Miksi täällä ei enää päivitetä H1N1 SUOMEN tapauksia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varmaan siksi, ettei niiden määrää tiedetä. Ja niiden määrää ei tiedetä enää, koska suurinta osaa ei testata. Testauskapasiteetti ei riitä, joten vain ne testataan, jotka täytyy tietää esim. riskien vuoksi. Toisekseen tauti ei poikkea normi-influenssasta niin paljoa, että se vaikuttaisi hoitoon suurimmalla osalla.

Jaa, mä oon vaan luullut, että edelliseen noin viikkoon ei ole ollut Suomessa uusia tautitapauksia. Tosin nythän on ainakin muutama tartunta lähipäivinä todettu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa, mä oon vaan luullut, että edelliseen noin viikkoon ei ole ollut Suomessa uusia tautitapauksia. Tosin nythän on ainakin muutama tartunta lähipäivinä todettu.

Onhan tartuntoja paljon enemmän. Uutisoitu on vain vaikkapa varuskunta ja vankila, joissa tartunnat leviävät todennäköisesti koko ihmisjoukkoon, jotka eivät sieltä voi lähteä pois ja saavat lähes kaikki tartunnan. Yksittäisiä tartuntoja on varmaan lievinä jo tuhansia. Mitäpä niitä kertomaan, kun se ei ketään auta eikä viisastuta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/tartuntataudit_ja_epidemiat/influenssa_a_h1n1v_raportoidut_tapaukset/

Taulukon yläpuolella on teksti...

Suomessa on ilmennyt kaikkiaan 193 influenssa A(H1N1)v-tartuntaa (12.8.2009).

Ja pitää hei muistaa että harvoja testataan, joten tartuntoja on oikeasti kyllä paljon enemmän! Esim. nyt on Itä-Suomessa paikallisia epidemioita, niin ei niistä oel testattu kuin kourallinen.

Yhteistyössä