Miksi terveysneuvonta kysyi lapsen sosiaaliturvatunnusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kirjaavat puhelut ylös samalla tavalla kuin jos soittaisit terveyskeksukseen ja saisit sieltä puhelinneuvontaa johonkin vaivaan. Kirjaavat ylös sos.tunnuksen kanssa siltä varalta, että vaiva jatkuu/pahenee/aiheuttaa myöhemmin ongelmia ja voidaan sitten jäljittää jälkeenpäin, että mitä ohjeita on saanut. Plus myös tuo tilastointijuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soitin tuosta kun lapsi sai käteensä tietokoneen USB-johdon että onko siitä teoriassa mahdollista saada sähköisku. Sanoi, että ei ja kysyi lapsen sosiaaliturvatunnusta. Kysyin, ettämiksi hän sitä kysyy ja sanoi että he tilastoi näitä. Kerroin sitten, että aiemmin minulta onkysytty vain paikkakunta ja sen kerroinkin sitten.

Tuli vain sellainen olo että tuleeko tuosta joku lastensuojeluilmoitus, kun kysyn tuollaista? :(

Siis ihan oikeesti soitit jonnekkin ja kysyit että onko lapsi voinu saada sähköiskun kun piti kädessään kaapelia??? Voi hyvänen aika sentään, et voi olla tosissas! Minne soitat kunlapselle tulee yskä? Meettekö sairaalaan vai? Tai entä jos lapsi tippuu keinusta? Tai kaatuu? Sehän voi saada vaikka aivotärähdyksen...

Laittakaa nyt äkkiä kaikki sähkölaitteet pois, ja katkaskaa sähköt, samoten kaikki huonekalut pois, ja vesi kannattaa katkasta ettei lapset huku!

Alkuperäinen kirjoittaja EI VOI OLLA TOTTA!!!:
Soitin tuosta kun lapsi sai käteensä tietokoneen USB-johdon että onko siitä teoriassa mahdollista saada sähköisku. Sanoi, että ei ja kysyi lapsen sosiaaliturvatunnusta. Kysyin, ettämiksi hän sitä kysyy ja sanoi että he tilastoi näitä. Kerroin sitten, että aiemmin minulta onkysytty vain paikkakunta ja sen kerroinkin sitten.

Tuli vain sellainen olo että tuleeko tuosta joku lastensuojeluilmoitus, kun kysyn tuollaista? :(

Siis ihan oikeesti soitit jonnekkin ja kysyit että onko lapsi voinu saada sähköiskun kun piti kädessään kaapelia??? Voi hyvänen aika sentään, et voi olla tosissas! Minne soitat kunlapselle tulee yskä? Meettekö sairaalaan vai? Tai entä jos lapsi tippuu keinusta? Tai kaatuu? Sehän voi saada vaikka aivotärähdyksen...

Laittakaa nyt äkkiä kaikki sähkölaitteet pois, ja katkaskaa sähköt, samoten kaikki huonekalut pois, ja vesi kannattaa katkasta ettei lapset huku!

No anteeksi nyt kovasti,kun asia huoletti minua mutta sinua se ei kiinnostaisi pätkääkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No anteeksi nyt kovasti,kun asia huoletti minua mutta sinua se ei kiinnostaisi pätkääkään.

Niin ja siis en minä epäillyt, että siitä saisi sähköiskun jos pitää sitä kädessään. Vaan kysyin, että voiko siitä saada sähkärin JOS sen laittaa suuhun ja huomaisiko sen lapsesta jos olisi saanut tällin siitä.

Meilläkin terveysneuvonta kysyi sotua, kun lapsi tippui takaraivo edellä tuolilta lattiaan. Ennen ei oo kysytty (ollaan soitettu mm. korkeasta kuumeesta vaikka miten monta kertaa), vasta tällaisessa tapaturmassa kysyttiin. Muistaakseni se täti sanoi jotain, että "Jos tulee jotain niin näkee miten on neuvottu" tai jotain sinne päin.

Silti itsellenikin tuli sellainen fiilis, että jospa ne ottaa sen siksi, ettei tiedä, onko pahoinpitely vai ei. No mutta sama se mulle, kun ei kerran ollut.

Niin ja siis en minä epäillyt, että siitä saisi sähköiskun jos pitää sitä kädessään. Vaan kysyin, että voiko siitä saada sähkärin JOS sen laittaa suuhun ja huomaisiko sen lapsesta jos olisi saanut tällin siitä.

Mutta siitä huolimatta! En ois ilenny soittaa, on varmaan paikan työntekijät saanu hyvät naurut sun kustannuksella, varsinkin kun vaikuttaa siltä että soittelet sinne vähän väliä...

Käytä hyvä ihminen maalaisjärkeä!

Mutta siitä huolimatta! En ois ilenny soittaa, on varmaan paikan työntekijät saanu hyvät naurut sun kustannuksella, varsinkin kun vaikuttaa siltä että soittelet sinne vähän väliä...

Käytä hyvä ihminen maalaisjärkeä!

Jos jotkut tuntemattomat ihmiset saa minun kysymyksestäni naurut niin siinäpä nauravat. Kertoo jotain heistäkin sitten. MInä huolestuneena äitinä saan kysyä asiaa joka minua vaivaa puhelinnumerosta, joka on sitä varten olemassa.

Siis 10023 joo sinne soitin. Olen soittanut ennenkin (olen aika hysteerikko välillä ja nyt kun lapset olleet kipeitä niin säikähdän väsyneenä herkästi pientäkin juttua) ja aina ennen on sanottu että "ihan tilastointia varten kysyn ettämiltä paikkakunnalta soitat" ja sitten jotkut kysyneet myös lapsen sukupuolen.

Nyt mielessäni kuvittelen miten ne metsästää siellä mun puhelinnumeron jotenkin ja etsii minut ja plaaplaaplaa. :(

Oletko käynyt psykiatrilla?

Ja tämä ei ole v*ttuilua... ei vaan kuulosta välttämättä normaalilta, että olet noin huolestunut, epäluuloinenkin. Varmaan aika stressaavaa.

Minulle on ollut apua siitä, että asiani on tilastoitu henkilönumeron kera.

Esim. pari vuotta sitten, kun vauvalla oli paha ripuli, terveysneuvonnasta ihan pyydettiinkin soittamaan parin tunnin välein, kun seurattiin sitä, pitäisikö lähteä päivystykseen. Oli hyvä juttu, että näkivät koneelta aina, mitä edellisessä keskustelussa oli puhuttu, eikä tarvinnut ruveta kaikkea kertaamaan.

Minulle on ollut apua siitä, että asiani on tilastoitu henkilönumeron kera.

Esim. pari vuotta sitten, kun vauvalla oli paha ripuli, terveysneuvonnasta ihan pyydettiinkin soittamaan parin tunnin välein, kun seurattiin sitä, pitäisikö lähteä päivystykseen. Oli hyvä juttu, että näkivät koneelta aina, mitä edellisessä keskustelussa oli puhuttu, eikä tarvinnut ruveta kaikkea kertaamaan.

Joo kuulostaa järkevältä. :)

Siis oliko tää johto tietokoneessa kiinni?

En osaa kyllä tuosta USB-kaapelista sanoa, mutta sen voin kertoa, että meidän tyttö sai sähköiskun tietokoneen latauspiuhasta, jonka toinen pää oli kiinni pistorasiassa. Juurikin suuhun laittamalla. En tiedä, KUULUISIKO siitä saada, ehkä ei, mutta sai. Onneksi vain pienen, itkulla selvittiin ja taisi se suu olla kipeä vähän aikaa. Johto sen sijaan ei palannut entiselleen.

nw laittaa koneelle ylös mitä on tapahtunut ja mitä on neuvottu jne että jos soittaa uudelleen niin tietävät valmiiksi mitä on puhuttu. siellä kun ei aina ole sama ihminen vastaamassa eikä kaikkea voi muistaa.

ja usb-piuhasta tai esim kännykän laturista ei voi saada sähköiskua ellei onnistu tunkemaan vaikka kieltään sinne piuhan pieneen reikään syvälle liittimen sisään

muoks* siis silloin jos johto on ehjä.
toki jos suu on kovin märkä niin pienen näpsyn voi saada kun tulee oikosulku

Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Meilläkin terveysneuvonta kysyi sotua, kun lapsi tippui takaraivo edellä tuolilta lattiaan. Ennen ei oo kysytty (ollaan soitettu mm. korkeasta kuumeesta vaikka miten monta kertaa), vasta tällaisessa tapaturmassa kysyttiin. Muistaakseni se täti sanoi jotain, että "Jos tulee jotain niin näkee miten on neuvottu" tai jotain sinne päin.

Silti itsellenikin tuli sellainen fiilis, että jospa ne ottaa sen siksi, ettei tiedä, onko pahoinpitely vai ei. No mutta sama se mulle, kun ei kerran ollut.

Multa kysyttiin sotua kun soitin lääkkeiden vanhenemiseen liittyvästä asiasta, tokkopa epäilivät pahoinpitelyä....

Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Siis oliko tää johto tietokoneessa kiinni?

En osaa kyllä tuosta USB-kaapelista sanoa, mutta sen voin kertoa, että meidän tyttö sai sähköiskun tietokoneen latauspiuhasta, jonka toinen pää oli kiinni pistorasiassa. Juurikin suuhun laittamalla. En tiedä, KUULUISIKO siitä saada, ehkä ei, mutta sai. Onneksi vain pienen, itkulla selvittiin ja taisi se suu olla kipeä vähän aikaa. Johto sen sijaan ei palannut entiselleen.

En tiedä onko tietokoneessa kiinni, kun en saa miestä kiinni. Ja se johdonpää ei kyllä näyttänyt mitenkään märältä ja likalla nenä vähän vuotaa räkää, joten kai sen olisi siitä huomannut. Eikä tyttö itkenyt mitenkään erityisesti, mutta hiukan känkkäsi (tekee sitä joka asiasta nyt kun on vielä vähän kipeähkö). Tarkoitatko latauspiuhalla tuota mikä laitetaan läppäriin kiinni?

Tytön ei kyllä näy kielessä tai suussakaan mitään ja on ollut ihan normaali joten eipä tuo siitä kyllä mitään tälliä siis saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
nw laittaa koneelle ylös mitä on tapahtunut ja mitä on neuvottu jne että jos soittaa uudelleen niin tietävät valmiiksi mitä on puhuttu. siellä kun ei aina ole sama ihminen vastaamassa eikä kaikkea voi muistaa.

ja usb-piuhasta tai esim kännykän laturista ei voi saada sähköiskua ellei onnistu tunkemaan vaikka kieltään sinne piuhan pieneen reikään syvälle liittimen sisään

muoks* siis silloin jos johto on ehjä.
toki jos suu on kovin märkä niin pienen näpsyn voi saada kun tulee oikosulku

Kiitos sinulle. :)

Meillä kanssa tyttö kaatui ja löi takaraivonsa ja saatiin aivatärähdyksen seuraamisen ohjeet. Kysyi hlötunnusta ja sanoi kysyvänsä siksi, että jos soitellaan uudelleen saman asian tiimoilta niin löytyy tiedot valmiiksi.

Ei huolta! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
En tiedä onko tietokoneessa kiinni, kun en saa miestä kiinni.

???

Siis mies korjasi kaverinsa konetta eilen tuossa ja ne johdot on vedetty tämän tietokonepöydän takaa tuolta missä on meillä toinen kone piilossa, sitä ei käytetä. Läppäri on käytössä ja lisäksi tässä on näkyvillä tuo pöytäkone, joka on myös käytössä. En tiedä mistä nuo piuhat on ja onko ne kytkettynä tällä hetkellä johonkin vai onko jo irti, kun se kaverin kone tuosta eilen illalla haettiin pois. Eli tästä syystä en tiedä onko ne kiinni jossain ja niitä johtoja oli tuossa useampi, siis joku 5-6 erilaisella päällä varustettua piuhaa.

Toisaalta tuon ymmärtää. Poika kun oli vauva ja makoili keittiön lattialla täkkinsä päällä niin minä sain yhtäkkiä hirveen paniikkikohtauksen, että mikrosta tulee säteitä ja vahingoittaa muksua. Niinpä syöksyin sieppaamaan lapsen syliini ja pakenin huushollin kauimmaiseen nurkkaan.

Ollaan useammin soitettu ja usein on kysytty sotua - kerran esikoisen ollessa vauva en väsyneenä muistanut sotua ja jätti sen sitten kirjaamatta. Kerran syyksi sanottiin juuri tuo, että jos joutuu soittamaan useammin näkevät mitä ohjeita on annettu... Jostain pienemmistä jutuista ei varmaankaan ole sotua kysytty eli riippuu ehkä tilanteesta ja siitä millaiset ohjeet heillä on. Jos esim. lapsesi alkaisikin kärsiä sähköiskun oireista, niin sieltä näkisivät mitä olette puhelussa keskustelleet, mitä tietoa olet tilanteesta antanut ja mitä neuvoja saanut. Jos pieni lapsi saisi sähköiskun niin siinähän voisi olla kiirekin hoitoon eli voi olla ihan neuvojan oikeusturvan kannalta tärkeää kirjata asiat ylös.

Meillä kerran vauva putosi sängyltä, ja soitin terveysneuvontaan. Antoivat ohjeet mitä seurata mahdollisen aivotärähdyksen varalta ja kysyivät sos.tunnuksen. Kysyin mihin se tulee, niin neuvoja sanoi laittavansa sinne tiivistelmän lapsen terveystietoihin että jos nyt seuraa jotain ja vaikka ambulanssi joudutaan soittamaan niin saavat sieltä esitiedot nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja miumiu:
kyllä ap vaikuttaa "pikkuisen" liian hysteeriselle,huh huh,on varmaasn rankkaa olla non huolissaan joka asiasta!

En vissiin missään sanonut olevani joka asiasta huolissani? Mutta minusta mahdollinen sähköisku ei kuulosta niin pikkuseikalta ettenkö voisi asiasta kysyä, jotta saan sen pois mielestäni. Minä kysyn mieluummin naurettavaa asiaa täysin turhaan kuin sitten jälkikäteen suren sitä, että olisikin pitänyt silloin ottaa paremmin selvää tms.

Yhteistyössä