Miksi teitä häiritsee niin kamalasti se, että lapsesta löytyy netissä yksi tai kaksi kuvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Mikä siinä on niin kamalaa, etenkin jos on ihan normaaleja kuvia, eikä mitään alastonkuvia.
Onhan vauvalehdetkin täynnä lastenkuvia, samoin mainokset sun muut, mä en näe asiassa mitään kamalaa, ei minua häiritse että mun lapsesta on jokunen kuva netissä.

Minua häiritsee että mielisairas sukulaiseni laittaa minun lapsista kuvia nettiin ja kirjoittaa kuvatekstiksi ihana kultamussukkani hanipuppelisöpöläinen Maija pus pus,ja oikeasti henkilö vihaa lapsia ja aina meillä vain äksyilee lapsille. Ja sitten henkilön kaverit kommentoivat tyyliin ihqu lapsi voi miten ihana täti heillä on jne.

mulla on facebookissa lasten kuvat ( onneksi näkyy van kavereille)
Kerran bongasin ihna vahingossa netistä muualta kahden nuorimman kuvat, mutta nitä ei osaa hakea jos ei tiedä mistä hakee, kun minäkin löysin ne vahingossa

Joo.. no mun serkku ja varsinkin sen mies nosti ihan hirveen metelin ku laitoin fb kuvia meidän sukuristeilyltä jossa he eivät olleet. Koska periaatteen vuoksi heiltä ois pitäny pyytää lupa ja he eivät halua ku omalaittamiaan kuvia.. Myönsivät vielä että kuvat olivat ihan hyviä. Eli suurimmassa osassa kuvia he eivät ees olleet pääosassa silti minä ne poistin.. Tuli itelle tosi paha mieli tosta mielestäni, aivan aiheettomasta ja turhasta meihkaamisesta.

Joo.. no mun serkku ja varsinkin sen mies nosti ihan hirveen metelin ku laitoin fb kuvia meidän sukuristeilyltä jossa he eivät olleet. Koska periaatteen vuoksi heiltä ois pitäny pyytää lupa ja he eivät halua ku omalaittamiaan kuvia.. Myönsivät vielä että kuvat olivat ihan hyviä. Eli suurimmassa osassa kuvia he eivät ees olleet pääosassa silti minä ne poistin.. Tuli itelle tosi paha mieli tosta mielestäni, aivan aiheettomasta ja turhasta meihkaamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja :):

Siis ne ei oleet siellä risteilyllä, mutta olivat valokuvissa?

Ei tajua.

No mun mukulan kuvaa ei facebookissa kyllä levitetä, sellaisena ainakaan että tunnistaa voi. Sen puljun sisällönomistusjutut ovat niin epäselvät. Samoin haluan tietää missä yhteydessä esim lehdissä tai televisiossa lapseni on. Ei ole ensimmäinen kerta, kun lehdistössä kirjoitetaan jotain väärää, annetaan ymmärtää jotain ihan toista kuin totuus.

Haluan antaa lapsilleni oikeuden itse päättää sitten kun kykenevät ja ymmärtävät, että haluaako he omia kuviaan nettiin. Tämä on minun ja mieheni päätös, jota kaverini eivät tunnu ymmärtävän...

Alkuperäinen kirjoittaja -vieras:
Haluan antaa lapsilleni oikeuden itse päättää sitten kun kykenevät ja ymmärtävät, että haluaako he omia kuviaan nettiin. Tämä on minun ja mieheni päätös, jota kaverini eivät tunnu ymmärtävän...
Sinunko "kaverisi" siis vaativat mukuloidesi kuvia nettiin?

Tismalleen näin meilläkin.

Myös meillä on ehdoton ei ja sitä on todellakin syytä noudattaa.