Miksi tämän täytyy olla niin hemmetin vaikeaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja darkeye^*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

darkeye^*

Vieras
Erosin miehestäni kesällä ja meillä on 2 lasta. Suhde oli toisin puolin ihana mutta toisin puolin yhtä helvettiä. Kun riitaa tuli, mies alkoi manipuloida minua mm. kieltämällä auton käyttöä vaikka olisin tarvinnut sitä esimerkiksi kaupassa käyntiä varten lasten vaippoja tms varten. En päässyt kovinkaan usein kauppaan ilman lapsia tai ainakaan ilman toista.Päiväkotiinkin olen vienyt ja hakenut lapset linja-autolla ja kävellen, kun itse sillä liikun ja mies autolla kulkenut töissä niin ei ole jaksanut hakea. Kaikki ollut minun kontollani kodin- ja lastenhoidosta lähtien. Jos olen vapaaillan halunnut niin pitänyt lapsenvahti hommata, mutta mies itse on voinut lähteä lyhyelläkin varoajalla minne haluaa.

Henkistä vittuilua olen kuullut vuosien ajan ja kuin paska akka olen vaikka kaikkeni tehnyt aina perheeni eteen ja yrittänyt muuttaa tiettyyn pisteeseen asti vikoja jotka mieheni minussa nähnyt mut mikään ei ole hänelle riittänyt ja aivan täysipäiväiseksi orjaksi en rupea.. vaikka orja kai tuota tuli oltuakin. mies on vaan voinut olla kun minä oon puunannu kaiket jäljet ja toiset vaan sotkee eikä huolehdi mistään.

Alkoi se henkinen väkivalta kaatumaan lievän fyysisenkin väkivallan puoleen. Ja kaikki on kuulemma ollut minun syytäni. Koska minä olen tällainen niin hänkin on ollut sitten millainen on ollut. Jännä juttu että tämmöistä vastaavaa ei ole missään aikaisemmissa suhteissani ollut, joten en usko niiden johtuvan pelkästään minusta. Tuntuu että mikään ei ollut herralle koskaan hyvin ja pinistäkin syistä oli kuin perseelle ammuttu karhu koko päivän..varsinki jos ei asiat menny hänen mukaansa.

No, olo kävi sietämättömäksi ja halusin erota. Kova paikka oli miehelle kun totuus iski päin näköä kun lähdettiin. Lupasi ja vannoi et tekee parhaansa asioiden muuttumiseksi ja minä lupasin samoin. Mutta epäilin ettei ihminen voisi muuttua niin paljon kuin tässä tilanteessa olisi pitänyt eikä muuttunut. Elämä meni entistä hullummaksi joten stoppi piti laittaa. Ihme säätöä meillä on silti ollut viime kuuhun asti.. kai jotenkin vaikea puolin jos toisinkin päästää vain irti.

Nyt sitten sekin säätö on ohi ja mies on heti löytänyt itselleen uuden naisystävän jonka lapsetkin on tavanneet ja hänen lapsensa. Tuntuu pahalta että toiselle on noin helppoa jatkaa elämää ja on jopa onnellinenkin vaikka vielä vähän aikaa sitten sanoi niin kovasti rakastavansa meitä kaikkia ja valittelevan että tämä on hänelle vaikeinta aikaa koskaan ja blaa blaa. Itse en voi mitään vakavampaa suhdetta itselleni kuvitellakaan ja epäilen etten kaiken paskan jälkeen mitä oli, siihen pystyisikään. Luottamus on totaalisesti menetetty ihmisiin. Mutta on vain niin paha olla tämän kaiken vuoksi ja toisella on jo aivan uusi elämä ja tuntuu olevan niin onnellista että huh huh! Kaikista hulluinta silti koko asiassa on että en tunne minkäänlaisia ikävän tunteita exää kohtaan.. en kaipaa häntä tänne meidän luo... välillä kaipaa niitä hyviä hetkiä ja aikoja mitä ollut. Ja ajattelee että onko hänellä nyt sitä tämän uuden kanssa ja väkisillä tulee mieleen että noi piti olla meillä.. Todella pettynyt ja epäonnistunut olo vaikka itse tätä halusinkin ja voi sanoa että normaali arki ja elämä on ollut näin tasaisempaa ja selkeämpää. Eikä lasten tarvitse nähdä miten isä kohtelee minua eikä kuunnella meidän tappeluita.

Mutta miksi tämän silti täytyy olla näin vaikeaa... En haluaisi ajatella näitä asioita vaan kun en saa niitä pois mielestänikään! Muutenkin kaikki on hankalaa kun olen aina lasten kanssa ja yritän opiskella samalla koulun ollessa aikas vaativaa. Tilannehan ei sinänsä ole muuttunut entisestä miksikään kun olen aina huolehtinut itse kaikista ja kaikesta, mutta kun tässä tilanteessa on niin paljon muutakin paskaa ja riitaa että olen todella väsynyt..tai ainakin voisin kuvitella olevani aivan äärirajoilla kaiken kanssa, mutta kun en tunnista itsessäni totaalista väsymystä ennen kuin on liian myöhäistä.. välillä tuntuu et mikäs tässä ihan jees, mutta sitten tulee romahdus ja ajattelen et kauan vielä kestän kaikkea... Tulipas pitkä teksti eikä kukaan varmaan jaksanut tätä edes lukea :( mut ei se mitään...

Miehet on apinoita, ne ei voi päästää toisesta oksasta irti ennenkuin on ote uudessa oksassa. Sinulla on ollut rankkaa aikaa ja itsetuntosi on vielä vähän aikaa maassa tuollaisen kiduttamisen jälkeen. Nyt häntä pystyyn ja unohda se mies ja rakenna sinulle ja lapsille uusi elämä. Ei vanha koira opi uusia temppuja, kyllä se mies kohtelee kohta uuttakin naista samalla tavalla kun sinua. Siitä ei kannata olla kateellinen.

voimia sulle,, hyvä kun pääsit irti tuollaisesta typerästä ukosta,, elä välitä sen "onnesta" kohta se loppuu kumminkin.. sinulla vielä hyvä ja onnellinen elämä,, kaikkea hyvää.

Oletkos perehtynyt yhtään siihen mitä narsismista on kirjoitettu? En tiedä onko miehesi varsinaisesti narsisti, mutta narskun puolisot käyvät erotilanteessa nuo tunteet läpi. Älä rimpuile liikaa ja yritä olla tuntematta tyhmiä ja vääriä tunteita, vaan sure ne asiat läpi. Kyllä se vuodessa parissa ohi menee. Sitä nopeammin, mitä paremmin tajuat mitä on tapahtunu.

On erittäin normaalia kokea itsensä hylätyksi tuossa kohtaa, sillä olet vuosia perustanut oman ja lasten elämän ensin uskomukseen ja sitten toiveeseen, että kyllä se mua sentään kuitenkin rakastaa ainakin omalla tavallaan. Nyt olet sitten jollain syvätasolla kuin hylätty lapsi, jonka isä onkin ottanut uuden paremman tyttären tuosta noin vaan - onko silloin mikään ihme tuntea kaikenlaista?

Miehen rakkaus oli luultavasti välineellistä, ja kohde vaihdettavissa suitsait, mutta sinä et ole rakastamiskyvyltäsi sairas, joten et myöskään kykene kohdetta vaihtamaan noinvain tai pääsemään pettymyksestä ilman muuta yli.

On positiivista että et koe ikävää, vaikuttais siltä että sulla on kuitenkin realiteetit hallussa. Et siis kuulu niihin, jotka löytävät itsensä riepoteltavan roolista kerta toisensa jälkeen.

Kiitoksia viesteistä... tiedän että tämä koko homma on ihan hullua kaikkine tunteineni ja tunteettomuuttani. Tuntui pahalta kun mies esitteli uuden naisensa ja hänen lapsensa meidän lapsillemme. Eikä ole edes kuukautta siitä kun hän on täältä viimeksi lähtenyt niin etteikö lapset olisi nähneet meidän osittain lämpimiä välejä.. raukat ihan sekaisin varmasti. Mietin vain että mitenköhän ukon hermot pitää kun ovat kuulemma vähän villimmän puoleisia lapsia ja kun ei ole omia. Omatkin kun ovat esim. vauvana itkeneet kovasti niin mies on minulle huutanut kurkku suorana että tee nyt helvetti jotain (koko ajan sylissä pidin ja tehdä parhaani) kun itse vaan käänsi kylkeä tai lähti toiseen huoneeseen nukkumaan.. ja on jopa joskus todella tyhmästi suutuspäissään sanonut lapsille mitä en koskaan voi hyväksyä enkä unohtaa.. tuskin lapsikaan.

Ärsyttää myöskin kylläkin hänen vähäinen kerskuminen siitä kuin nyt on kaikki hyvin ja on onnellisempi kuin koskaan, on löytänyt ihanan ihmisen jne.. no hyvät hälle ei tarvi mulle niitä kertoa. Varsinkin kun itse ryven vielä kaikessa samassa paskassa kun lopullinen niitti ei ole vielä asioihin tullut vaikka niin haluaisin. Mm. hän asuu meidän yhteisessä talossa johon minä joudun maksamaan puolet asuntolainasta oman vuokrani lisäksi... olen vieläpä opiskelija, kahden lapsen huoltaja. Mies käy töissä ja maksaa reilusti vähemmän asumisesta kuussa.. taloudellinen tilanne on juurikin sitä että hyvä kun just ja just selviää eikä ole enää mistään mistä nipistää... edes kotonani ei ole kaikkea tarvitsemia tarvikkeita ja tavaroita kun en saanut muuttaessa mukaani kuin vanhan tv:n ja sängyn sekä lasten tavarat ja vaatteet.

Koin suhteessamme niin paljon pahaa tekojen ja sanojen puolesta.. enää ei mikään millä hän minua haukkuu tunnu enää missään, koska sanat on loppuun kulutettu. Mietin vain että onkohan minulle enää elämällä tarjota tulevaisuudessa muuta kuin työtä ja perhettä. Ei sillä etteikö asiat olisi hyvin niinkin, mutta olisihan se kiva jos joskus pystyisin jopa tuntemaan aidosti toista ihmistä kohtaan rakkautta.. Kiinnostuneita olisi ollut jo monta mutta kun minua ei kiinnosta... ja jos joskus löytäisinkin jonkun johon rakastuu (mitä en kylläkään usko) niin pelkään etten silti uskalla/osaa enää sitoutua... heittäytyä mihinkään täysillä... harmittaa kun se toisille tuntuu olevan niin helppoa. Kai minusta jonkin sortin tunnevammainen on kaiken jälkeen tullut vastakkaista sukupuolta kohtaan..

Yhteistyössä