Miksi terveysneuvonta kysyi lapsen sosiaaliturvatunnusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ollaan useammin soitettu ja usein on kysytty sotua - kerran esikoisen ollessa vauva en väsyneenä muistanut sotua ja jätti sen sitten kirjaamatta. Kerran syyksi sanottiin juuri tuo, että jos joutuu soittamaan useammin näkevät mitä ohjeita on annettu... Jostain pienemmistä jutuista ei varmaankaan ole sotua kysytty eli riippuu ehkä tilanteesta ja siitä millaiset ohjeet heillä on. Jos esim. lapsesi alkaisikin kärsiä sähköiskun oireista, niin sieltä näkisivät mitä olette puhelussa keskustelleet, mitä tietoa olet tilanteesta antanut ja mitä neuvoja saanut. Jos pieni lapsi saisi sähköiskun niin siinähän voisi olla kiirekin hoitoon eli voi olla ihan neuvojan oikeusturvan kannalta tärkeää kirjata asiat ylös.

Mullakaan ei olisi ollut yhtäkkiä antaa sitä henkilötunnusta. Muistan ulkoa vain esikoisen henkkarin ja tytön kelakortti on nyt miehen rahapussissa. Olisi kestänyt, että olisin etsinyt käsiini jonkun paperin mistä sen näkee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja se:
Alkuperäinen kirjoittaja mihin sitte uskoo:
meillä vauva putos sängystä ja soitin sinne terveysneuvontaan ja sitte tosiaan kysyivät sos.turvatunnuksen. epäilin samaa, että merkkaavat johonkin kun kyseessä oli putoaminen jne. no, myöhemmin kun toisesta asiasta soitettiin, kysyttiin taas lapsen sukupuoli, paikkakunta ja sos.turvatunnus...sillon sanoivat, että merkkaavat ylös "tapahtuneen" kun vanhemmat usein soittelevat samasta asiasta uudelleen...että sitte sos.turvatunnuksella löytää jo tiedot?

Siis että samat vanhemmat soittaa samasta asiasta uudelleen?

niin

No kiva tietää, että sieltä on muiltakinkyselty sitä. Ehkä se sitten riippuu vastaajasta, toiset kysyy ja toiset ei. Itse vain olen niin varovainen antamaan tuota henkilötunnusta, kun siitä niin kauheesti nykyään varotellaan ettei niitä saa antaa mihin sattuu.

ai sä uskallat kysyä sieltä neuvoa ja luottaa niiden neuvoihin, mut et uskalla antaa sinne hetua.. :D Sorry, mut mulla naurattaa.. Rauhoitu nyt ja unohda koko juttu!

Alkuperäinen kirjoittaja maalaisjärkeä tarvittas:
Alkuperäinen kirjoittaja se:
Alkuperäinen kirjoittaja mihin sitte uskoo:
meillä vauva putos sängystä ja soitin sinne terveysneuvontaan ja sitte tosiaan kysyivät sos.turvatunnuksen. epäilin samaa, että merkkaavat johonkin kun kyseessä oli putoaminen jne. no, myöhemmin kun toisesta asiasta soitettiin, kysyttiin taas lapsen sukupuoli, paikkakunta ja sos.turvatunnus...sillon sanoivat, että merkkaavat ylös "tapahtuneen" kun vanhemmat usein soittelevat samasta asiasta uudelleen...että sitte sos.turvatunnuksella löytää jo tiedot?

Siis että samat vanhemmat soittaa samasta asiasta uudelleen?

niin

No kiva tietää, että sieltä on muiltakinkyselty sitä. Ehkä se sitten riippuu vastaajasta, toiset kysyy ja toiset ei. Itse vain olen niin varovainen antamaan tuota henkilötunnusta, kun siitä niin kauheesti nykyään varotellaan ettei niitä saa antaa mihin sattuu.

ai sä uskallat kysyä sieltä neuvoa ja luottaa niiden neuvoihin, mut et uskalla antaa sinne hetua.. :D Sorry, mut mulla naurattaa.. Rauhoitu nyt ja unohda koko juttu!

Olen rauhoittunut ja unohtanut jutun kyllä jo. :)

Alkuperäinen kirjoittaja o:
Joo, parempi kysyä kuin olla huolissaan koko ajan. Mutta ei se lastensuojeluilmoitus mikään mörkö ole, että sen pelossa ei voisi nimeään antaa!

Niin kyllä minä nimeni annoin, kun sinne soitin. Esittelin siis itseni ihan koko nimellä.

Mä olen käsittänyt, että kysyvät sotun silloin, kun kyseessä on on tapaturma. Mieltä ovat kysyneet sotua kun sinne on soiteltu lasten tällien tms takia.
Mutta kun jostain nuhakuumeoksennuspääkivusta sinne on soiteltu, ei oo sotua kyselty. Voihan se olla ihan randomia tietty myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä olen käsittänyt, että kysyvät sotun silloin, kun kyseessä on on tapaturma. Mieltä ovat kysyneet sotua kun sinne on soiteltu lasten tällien tms takia.
Mutta kun jostain nuhakuumeoksennuspääkivusta sinne on soiteltu, ei oo sotua kyselty. Voihan se olla ihan randomia tietty myös.

Ehkä. En ole itse soittanut sinne minkään tapaturmien takia koskaan.

Yhteistyössä