pitsanki voi lämmittää mikrossa ;)

Eihän palstan mukaan missään perheessäkään ryypätä lasten läsnäollessa, mutta siltikin tänäkin vappuna on monet lapset saaneet hoitaa itse itsensä, kun vanhemmat on ryypänneet perseetolalle. Ja tätäkin tapahtuu ihan normaaleissa työssäkäyvissä perheissä, joten eiköhän eineksiäkin syödä monenlaisissa perheissä, mutta harva sitä nettipalstoilla mainostaa.

• Tykkää
Totta, ja myös kinkkukiusaus tekee meillä kauppansa.

Myös Saarioisten maksalaatikko on mielestäni loistavaa, en ainakaan itse osaisi tehdä parempaa.

Mulla on monesti eväänä Saarioisten juustoinen kasviskeitto, tai Knorrin tomaattikeitto semmosesta pehmeästä muovipakkauksesta - ei siis tetraversio. Näissä on selvä ero :D Hernekeitto on eineksenä parempaa kuin kotitekoisena. Ja silti mä tykkään myös kokata alusta asti herkkuruokia, eli einesten käyttäminen ei sulje pois sitä, että yleensä/enemmän kokataan itse...

• Tykkää
Tammikuussa meillä syötiin melkein joka päivä eineksiä, kun en päässyt kauppaan enkä olisi jaksanut laittaa ruokaakaan. Joko tilasin Alepasta ruokaostokset tai sitten pizzataxin.

Ei kaikki einekset ole mitenkään huonoja...

Meillä ainakin töissä syödään lähes koko henkilökunnan voimin eineksiä, mahdollisuutta työpaikkaruokailuun ei ole, eikä ruokatunnilla ehdi kauemmas lounasravintolaan.

Joillain on eilisen ruuan jämät eväänä, monella se nopea ja näppärä valmiseinesruoka.

Kokkikartano rules, broilerpasta+ kaikki muut on herkkua ja ilman järjettömiä määriä lisäaineita ja keinotekoisia makuja.

Yhteistyössä