Miksi toi lapsi on alkanut pissailemaan housuihin, vaikka oppi ½ vuotta sitten kuivaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuikka

Vieras
Siis aivan ihme touhua! Tyttö oppi joskus keväällä kuivaksi, hoitelee itsenäisesti vessa-asiat. Mutta nyt on pari viikkoa tehnyt suunnilleen kaikki pissat housuun. Tulee sitten vaan ilmottaan, että nyt on pissat housussa. Mä en käsitä! Miten mun pitäs suhtautua? Oon yrittänyt kysyä, että miten vahinko sattui tai eikö muista, että pisut tehdään vessaan... mutta ei....

Meillä myös näin... Ja pottailukaan ei edes kiinnosta. Tulee vaan tyytyväisenä kertomaan että pissi on housussa. Kun kysyn että minnekäs ne pissit oikeasti tehdään niin tietää kyllä että pottaan.

Ei meillä mitään suuria muutoksia ole tapahtunut elämässä, samaa rataa on mennyt pari vuotta joka suhteessa. Mietin kanssa tuota huomion hakemista, mutta kyllä likka saa mun mielestä tarpeeksi huomiota, koska on ainut lapsi. Mutta oisko joku stressi, pissatulehdus tai takapakki, en tiedä. Jos se on vaan tuollainen selittämätön takapakki, niin kuinka nopeasti se menee ohi?

meillä tyttö alko tekee kakan housuun, vaikka oli oppinu jo kauan aikaa sit tekemään pottaan. Aloin antamaan tarran joka kerran, kun tekee kakan pottaan ja nyt ei enää kakkaa housuun

Minkä ikäinen tyttö? Meillä sama 3v pojan kanssa et pissii välillä housuihin varsinkin leikin touhussa ja kun oikein hermostuu. Meillä oltiin kanssa kuivia jo ½ vuotta. Olen kanssa miettiny mistä johtuu ja yks syy on varmaan se että sisko saa enemmän huomiota kun on erityislapsi kun on terapiat sun muut.
Mäkin annan nyt tarran kun on ollut esim. koko ulkoilu/kauppareissun ajan kuivan jne.
Välillä rassaa se housupyykki...

Yhteistyössä