Miksi täällä aina ehdotetaan tuota adoptioon antamista abortin sijasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vör
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vör

Vieras
Kuka pystyy oikeasti mieluummin luopumaan lapsestaan tietäen, että se on tuolla jossain ja kärsimään sen tuskan kuin abortin tuoman tuskan? Kumpi pahempi? Minulle ainakin olisi tuo adoptio, koska miettisin lasta taukoamatta. Tosin ei minulle aborttikaan ole vaihtoehto, mutta jos olisi AIVAN pakko niin mieluummin abortti.

tämä on minustakin ihan käsittämätöntä. Varsinkin kun tunnen nuoria aikuisia, jotka ovat jopa kärsineet tuosta adoptiosta, koska myöhemmin kokeneet hylkäämisen tunteen niin vahvana, että joutuneet ihan ammattiapuun turvautumaan.

Mä oon monta kertaa kysynyt, että jos tästä päivästä lähtien Suomessa ei tehtäis yhtään aborttia, niin mihin ne kaikki lapset laitettais? Riittäiskö adoptiovanhempia vuodesta toiseen jokaikiselle lapselle? Yllärinä en ole vielä yhtäkään vastausta saanut, että miten tämä ongelma sitten ratkaistaisiin...:xmas:

Suomessa on pitkät adoptiojonot, ja valvonta aika tiukkaa, huonoihin oloihin syntynyt lapsi ei siis päädy. Abortti on asia, joka saattaa jossain vaiheessa alkaa vaivaamaan, kun se saattaa palata mieleen vuosienkin päästä - jos lapsen synnyttää, niin ainakin tietää antaneensa lapselle mahdollisuuden. Elämän.
Moni suree keskenmenojakin vuosienkin päästä, mullakin olisi tänä vuonna 17 vuotta täyttävä lapsi, ja yksi parivuotias ja olisin nyt raskaana, jos keskenmenoja ei olisi ollut. Keskenmenossa ei kumminkaan ole samaa syyllisyyttä kuin mitä mä varmasti olisin abortin jälkeen kokenut.
Ihmiset on erilaisia, adoptio antaa harkinta-aikaa - sitä voi mieli muuttua raskauden aikana, eikä lapsi enää sit tunnukaan mahdottomalta. Päätös abortista pitää tehdä niin äkkiä.. monelle on tullut sen jälkeen katumus, mutta peruuttaa tuota toimenpidettä ei voi.

Ihmiset on erilaisia, adoptio antaa harkinta-aikaa - sitä voi mieli muuttua raskauden aikana, eikä lapsi enää sit tunnukaan mahdottomalta. Päätös abortista pitää tehdä niin äkkiä.. monelle on tullut sen jälkeen katumus, mutta peruuttaa tuota toimenpidettä ei voi.

Ei ehkä tunnukaan mahdottomalta, mutta sitä se voi silti todellisuudessa olla. Lapsen saamista ei pitäis ajatella pelkästään tunteen perusteella, vaan myös järjellä.

Monille huonoissa kouluissa olleille (joissa opettajat laukovat omia mielipiteitään abortista lapsille) ja uskovaisille abortti on kauhistus, ja yritetään keksiä mitä tahansa muuta tapaa. Aborttivastaisuus korreloi aika pitkälle sen kanssa kuinka kehittymätön maa on, joten eiköhän ihmisille saisi järkevämmän suhtautumisen asiaan ihan valistuksen myötä.

Sitä mietin myös, että nää fanaattiset vastustajat, onko niistä yksikään ikinä milloinkaan samalla innolla käynyt jonkun todellisen epäkohdan kimppuun? Kuinka moni on tehnyt yhtään mitään jo niiden olemassa olevien lasten eteen, joiden elämä ei ole niin ruusuista? Tuskin yhtään mitään!

Varmaan siksi, koska sen sikiön oikeus elämään nähdään tärkeämmäksi, kuin sen äidin oikeus häiriöttömään elämään. Onhan se sosiaalisesti varmasti raskaampaa olla näkyvästi raskaana ja antaa vauva pois, kuin olla raskaana salaisesti ja hankkiutua sikiöstä eroon kenenkään tietämättä.

Sitä ehdottaa kyllä sellainen mustavalkoinen ihminen joka ei tajua oikeasta elämästä yhtään mitään. Mielummin abortti kuin adoptio, kaikkien kannalta.

En sanoisi, että adoptio on aina kaikkien kannalta huonompi vaihtoehto. Minut on adoptoitu ja ihan olen iloinen siitä, että sain elää. En kuitenkaan sanoisi kenelläkään äidille, että adoptio on parempi vaihtoehto. Lapselle se saattaa olla, mutta äidille luultavasti ei.

Yhteistyössä