V
"vieras"
Vieras
Nykyinen päiväkoti ei onneksi noita 'talkoita' harrasta, mutta esikoinen oli muutama vuosi sitten paikassa, jossa oli kuukausittain erikoistilanteita, joiden vuoksi toivottiin vapaapäivää tai aikaisemmin hakemista. Töissä olevalle ihan toivoton tilanne. Mä voin tehdä etätöitä, mutta silloinkin teen töitä ja vastaan puhelimeen yms. On pitkä päivä 4-5 vuotiaalle katsoa telkkaria ja olla hiljaa. Ja käytännössä osa täistä jää seuraaville päiville, jolloin olen vielä kiireisempi ja lapsen päivä on pidempi. Jos 'talkoisiin' ei suostunut, hoitajat mököttivät.