Miksi te kerrotte palstalla kaiken elämästänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No tämä nyt on keskustelupalsta, ja joskus tekee mieli keskustella ongelmistaankin.

Joo ymmärrän sen, mutta eikö kannattaisi oikeasti miettiä että kannattaako "kaikkea" kertoa.

Tuskin täällä kukaan kaikkea kertoo.

Tämä on vain murros. Palsta elää ja tänään kuohuttavat asiat, jotka ovat viikon päästä jo unohdettu.

Etkö näe että tuo kaikkea oli lainausmerkeissä? :D En siis usko että aivan kaikkea kerrotaan, mutta jotkut kertovat todella paljon.

Mä kerron paljon, mutta en mitään sellaista, mitä en olisi valmis lukemaan huomenna iltapäivälehtien lööpeistä. Kerran tämä, ettei koko elämäni olekaan palstalla, on hämmentänyt ainakin yhden palstailijan. Hänen mukaansa kun tyttäreni elämässä ei ole voinut tapahtua tiettyjä asioita, koska tämä palstailija ei ole ollut niistä tietoinen. Ja ei, tämä palstailija ei tunne tytärtäni :D Mutta onhan se toki kurjaa, jos huomaa, ettei tiimarivihko olekaan ajan tasalla.

No tämä nyt on keskustelupalsta, ja joskus tekee mieli keskustella ongelmistaankin.

Joo ymmärrän sen, mutta eikö kannattaisi oikeasti miettiä että kannattaako "kaikkea" kertoa.

Tuskin täällä kukaan kaikkea kertoo.

Tämä on vain murros. Palsta elää ja tänään kuohuttavat asiat, jotka ovat viikon päästä jo unohdettu.

Etkö näe että tuo kaikkea oli lainausmerkeissä? :D En siis usko että aivan kaikkea kerrotaan, mutta jotkut kertovat todella paljon.

Mitä sitten? En ymmärrä tämän aloituksen pointtia. Jos kerran itsekin sanot, ettei kukaan kaikkea kerro. Jokainen kertoo sen minkä haluaa. Joillakin ei ole muita kanavia tai ne ovat rajallisia. Kyllähän sitä joskus tosielämässäkin joutuu petetyksi tai hyväksikäytetyksi.

no kyllä mä olen aika paljon itsestäni kertonut, mutta en usko olevani niin mielenkiintoinen persoona että ihmiset täällä kiinnittäisi mun jorinoihini paljon huomiota...mä luulen että suurin osa ei tiedä musta muuta kuin sen mitä profiili sanoo, vaikka on tullut avauduttuakin

Alkuperäinen kirjoittaja maitzzu:
En ole kirjoittanut, että "olen eläinlääkäri ja neuvon sinua tekemään näin.... jne." Saisinko sitten jaella neuvoja jos en olisi kertonut ammattiani?

Kyllä koska silloin kukaan ei olettaisi sinun olevan alansa expertti. Kyllähän sulle varmaan jossain opintojen vaiheessa on puhuttu asiasta? Vai jossain tynnyrissäkö sua on opetettu? Olet kertonut useaan otteeseen olevasi eläinlääkäri, olet myös maininnut sen muutamassa neuvontaketjuissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mitä järkeä on valheellisessa maailmassa, jossa kehenkään ei voi luottaa, eikä voi keskustella muusta kuin säästä?

no niinpä. aika tylsäks muuttuis palsta, jos ei täällä kukaan sais avautua. jos jollain sitten on niin tylsä elämä, että rupee jotn 5vuoden takaisia sannomisia kaivelemaan, niin sehän on yksin hänen ongelmansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
No tuskin kukaan kertoo aivan kaikkea täällä. :whistle:

Miksi mä kertoosin täällä kaiken, kun on asioota joista ei tiedä kuin mä itte tai yksi ihminen.

On täällä muutama sellanen jotka tilittää aivan kaiken ja sitte itkee jos niitä kakkajuttuja joku myöhemmin muistaa. Pikkasen vois kyllä miettii mitä tänne yleiselle palstalle suoltaa usein vielä omien sekä lasten (ja miehen ) kuvien kera :/

Mielestäni se voi olla vähän vaarallistakin, jos paljastaa nimensä, asuinpaikkakuntansa, ammattinsa, lasten kuvat ja nimet.

Mä olen näistä tainnut ainakin joskus kertoa kaikki. Omasta nimestäni en ole ihan satavarma, muista olen.

Ne on kuitenkin asioita, joita voin ylipäätäänkin kertoa uusillekin ihmisille joihin tutustun tai törmään.
Ei me kuljeta irl:kaan paperipussit päässä ja puhumatta kenellekään.

Mä pyrin olemaan levittelemättä kavereideni, tuttujeni ja sukulaisteni asioita täällä, ainakaan arvostelun merkeissä. Ne on mun mielestä niiden ihmisten omia asioita, joista voivat itse avautua missä ja kenelle haluavat. Jos avautuvat mulle, niin ei ole kuitenkaan mun asia tulla tänne tekemään avausta, kuinka ihmettelen jonkun kerhokaverin kummin kaiman toimintaa...

Keittiksen ohjenuora on aika sama kuin munkin. Mä en kerro mitään, mitä en kykenisi häpeämättä lukemaan huomisista ip-lehtien lööpeistä.
Lasten ja eläinten nimet, ammatti, naamakuva, arjen sattumukset, jotkut ongelmat joihin kuvittelisin täältä saavani järkevän vastauksen... Miksen voisi kertoa ja kysyä? Kysyisin ja kertoisin ihan naamakkainkin muillekin kuin jollekin ainoalle luotetulle sydänystävälle.
Tarkkaa kotiosoitetta ei moni palstalainen tiedä, tosin tuskin meille kovin vaikea olisi löytää kertomieni perusteella.
Ei pelota ei. Hyvällä asialla pihaan saa paukata mun puolesta ihan kuka vaan, keitän kahvitkin.
Muilla asioilla liikkujat liikkuvat ihan omalla vastuullaan, ja joku stalkkeri netistä, tai muuta kautta "hankittu" epäilyttävä perässä hiihtelijä saa joka tapauksessa vauhdikkaan lähdön...