Miksi te jotkut ajattelette, että 50v. miehellä ei seiso enää kunnolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huvittunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huvittunut

Vieras
Olen täältä palstalta useasti lukenut kirjoituksia joissa ollaan sitä mieltä, että n.50v miehellä on erektiovaivoja, ei jaksa enää harrastaa seksiä jne. Suorastaan huvittavia joidenkin tekemät yleistykset.

Siis mistä te tuollaista keksitte yleistää? Eihän teillä ole kokemusta kaikista miehistä. Niitä ongelmia kun voi olla nuoremmillakin miehillä. Jos te olette nyt esim. 30v. niin onko teillä ajatus, että 20 vuoden päästä teillä ei ole oman miehen kanssa minkäänlaista seksielämää? Väitätte ihan pokkana asioita täysiksi totuuksiksi eikä teillä ole edes itsellä kokemusta asiasta.

Itse seurustelen 50-vuotiaan miehen kanssa eikä hänellä ole kyllä mitään ongelmia seksin saralla. Ei tarvitse edes koskea miehen kulliin kun se jo seisoo ja seksiä voi olla parikin kertaa päivässä eikä se vaikuta seuraavan päivän seksiin mitenkään. Kuntoa miehellä kyllä riittää ja on urheilullinen tapaus.

Olen myös ollut seksisuhteessa 48-vuotiaan kanssa eikä hänelläkään mitään ongelmia ollut.

Yksi suurimpia "seisonta ongelmia" aiheuttava tekijä on sepelvaltimotauti. Se ei suinkasn tuki vain sydämen verisuonia, vaan myös kaikki muut suonet. Sepelvaltimotauti nyt vaan on todettu lisääntyvän vanhemmiten. Kuren isäni sanoo "ei se old mies eikä mikää joka ei 50senä ole sydänkohtausta saanu" (huono vitsi).

Omakohtaista kokemusta ei juu ole edes yli 35 miehistä, muuta kuin hoitosuhteessa sydänosastolla. Jossa näistä asioista kyllä valitettavasti joudutaan keskustelemaan.

nyt kyllä yleistit itsekin, että kaikilla viiskymmpisillä seisoo ja ovat viriilejä.

Tiedän 39-vuotiaan miehen jolla seisoo, mutta on ns. minuuttimuna eikä ole kovin kiinnostunut seksistä. Ja tiedän 45-vuotiaan miehen joka olisi, mutta 35-vuotiasta vaimoa ei kiinnosta.

50-vuotiaalla miehelä on usein teini-ikäisiä lapsia.

Nai siinä sitten kun ne teinit ei mee ikinä nukkumaan - tai kulkevat kotio ja kaverille miten sattuu eivätkä ilmoita tulemisistaan ja menemisistään... Saattavat vaikka yhtäkkiä pöllähtää kaverilauman kanssa meille.
Sitä aina viitsi hotelliinkaan lähteä, varisinkin kun lähimpään on matkaa...

Et sanonut kumpi olet mies vai nainen, mutta vanhetessa sepelvaltimotauti on yhtä yleistä miehillä ja naisilla.

Se oli sellainen pieni tökkäsy oman terveyden suhteen.

[QUOTE="pieras";29511962]nyt kyllä yleistit itsekin, että kaikilla viiskymmpisillä seisoo ja ovat viriilejä.

Tiedän 39-vuotiaan miehen jolla seisoo, mutta on ns. minuuttimuna eikä ole kovin kiinnostunut seksistä. Ja tiedän 45-vuotiaan miehen joka olisi, mutta 35-vuotiasta vaimoa ei kiinnosta.[/QUOTE]

En mä yleistänyt yhtään mitään. Enhän mä kirjoittanut kaikista 50-vuotiaista vaan kerroin omista kokemuksista tuon ikäisten kanssa ja ihmettelin miksi jotkut yleistää sanoen ettei tuon ikäisellä enää seiso.

[QUOTE="henni";29511994]Et sanonut kumpi olet mies vai nainen, mutta vanhetessa sepelvaltimotauti on yhtä yleistä miehillä ja naisilla.

Se oli sellainen pieni tökkäsy oman terveyden suhteen.[/QUOTE]

Kirjoitin seurustelevani miehen kanssa ja siitä varmasti suurin osa ajattelee, että kirjoittaja on nainen. Ei ensimmäinen oletus ole, että kirjoittaja on homo. Miksi sun piti mua tökkäistä kun en ole mitään kirjoittanut omasta terveydestäni tms.?

[QUOTE="henni";29511943] Kuren isäni sanoo "ei se old mies eikä mikää joka ei 50senä ole sydänkohtausta saanu" (huono vitsi).

[/QUOTE]

Erittäin huono vitsi ja kyllä on elintavat tosi pielessä tai jotakin muuta täytyy sattua, jos 50-vuotiaana saa sydärin. Ei ole kovin yleistä nykyään.

[QUOTE="a p";29512020]En mä yleistänyt yhtään mitään. Enhän mä kirjoittanut kaikista 50-vuotiaista vaan kerroin omista kokemuksista tuon ikäisten kanssa ja ihmettelin miksi jotkut yleistää sanoen ettei tuon ikäisellä enää seiso.[/QUOTE]

Siis jos kahdella seisoo, niin on ihan turha luulla ettei kellään seiso, on sinun johtopäätöksesi.

Mä sanon, että se on väärä johtopäätös, yhtä väärä kuin se, että kellään ei seisoisi.

Vittumaisinta on se, että halukkaat viiskymppiset miehet ja naiset eivät kohtaa... Tai jos kohtaavat niin ovat naimisissa eikä mitään pääse sutinaa pääse syntymään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä kyllä;29512032:
Erittäin huono vitsi ja kyllä on elintavat tosi pielessä tai jotakin muuta täytyy sattua, jos 50-vuotiaana saa sydärin. Ei ole kovin yleistä nykyään.

mutta ei harvinaistakaan. Mun tuttavapiiristä on kaksi miestä kuollut alle 40-vuotiaana sydäriin. Toinen oli 32 ja urheilullinen.

Siis jos kahdella seisoo, niin on ihan turha luulla ettei kellään seiso, on sinun johtopäätöksesi.

Mä sanon, että se on väärä johtopäätös, yhtä väärä kuin se, että kellään ei seisoisi.

Vittumaisinta on se, että halukkaat viiskymppiset miehet ja naiset eivät kohtaa... Tai jos kohtaavat niin ovat naimisissa eikä mitään pääse sutinaa pääse syntymään.

Sä et tainnut nyt oikein ymmärtää. Tämän aloituksen pointti ole se, että miksi jotkut luulevat ja yleistävät että 50-vuotiailla ei seiso. Mä halusin näiden kuvittelijoiden vastauksia enkä sun kaltaisten viisasteluja.

Alkuperäinen kirjoittaja 32 ja sydäri...;29512058:
mutta ei harvinaistakaan. Mun tuttavapiiristä on kaksi miestä kuollut alle 40-vuotiaana sydäriin. Toinen oli 32 ja urheilullinen.

Toki näitä tapahtuu, mutta ovat poikkeuksia, tosi kurjia ja surullisia sellaisia, kun elämää pitäisi olla vielä edessä. Nykyään eletään kuitenkin keskimäärin paljon pidempään kuin vaikkapa 50 vuotta sitten.

Nooo itseasiassa tuon kullikeskeisyyden, miehen seksikertojen luettelu, urheilullisuuskin tuli kehaista, ja syytös siitä että naiset kuvittelee ettei oman miehen kanssa ole seksielämää jos kulli ei seiso - niin itseasiassa mulle ainakin tuli mieleen että olet mies :D

Mutta yhtä kaikki. Vastasin sinulle yhden todellisen, hyvin yleisen syyn erektio-ongelmiin. Hyvin yleinen tauti, yleinen vaiva.
Ja se muistutus siitä omasta terveydestä oli ihan puhdas terveysmuistutus entiseltä sydänhoitajalta. Että pidähän itsestäsikin huolta nii on miesystävälläsi joku jonka kanssa sitä seksiä harrastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä kyllä;29512032:

Minun mielestä se siis on huono vitsi, isäni muistaa aina nauraa tuon sanoessaan. Elintavat muuten kunnossa, hoikka, alkoa suht kohtuudella, ruoka - no kai se voisi olla terveellisempääkin, mutta se tupakka.

[QUOTE="henni";29512077]Minun mielestä se siis on huono vitsi, isäni muistaa aina nauraa tuon sanoessaan. Elintavat muuten kunnossa, hoikka, alkoa suht kohtuudella, ruoka - no kai se voisi olla terveellisempääkin, mutta se tupakka.[/QUOTE]

OK :D

No se rööki on kyllä paha.. mut ei sekään tietty tarkoita, että tuomittu sydäriin. Koskaan ei tiedä, mitä voi tapahtua, joten nauttikaamme elämästä :)

Mun ex oli 48 eikä sillä kauheen usein kovana seisonu, sellanen puoliseisokki ehkä...ja kun se oli nuorempi, 34-40 nii seiso kovempana ja jaksoi enemmän. Nykyiseni on 35 ja ei tarvii ku puhua tuhmia tai olla alasti niin johan jöpöttää ja kestää pitkään tosi kovana. Että ikä kyllä vaikuttaa asiaan viittäkymppiä lähestyttäessä. Ei varmaan kaikilla ja toki vaivaa voi olla missä iässä vaan. Mutta tosi on että kolmekymppisellä ja viiskymppisellä on eroa tässä asiassa.

Yhteistyössä