Miksi teiniäitien kohdalla aina yleistetään?

Tyttö kuin taivas

Aktiivinen jäsen
06.10.2007
6 682
0
36
Mutta jos vanhempana lapsensa saanut tekee jotain "kamalaa" on se vain anteeksi annettava virhe?

Miksi teiniäidin pitää olla täydellinen ja osata ennalta kaikki, jos ei osaa on se nuoruuden vika, mutta vanhemmilla äideillä on oikeus kysyä neuvoja, onhan se ymmärrettävää?

Miksi teininä lapsensa saaneita pidetään aina yh:ina, mutta vanhempana lapsensa saaneet ovat aina onnellisesti naimisissa?

Miksi teiniäidit muka käyvät aina soskussa, mutta vanhempana lapsensa saaneet ei?

Miksi teiniäitejä haukutaan/syrjitään ja morkataan, mutta vanhempana lapsensa saaneet ovat kuin kuningattaria?

Näitä mietin torstai iltana, kun täällä tenariäideistä puhutaan.

teiniäidit kuuluvat siihen samaan yleistyksen kastiin johon kuuluvat:
- yh:t
- lapsensa kotona hoitavat
- lapsensa hoitoon viejät
- uusioperheen äidit
yms....

ei tajua ei....siis miksi pitää aina yleistää...itsekin siihen joskus silloin tällöin sortuneena....

Miksi teiniäidit muka käyvät aina soskussa, mutta vanhempana lapsensa saaneet ei?

Sitä on kerinnyt keräämään/säästämään työelämässä esim rahaa, jolloin vanhempana ei tarvi käydä sossunluukulla. Kun taas nuoret helposti saavat lapsen opiskellessa/opiskelun jälkeen...tms

Mutta, joo kovasti yleistetään :/

Alkuperäinen kirjoittaja joku:

Sitä on kerinnyt keräämään/säästämään työelämässä esim rahaa, jolloin vanhempana ei tarvi käydä sossunluukulla. Kun taas nuoret helposti saavat lapsen opiskellessa/opiskelun jälkeen...tms

Mutta, joo kovasti yleistetään :/

No me saatiin esikoinen vähän jälkeen kun mies valmistui, mutta ukolla oli kuitenkin vakituinenduunipaikka jo silloin.

Minusta on ihan hyvä ettei teiniäideistä puhuta hyväksyttävään sävyyn, koska sitä ilmiötä ei pitäisi hyväksyä. Se on ongelma jota vastaan pitää maailmassa taistella.
Kaikissa maissa missä teiniäitiys on yleistä, on myös valtavia ongelmia.
Se on merkki huonoksi menneestä yhteiskunnasta.

Mutta ei tietenkään yksittäistä teiniäitiä pidä mollaamaan ja haukkumaan alkaa.

Mie oon jo ite tottunu vittuiluun, mulkoiluun, halveksiviin katseisiin sun muihin... :whistle: Oma elämä, oma lapsi, mitä se kellekkään kuuluu? Ja yks asia mikä kans ärsyttää on kun monet "vanhat" äidit sanoo et on karmeeta kattoo kun TEINIäidit imee tupakkaa ja työntää vaunuja.. Mutta voi tsiisus miten monta vanhempaa äitiä oon nähny sen hemmetin tupakka huulessa!

Ärrrrsyttää taas :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Varmaan koska kaikkea tuota taitaa tapahtua _keskimääräisesti_ enemmän teiniäitien kohdalla. Eikä tarvi herneytyä itsekin sain esikoisen 17-vuotiaana.

En mä herneydykkään, en todellakaan =)

Kunhan kyselen ja mietin, mä oon usein täällä sanonut että inhoan yleistyksiä, inhoan tosin liityy ne mihin aiheeseen tahansa.

Tänään on aika rutkasti, yleistetty tenariäitejä, tai ainakin yhden nimimerkin suusta, että siksi utelen ja mietiskelen kun ei ole muutakaan tekemistä :)

Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
Mie oon jo ite tottunu vittuiluun, mulkoiluun, halveksiviin katseisiin sun muihin... :whistle: Oma elämä, oma lapsi, mitä se kellekkään kuuluu? Ja yks asia mikä kans ärsyttää on kun monet "vanhat" äidit sanoo et on karmeeta kattoo kun TEINIäidit imee tupakkaa ja työntää vaunuja.. Mutta voi tsiisus miten monta vanhempaa äitiä oon nähny sen hemmetin tupakka huulessa!

Ärrrrsyttää taas :whistle:

Mä en itseasiassa oo törmännyt tähän, kovinkaan paljoa irl. En edes esikoisen aikaan, täällä vaan aina kun lueskelen juttuja, niin tälläiset asiat nousee pintaan.

Irl en edes koskaan ajattele omaa ikääni.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Varmaan koska kaikkea tuota taitaa tapahtua _keskimääräisesti_ enemmän teiniäitien kohdalla. Eikä tarvi herneytyä itsekin sain esikoisen 17-vuotiaana.

Kunhan kyselen ja mietin, mä oon usein täällä sanonut että inhoan yleistyksiä, inhoan tosin liityy ne mihin aiheeseen tahansa.

Tänään on aika rutkasti, yleistetty tenariäitejä, tai ainakin yhden nimimerkin suusta, että siksi utelen ja mietiskelen kun ei ole muutakaan tekemistä :)

Ok. :)
Mä en ole jaksanut enää vuosiin mietiskellä mutta kyllä mä muistan että missä ristitulessa aikanaan olin. Hirveästi ennakkoluuloja mutta sitten monet hoksasikin että tämähän on samanlainen kuin "me"
Mutta ei se aina helppoa ollut.

katie1990: Et kai itse harrasta tuota? Aina se on yhtä kuvottavaa.

Joo, itekin inhoan yleistyksiä. Ite en oo teiniäiti, vaikkakin nuori äiti olen..
Ja hyvänä esimerkkinä mun veljen perhe, veljen vaimo on 20v& mun veli 22v, ja heille syntyi toissapäivänä 3. lapsi, ikinä eivät oo sossussa käyneet, ja omakotitaloa just rakentavat :)

Mä en ole jaksanut enää vuosiin mietiskellä mutta kyllä mä muistan että missä ristitulessa aikanaan olin. Hirveästi ennakkoluuloja mutta sitten monet hoksasikin että tämähän on samanlainen kuin "me"

Ja mäkin puhun nimenomaan netistä, en mä irl:ssä ole oikeastaan ennakkoluuloja kohdannutkaan.

Yleistykset varmaan johtuvat yleensä siitä, että tiettyjen ryhmien (esim. teiniäitien tässä tapauksessa) joukosta löytyy suhteessa enemmän ongelmia kuin vaikkapa hieman vanhempana lapsensa saaneiden. Ja tämä ei tosiaankaan tarkoita sitä, etteikö myös jotkut vanhempana lapsensa saaneet äidit voisi olla ns. huonoja/epätäydellisiä äitejä....toki voivat olla ja ovatkin. Vanhemmat äidit ovat vaan suhteellisesti katsottuna "täydellisempiä/ongelmattomampia" kuin teiniäidit. Tutkittu juttu.

Onneksi kuitenkin löytyy paljon myös niitä loistavia teiniäitejä, jotka hoitavat lapsensa kiitettävällä tavalla:) KAIKKI teiniäidit eivät todellakaan ole huonoja ja avuttomia!

Niin, tää netti on jännä paikka. Itse kun en tosiaan oikeastaan ikinä ajattele omaa ikääni irl, eikä kukaan mulle siittä ole koskaan sanonutkaan. Ei ku on yhdesti, kun menin esikoista synnyttämään, kysyi täti että onhan isä edes täysi-ikäinen ja olihan se silloin 19. ;)

Niin, tää netti on jännä paikka. Itse kun en tosiaan oikeastaan ikinä ajattele omaa ikääni irl, eikä kukaan mulle siittä ole koskaan sanonutkaan. Ei ku on yhdesti, kun menin esikoista synnyttämään, kysyi täti että onhan isä edes täysi-ikäinen ja olihan se silloin 19. ;)

Poltan kyllä tupakkaa ja yhen ainoon kerran erehyin polttamaan sen hemmetin tupakan kun poikaa vaunuissa työnsin ja tuli hemmetin äkänen mulkasu naapurin suunnasta ni on jääny tupakat lenkin ajaks kotia.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Minusta on ihan hyvä ettei teiniäideistä puhuta hyväksyttävään sävyyn, koska sitä ilmiötä ei pitäisi hyväksyä. Se on ongelma jota vastaan pitää maailmassa taistella.
Kaikissa maissa missä teiniäitiys on yleistä, on myös valtavia ongelmia.
Se on merkki huonoksi menneestä yhteiskunnasta.

Mutta ei tietenkään yksittäistä teiniäitiä pidä mollaamaan ja haukkumaan alkaa.

juurikin näin!!!

Poltan kyllä tupakkaa ja yhen ainoon kerran erehyin polttamaan sen hemmetin tupakan kun poikaa vaunuissa työnsin ja tuli hemmetin äkänen mulkasu naapurin suunnasta ni on jääny tupakat lenkin ajaks kotia.
Mistä tiedät että se paheksui sua teiniäityden takia? Ehkä se kattoi pahalla vaan sitä röökiä?

Sellanen tää maailma on... eihän yleistäminen kivaa ole, mutta väliäkös sillä.

Mua ei haittaa pätkääkään mitä "teiniäideistä" puhutaan, mä ite tiedän mikä mä olen ja mitä mä teen joten henkilökohtaisesti en ota... :)

Joo ja sen verran sanon että tunnen itsekkin ikäviä tapauksia teiniäitiydestä.

Esimerkiksi, eräs tuttavani on nyt 18 ja hänellä on 3 lasta. Lapsen isästä erosivat kun odotti kolmatta. Tosin on löytänyt uuden"miehen", mutta eipä se ole sen parempi kuin edellinenkään, ryyppää, rellestää ja menee monta krt viikossa. :|

Se olin sitten varmaan minä. :D
Mutta en mä sen iän takia mulkoile vaan sen tupakan kun en ymmärrä että miksi pitää polttaa jos lapsi vieressä mutta se onkin sitten jo toinen juttu

Yhteistyössä