Miksi täällä aina ehdotetaan työttömille, että muuta muualle???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oona Omena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oona Omena

Vieras
Eikö tule mieleen sellainen, että monella on töissä oleva puoliso ja oma asunto/talo. Mitä järkeä on muuttaa muualle toisen työn takia jos sitten toisen pitää lopettaa omassa työssä? Eikä asuntoa/taloa niin vain myydä.

Onhan se tietysti hienoa, että ennen työttömänä ollut on saanut töitä. Mitä väliä sillä, että aiemmin töissä ollut on sitten työtön, asunto myymättä ja kulut silti maksettava, on pitänyt hommata uudelta paikkakunnalta asunto ja maksaa siitäkin.

Ei joskus täällä ihmisillä ajatus lennä tarpeeksi pitkälle ja mietitä asioita realistisesti. Ei kaikki ole niin mustavalkoista kuin te luulette.

Ei, en ole työtön. Osaan silti ajatella omaa napaa pidemmälle.

Ei se ehdottelu vaan tänne rajotu! Miun ois pitäny aikanaan laittaa mies eroamaan työpaikastaan jossa ollut yli 10 vuotta, meidän ois pitänyt myydä talo ja muuttaa pääkaupunkiseudulle jossa olisin päässyt oppisopimuskoulutukseen haluamalleni alalle...Näin ehdotti työkkärin täti kun kyselin koulutukseen tukea:headwall:
Saman tätin mielestä minun äitini olisi pitänyt auttaa taloudellisesti opintojen ajan. Olin siis 28v, naimisissa ja kaksi lasta. :confused:

Ei se ehdottelu vaan tänne rajotu! Miun ois pitäny aikanaan laittaa mies eroamaan työpaikastaan jossa ollut yli 10 vuotta, meidän ois pitänyt myydä talo ja muuttaa pääkaupunkiseudulle jossa olisin päässyt oppisopimuskoulutukseen haluamalleni alalle...Näin ehdotti työkkärin täti kun kyselin koulutukseen tukea:headwall:
Saman tätin mielestä minun äitini olisi pitänyt auttaa taloudellisesti opintojen ajan. Olin siis 28v, naimisissa ja kaksi lasta. :confused:

Ei ole todellista! :O Kyllä oikein järki luisti sillä tädillä. :headwall:

Joko vedätät tai sillä työkkärin eukolla ei ollut nyt kaikki kotona.

Ja sitten jos sattuu tulemaan vähänkin aikuisemmalla iällä raskaaksi, niin, että on esim omakotitalo, niin talo pitäs myydä ja muuttaa vuokralle, että lapsen voi varmasti hoitaa 3vuotta kotona..... Elämä on kuulemma valintoja, mutta tätä valintaa mä en ole ikinä ymmärtänyt.

Hauskaa sekin, että usein työtön voi olla kaupunkilainen eli niitä töitä ei löydy, vaikka mahdollisuudet työhön ovat ehkä suuremmat kuin maalaispitäjissä. :D Mieheni jää kohta työttömäksi, on hakenut koko kesän töitä vaan ei pääse edes haastatteluihin, kun on hakijoita niin perkeleesti. Ja sama mies on aiemmin saanut hyvin töitä, on viisi suosittelijaa ja nimekkäitä firmoja takanaan.

Hauskaa sekin, että usein työtön voi olla kaupunkilainen eli niitä töitä ei löydy, vaikka mahdollisuudet työhön ovat ehkä suuremmat kuin maalaispitäjissä. :D Mieheni jää kohta työttömäksi, on hakenut koko kesän töitä vaan ei pääse edes haastatteluihin, kun on hakijoita niin perkeleesti. Ja sama mies on aiemmin saanut hyvin töitä, on viisi suosittelijaa ja nimekkäitä firmoja takanaan.

Mutta hakee ehkä vain oman alan töitä tms? Töitä yleensä kyllä löytyy ainakin siirtymäajaksi esim. varastohommat jne.

Yhteistyössä