miksi toi koira tuhoaa kaikki lapsen lelut??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ChEERS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ChEERS

Aktiivinen jäsen
08.11.2008
1 145
0
36
koiran ja asunnon ahtauden vuoksi meillä ei voi leikkiä ns.vapaasti vaan pakko koko ajan kytätä ettei koira vie mitään lelua leikistä ja heti leikin jälkeen kaikki siivottava jonnekin koiran ulottumattomiin.
heti kun jonkun lelun jätät vaikka 20 sekunniks jonnekin sen ulottuville, niin se on silppuna samantien.
tänään heräsin, nousin sängystä ja astuin jonkun "terävän" päälle ja katsoin jalkoihini, niin koira tuhonnut 15 pojan muovidinosaurusta mitkä just sai joulupukilta :'( soitin miehelle, et mistä se on ne saanut, niin mies sanoi jättäneensä dinolaatikon pojan sängylle. ei se koskaan ole sängyltä mitään vienyt.

auttakaa nyt hitto ennenkun kaikki lapsen lelut on mennyttä?? :ashamed:
myönnän nyt avuttomuuteni täysin, koska mä en saa tota loppumaan.

olen saanut koiran kiinni itseteosta, olen aika vihaisesti napannut lelun sen suusta ja torunut sitä matalalla vihaisella äänellä silmiin tuijottaen ja koiralla menee häntä koipien väliin ja korvat luimuun, mutta..

järjellä ajateltuna eihän 9kk koira voi tajuta että mikä on hänen ja mikä jonkun muu jos kerran saataville jätetään joku herkullisen näköinen dinosaurus, mutta mä en keksi mitään ratkaisua tähän.
kaikki lelut on jatkuvasti vaaravyöhykkeellä ja meidän asunto on avoin pieni 50neliön tila jossa ei ole ovia kun vessaan ja kylppäriin, et ei saa leluja minnekää suljettuun tilaankaan. :/

Ette sitten saisi jotakin porttiviritelmää, jotta koira ei pääsisi lelujen kimppuun? Vai eikö teillä ole minkäänlaisia "oviaukkoja", jonne portin voisi saada?

Koiranne on ihan nappula vielä ja selvästikin sillä on tekemisen puutetta...mahdollisesti hakee myös huomiota, sillä sitä se saa kun lelun tuhoaa.

Kaikki lelut on vain saatava koiran ulottumattomiin, eipä siinä muuta keinoa taida olla. Mutta jos yhtään lohduttaa, niin aktivoimalla koiraa ja antamalla sille luvallista tekemistä tuo lelujen tuhoaminen todennäköisesti aikanaan loppuu.

Nimimerkillä: minäkin olen kerran jos toisen törmännyt rampaan barbieen.

9kk:n ikäinen koira just tajuaa sen mikä on kenenkin. Uhmaikänen kokeilee pomon paikkaa ja siksi ottaa tavaroita. Pomon tai ylempien tavaroihinhan ei laumassa kosketa ilman lupaa.
Johtajuutta vahvistamaan vaan, meilläkin käytiin tuo vaihe läpi koirien kans. Ei oo kivaa ei..

Kyllä meidänkin 6 v koira vielä satunnaisesti järsii pojan leluja, esimerkiksi puupalikoita. Sen suurinta huvia on irrottaa pehmoeläimiltä silmät enkä ymmärrä miksi. Mutta onneksi aika harvinaista nykyään.

Miten olisi suuret lelulaatikot suljettavilla kansilla?

aktiviteettia tolla kyllä piisaa kun se lenkitetään kolmesti päivässä ja lisäks saa juosta pellolla vapaana niin kauan kun virtaa riittää :D joko niin et juoksennellaan sen kanssa tai sit pyydetään joku kaveri koiransa kanssa et saavat juosta yhdessä. tai heitellään palloa, keppiä tms.
meille ei saa mitään porttiviritelmiä ja kun tää on väliaikanen asunto, niin ei haluta mitään massiivista remppaa alkaa..
toi koira kyllä selkeästi testaa ja uhittelee ja sen kanssa on tästä väännetty ja painittu. tuntuu vaan et tää vaihe ei osota mitään hiipumisen merkkejä.
mä teen sille paljon myös älytehtäviä, jemmailen nameja kämppään / ulos jne.
sillä on tietyt lempilelut mitkä se saa jäädessään yksin ja aina leluja ja luita saatavilla extrojen lisäks.
meillä saa makkarin oven kiinni ja siel sit säilytetään pojan lelut ja se ovi on kiinni kun koira yksin, mut se pölliikin ne lelut meidän aikana kun se ovi on auki :headwall:
saakelin ovela pjaskiainen :D :heart:

ei tässä muuta, mutta harmittaa kun oli jo kolmas joululahja mikä meni kitusiin.. :/

Minä muuten olen hieman eri mieltä siitä, että koira ei tajuaisi, vaikkakaan ratkaisua en osaa kertoa.

Meillä koira ei ole koskaan, ei yhden yhtä kertaa, ottanut ainoatakaan lasten lelua suuhunsa. Koiralle ei ole siitä milloinkaan tarvinnut sanoa ja vanhin lapsi jo 5,5v.

Esikoisen syntyessä koiramme oli reilu 4vuotta ja kaikenlaisia leluja käytössä. Koiran kanssa oli leikitty kaikenmoisilla leluilla, pikkuautoillakin eli koira oli kyllä saanut leikkiä juurikin samanlaisilla leluilla millä lapsetkin leikkivät.

Kun oma koiramme oli pentu niin isäni antoi sille kinkunsiivun, mutta se jäi ensin lattialle eikä koira syönyt sitä heti. Sitten isäni isokokoinen koira tuli sisälle ja käveli suoraan kinkun luo. Ajattelin, että sinne se nyt meni, mutta koira vain nuuhkaisi sitä. Ymmärsi, että se on tuon pikkukoiran ja jätti syömättä, vaikka normaalisti söi ihan kaiken edessään olevan.

Eli ei ne koirat tyhmiä ole. Syy miksi koirasi järsii kaikki lelut on varmaan muualla kuin koiran älyssä.

Valitettavasti koiran lenkittäminen ja vapaana ulkoileminen ei ole sellaista aktiviteettiä, josta koira väsyy muutoin, kuin ehkä fyysisesti. Ja tässä kohtaa koiralla nimenomaan on tekemisen puute, eli sen päälle pitää saada tekemistä. Pallon ja kepin perässä juokseminen sitäpaitsi kiihdyttää koiraa ja saa koiran herkästi vain nousemaan.

Nuo kertomasi älytehtävät ovat juuri niitä, mitä koira kaipaa. Niitä pitäisi siis päivittäin tehdä koiran kanssa ja useammalla tyylillä. Koska kyseessä jo 9kk ikäinen koira, tulisi sille tarjota lähes päivittäin ihan kunnon treenejä vaikkapa tottiksen merkeissä. Tämä on sitä, mistä koira tosissaan väsyy, kun se saa pohtia ja pähkäillä, että mitä sen oikein pitäisi tehdä.

Meillä koirat eivät vilkaisekaan lattialla makaavien lelujen suuntaan, sillä ne ovat koiriemme mielestä tylsiä. Luita jaksavat harvoin järsiä. Kyllä nuo barbiet niitä enempi kiinnostavat, kun ovat pääsääntöisesti piilossa.

Kiva että koira saa yksin jäädessään lempilelut, mutta se ei auta mm. tuohon teidän aamuiseen tilanteeseenne, jolloin koira ei siis edes ollut yksin.

Makkarin ovi kannattaa jatkossa pitää ihan aina kiinni. Meillä lastenhuoneen ovi pidetään aina kiinni, koska siellä on niin paljon koiria kiinnostavia asioita. Varsinkin silloin ollaan tuon oven kanssa erittäin tarkkoja, kun on uusi pentu talossa.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Valitettavasti koiran lenkittäminen ja vapaana ulkoileminen ei ole sellaista aktiviteettiä, josta koira väsyy muutoin, kuin ehkä fyysisesti. Ja tässä kohtaa koiralla nimenomaan on tekemisen puute, eli sen päälle pitää saada tekemistä. Pallon ja kepin perässä juokseminen sitäpaitsi kiihdyttää koiraa ja saa koiran herkästi vain nousemaan.

Nuo kertomasi älytehtävät ovat juuri niitä, mitä koira kaipaa. Niitä pitäisi siis päivittäin tehdä koiran kanssa ja useammalla tyylillä. Koska kyseessä jo 9kk ikäinen koira, tulisi sille tarjota lähes päivittäin ihan kunnon treenejä vaikkapa tottiksen merkeissä. Tämä on sitä, mistä koira tosissaan väsyy, kun se saa pohtia ja pähkäillä, että mitä sen oikein pitäisi tehdä.

Meillä koirat eivät vilkaisekaan lattialla makaavien lelujen suuntaan, sillä ne ovat koiriemme mielestä tylsiä. Luita jaksavat harvoin järsiä. Kyllä nuo barbiet niitä enempi kiinnostavat, kun ovat pääsääntöisesti piilossa.

Kiva että koira saa yksin jäädessään lempilelut, mutta se ei auta mm. tuohon teidän aamuiseen tilanteeseenne, jolloin koira ei siis edes ollut yksin.

Makkarin ovi kannattaa jatkossa pitää ihan aina kiinni. Meillä lastenhuoneen ovi pidetään aina kiinni, koska siellä on niin paljon koiria kiinnostavia asioita. Varsinkin silloin ollaan tuon oven kanssa erittäin tarkkoja, kun on uusi pentu talossa.

koiran kanssa treenataan ihan päivittäin. joko noita älytehtäviä tai sitten reenataan pihalla perusjuttuja. mun rahkeet ei riitä enempään, monta tuntia päivässä touhuan koiran kanssa (tai isäntä touhuaa jos minä en).

jos pidetään makkarin ovi kiinni, niin siellä on aivan tuhottoman kylmä eikä siellä tarkene nukkua. se viilenee jo mun työpäivän aikana aivan pakastimeks, eli ei voida pitää kiinni. ja koiran peti sijaitsee makkarissa kun ei muualle mahdu.

ja ld:lle: koiralla on pari pehmolelua mitkä on tullu mukana sen kasvattajan luota ja sit luita. ei muuta. sit yksinoloaikaan älypallo ja sellanen herkkuluu..

Yhteistyössä